Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.107.4

KPN TV+ Update juni 2023 #1

KPN TV+ app 1.107.4

 

Wat zit er in?

Mooie nieuwe ontwikkeling waarbij we het mogelijk hebben kunnen maken dat je, tijdens een netwerkstoring, nog wel live tv kunt kijken. 

Je krijgt dan deze pop-up te zien:

Na het sluiten van de pop-up kun je op het hoofdscherm, en met de cijfertoetsen, tv zenders selecteren en starten. Ook kun je dan nog bij je apps. Wat niet werkt tijdens een dergelijke verstoring is het bekijken van programma informatie, Terugkijken van programma's, of het bekijken van opnames. Als de verstoring voorbij is, zal de app automatisch de ontbrekende onderdelen weer inladen.

 

Verder in deze update de optie om de radio schermbeveiliging uit te zetten. Dan blijft het scherm zwart tijdens het luisteren naar de radio. Dit omdat sommige klanten de schermbeveiliging storend vinden.

Het instellen kan via de infobalk op een radiokanaal door het icoon met het maantje te selecteren. De instelling geldt dan voor alle radio kanalen en blijft behouden na een herstart of software update.

 

Daarnaast een verscheidenheid aan bug fixes en verbeteringen in installatieschermen, sport, radio, kinderslot, gids en instellingen.

 

Opname tegelrij verwijderd

Dit is technisch gezien geen onderdeel van deze update, maar omdat het voor veel klanten ongeveer zal samenvallen vermelden we het hier wel:

De categorie Opnames op het hoofdscherm is verwijderd. Als je hem op dit moment nog wel ziet, dan zal de tegelrij voor jou verdwijnen zodra je de TV+ Box herstart, of hij in deep sleep is geweest.

Dit is een wijziging aan onze kant waar geen software update voor nodig is.

De reden waarom we dit doen is als volgt:

Voor elke categorie op het hoofdscherm communiceert de TV+ Box met het tv platform over de naam van het programma, en de afbeelding. Voor de meeste van die categorieën is dit echter informatie die voor iedereen hetzelfde is en niet veel veranderd., Dit kan dan in de ontvanger opgeslagen worden in het cache geheugen. Waardoor er niet steeds opnieuw gecheckt hoeft te worden bij het tv platform of er iets veranderd. 

Opnames daarentegen zijn individueel, en kunnen wel veel veranderen. Dus moet er elke keer als je naar het hoofdscherm gaat gecheckt worden of er iets is veranderd rondom je opnames. We zien dat dit veel impact heeft op het tv platform. Om te voorkomen dat dit tot verstoringen kan gaan leiden hebben we nu de categorie Opnames verwijderd van het hoofdscherm.

Opnames blijven natuurlijk gewoon beschikbaar via de hoofdmenu optie Opgeslagen (bovenaan).

We gaan kijken of we de categorie op een latere datum weer terug kunnen zetten op het hoofdscherm. Maar wanneer dit dan zal zijn is op het moment nog niet bekend. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 12 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 14 juni > uitgesteld naar 15 juni

Heb je hem na 15 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Deze update wordt gefaseerd uitgerold. Ik ga er vanuit dat jullie deze update spoedig ontvangen en anders kan je morgen deze update handmatig ophalen op de ontvanger.


Ik doe niets anders. 


PS

waarom kan ik m’n reacties niet meer “bewerken” er staan zoveel tikfouten in die ik graag zou willen herstellen” 👍🏼

In dit gedeelte kun je geen reacties bewerken en moderatoren kunnen ook verder niks aanpassen of samenvoegen. Heel irritant, dat wel. 
 

Die update komt indd vast een keer. Vind deze update ook totaal niet spannend, dus wacht wel tot die automatisch gepushed wordt. 


Ik heb ook nog niets. 

@Erik_ klopt de datum wel van de algemene uitrol? 😁😉

Is normaliter altijd rond 11 uur dus lijkt erop dat het is uitgesteld

@Erik_ @Shyrin_ @Paul  Kunnen jullie een opheldering geven?

 


Ik heb even intern bij het team dat de uitrol van deze update in beheer heeft geïnformeerd en jullie vermoedens zijn helaas correct. De update is tot nadere orde uitgesteld en ik heb helaas op dit moment geen informatie beschikbaar over de achterliggende redenen van deze vertraging. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we dat hier met jullie delen! 


als ik het zo leest ben ik 1 van de weinige waarbij het goed werkt en ik tevreden ben. lucky me 😄

wat betreft het schermbeveiliging bij radio luisteren het ligt er ook aan hoe je de decoder aansluit

je kan optisch aansluiten . Dan loopt geluid rechtstreeks van decoder naar je audio speleren kan je de tv gewoon uitzetten

of alles via Hdmi dan kan je bij de meeste moderne tv,s ook je scherm uitzetten

 

 

Er zijn inderdaad ook klanten waarbij tv+ wel naar tevredenheid werkt. Goed dat je dit geluid ook hoort. Ik zag ook al reacties van mensen die niet tevreden zijn met deze update en @wjb vult @Erik_ op pagina 1 mooi aan, met een verklaring. Het is niet of of maar en en. De firmware is een ander team en die zijn vast ook hard bezig. En nee, de problemen worden niet gebagatelliseerd maar de klanten waar tv+ wel werkt kunnen moeilijk zeggen dat het niet werkt. Het is te hopen dat binnen niet te lange tijd iedereen tevreden is.


Ik heb even intern bij het team dat de uitrol van deze update in beheer heeft geïnformeerd en jullie vermoedens zijn helaas correct. De update is tot nadere orde uitgesteld en ik heb helaas op dit moment geen informatie beschikbaar over de achterliggende redenen van deze vertraging. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we dat hier met jullie delen! 

Toch een recordje dat na 5 maanden deze eerste keer een update is tegengehouden. Hopelijk komt nu eerst een firmware update om de lipsync op te lossen. Daar zit ik meer op te wachten momenteel. 


Ik heb even intern bij het team dat de uitrol van deze update in beheer heeft geïnformeerd en jullie vermoedens zijn helaas correct. De update is tot nadere orde uitgesteld en ik heb helaas op dit moment geen informatie beschikbaar over de achterliggende redenen van deze vertraging. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we dat hier met jullie delen! 

Toch een recordje dat na 5 maanden deze eerste keer een update is tegengehouden. Hopelijk komt nu eerst een firmware update om de lipsync op te lossen. Daar zit ik meer op te wachten momenteel. 

 

En HDR automatisch.

Beide zijn belangrijk.😉


De update is inmiddels voor iedereen beschikbaar!


De update is inmiddels voor iedereen beschikbaar!

@Marcia_ Ik ben wel heel benieuwd waarom deze update gisteren on-hold is gezet. Kun je daar iets over zeggen?


Die informatie is niet met ons gedeeld, kan ik dus niets over zeggen helaas!


Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?


Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?

Herstart de ontvanger maar eens. KPN knop rechtsboven ingedrukt houden en dan herstarten kiezen.


Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?

Herstart de ontvanger maar eens. KPN knop rechtsboven ingedrukt houden en dan herstarten kiezen.

@Niels_93 was dit de oplossing voor je probleem?


Update geslaagd.


Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?

Herstart de ontvanger maar eens. KPN knop rechtsboven ingedrukt houden en dan herstarten kiezen.

@Niels_93 was dit de oplossing voor je probleem?

@Marcia_ jaa zeker was dit de oplossing :)


Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?

Herstart de ontvanger maar eens. KPN knop rechtsboven ingedrukt houden en dan herstarten kiezen.

@Niels_93 was dit de oplossing voor je probleem?

@Marcia_ jaa zeker was dit de oplossing :)

Ik had hier hetzelfde met 1 van de 3 ontvangers.

Kon ik ook blijven installeren terwijl hij eral op stond.

Na reset opgelost


Hi allemaal! Ik heb toch een aantal reacties weggehaald. Dit omdat die meer gaan over algemeen troubleshooten dan over de update. 

@pietheingrun als je de discussie toch wilt voeren, maak dan een eigen topic aan
 


Verplaatsen naar het juiste topic was gemakkelijker geweest. Ik ga niet mijn hele verhaal opnieuw typen.


Verplaatsen naar het juiste topic was gemakkelijker geweest. Ik ga niet mijn hele verhaal opnieuw typen.

Dat kun je met knippen c.q. kopieren en plakken toch verplaatsen?


@Bram_ Maar het moet voor jou als mod toch mogelijk zijn om zelf een nieuw topic aan te maken en de betreffende berichten daar naartoe te verplaatsen? Nu zijn de berichten/reacties ineens definitief weg...


Verplaatsen naar het juiste topic was gemakkelijker geweest. Ik ga niet mijn hele verhaal opnieuw typen.

Dat kun je met knippen c.q. kopieren en plakken toch verplaatsen?

@JanD Dan moet er wel iets te kopiëren zijn… Want nu is alles weg. (Zie mijn bericht dat ik net gepost heb.)


@pietheingrun ik begrijp dat ik zelf wel erg laat was met het verwijderen. Gezien de vele berichten wil ik dit keer wel een uitzondering maken. Als je een nieuw topic aanmaakt en me even een seintje geeft (per PB) dat je dit gedaan hebt dan kopieer ik alle reacties.


@Bram_ Maar het moet voor jou als mod toch mogelijk zijn om zelf een nieuw topic aan te maken en de betreffende berichten daar naartoe te verplaatsen? Nu zijn de berichten/reacties ineens definitief weg...

Normaal geen enkel probleem, maar dat is helaas (nog) niet mogelijk vanuit een Product Update. Dus de enige manier die we hier hebben om dingen op orde te houden is de berichten te verwijderen. Wat eigenlijk een verbergen is. Onder water zijn ze er nog wel en kunnen wij ze inzien, en eventueel herstellen als dat nodig is. 

Vandaar ook de manier waarop Bram dit nu aanvliegt. Op deze manier blijft de discussie wel een topic van jullie, en niet iets dat vanuit ons komt of lijkt te komen.


Ik heb de update eerst geïnstalleerd via het menu. Nadat de TV+ app opnieuw was gestart kreeg ik bij de melding dat er een update was gevonden. Deze via die getoonde melding nogmaals geïnstalleerd. Daarna de box een herstart laten uitvoeren. Na de herstart kreeg ik de melding dat de box in de beperkte modus zit. Die beperkte modus ging na ongeveer 15 minuten vanzelf weg en toen werkten alle opties prima.