Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.109.8

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.109.8

KPN TV+ Update juli 2023 #1

KPN TV+ app 1.109.8

 

Wat zit er in?

 

Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

 

Ondertiteling

Het lettertype van de ondertiteling bij Begin Gemist, Terugkijken en opnames is vergroot. 

Verder kun je onder Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling instellen hoe ondertiteling eruit moet zien.

Echter, werden deze instellingen bij Opnames, Terugkijken en Begin Gemist niet goed gevolgd. Dat is met deze update ook verholpen.

 

En verder

Bij zenderpakketten hebben we bij de streaming diensten een tabblad toegevoegd met meer informatie over het aanmaken van een account bij die dienst. Vergelijkbaar met hoe we dit vorige maand voor de oudere ontvangers hebben gedaan. 

 

De pop-up die je krijgt als je ergens je pincode moet invoeren is verbeterd. De invoervelden zijn duidelijker geworden.

 

Als je Begin Gemist of Terugkijken actief hebt en op de terugknop drukt krijg je nu een pop-up of je zeker weet dat je terug wilt gaan naar live tv.

Dit was al zo ingesteld als je op de P+/- drukte, maar daar gebeurde het soms dat de pop-up dan niet verscheen. Deze bug is verholpen.

 

Verder nog bug fixes voor crashes die konden voorkomen bij het annuleren van een opname die onderdeel is van een serie, of het selecteren van de tekst ‘Geen bewaarde zoekopdrachten’ in het zoekscherm.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 3 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 5 juli

Heb je hem na 5 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Het starten met live zender is toch wel handig.

De Arris zette ik 's avonds altijd klaar met de radio zender voor de volgende ochtend. Dat ga ik dan mogelijk wel aanzetten. Dan wordt het niet na 2 uur radio ineens stil (chromecast screensaver). Als ik weer eens ben vergeten de zender te activeren (met OK) vanuit het startscherm.

Ik neem tenminste aan dat het ook werkt met een radio zender.


---

Ik neem tenminste aan dat het ook werkt met een radio zender.

Quote: Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.


---

Ik neem tenminste aan dat het ook werkt met een radio zender.

Quote: Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

Oeps. Informatie overload de laatste maanden…. @Katana321 . Lees nog wel eens over 'dingen’ heen.


Beste allen heb gekeken handmatig update niet gekregen 😔


Beste allen heb gekeken handmatig update niet gekregen 😔

Hallo @pps78 dan wordt jouw box a.s. woensdag automatisch geupdated en val je niet onder de 1e groep van vandaag met de automatische update, want handmatig updaten kon vandaag toch al niet.

Even de inleiding van dit topic goed lezen, dan weet je precies wanneer je aan de beurt bent.

 


Beste allen heb gekeken handmatig update niet gekregen 😔

Hallo @pps78 dan wordt jouw box a.s. woensdag automatisch geupdated en val je niet onder de 1e groep van vandaag met de automatische update, want handmatig updaten kon vandaag toch al niet.

Even de inleiding van dit topic goed lezen, dan weet je precies wanneer je aan de beurt bent.

 

Mensen die in de 1e groep zitten kunnen wel handmatig updaten ;)

Mijn buurman kwam vragen namelijk wat het belletje was toen heb ik hem handmatig binnen gehaald.

 


Straks maar eens kijken of ik beneden de update kan binnenhalen.

Deze update volgt lekker snel op de firmware update 👍

Ik denk dat er genoeg mensen blij worden van de startscherm keuze.


Straks maar eens kijken of ik beneden de update kan binnenhalen.

Deze update volgt lekker snel op de firmware update 👍

Ik denk dat er genoeg mensen blij worden van de startscherm keuze.

Firmware updates zijn eens per maand.

Software updates om de 2 weken.

Ze liepen gelijk maar doordat er toen eentje werd terug getrokken laatst lopen ze nu uit de pas.

Maar ik wacht deze ook met smart af tenminste weer meteen normaal TV beeld


Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender.

Goede verbetering👍

Waar staat deze instelling standaard op?


Nou weet niet wat voor update dat wordt voor mij maar als bijvoorbeeld npo 1 de laatste zender van de avond is geweest en ik doe ‘s morgens de tv aan dan begint deze gewoon met npo1. 


Nou weet niet wat voor update dat wordt voor mij maar als bijvoorbeeld npo 1 de laatste zender van de avond is geweest en ik doe ‘s morgens de tv aan dan begint deze gewoon met npo1. 

Exact. Precies zoals op de oude ontvangers.


De update op tv+ beneden is binnen. De keuze ziet er zo uit:


@martijn197108: de standaard is het tv+ menu.

Getest en het werkt prima. Ik heb de onderste optie gekozen en daarna de ontvanger herstart en ik kom inderdaad meteen in live tv op de zender die ik het laatst open had, net voor de herstart. Via de home button open je dan weer het menu.

Ik ga de optie zelf niet gebruiken maar de klassieke tv gebruiker zal hier erg blij mee zijn.

Fijn dat op basis van de feedback van velen het tv+ team dit mogelijk heeft gemaakt. Complimenten 👍


Starten met laatste zender was er ook even tijdens de klanten test fase. Maar de ene na de andere vastloper was het gevolg. En is het weer afgevoerd na zo'n 2 weken.

Goed van ze dat ze alsnog een (andere?) route hebben gevonden dit mogelijk te maken.


Starten met laatste zender was er ook even tijdens de klanten test fase. Maar de ene na de andere vastloper was het gevolg. En is het weer afgevoerd na zo'n 2 weken.

Goed van ze dat ze alsnog een (andere?) route hebben gevonden dit mogelijk te maken.

Tot nu toe nog geen vastloper kunnen vaststellen. Wist niet dat het in de testfase al een optie is geweest.


De update op tv+ beneden is binnen. De keuze ziet er zo uit:


@martijn197108: de standaard is het tv+ menu.

Getest en het werkt prima. Ik heb de onderste optie gekozen en daarna de ontvanger herstart en ik kom inderdaad meteen in live tv op de zender die ik het laatst open had, net voor de herstart. Via de home button open je dan weer het menu.

Ik ga de optie zelf niet gebruiken maar de klassieke tv gebruiker zal hier erg blij mee zijn.

Fijn dat op basis van de feedback van velen het tv+ team dit mogelijk heeft gemaakt. Complimenten 👍

Waar staat ie onder de menu @Roy74?


Waar staat ie onder de menu @Roy74?

Direct onder de instellingen. Niet diep verborgen en niet te missen. Goed plekje.


Bij het opstarten van de KPN+ box krijg ik n blauw scherm. Wel geluid. Moet dan de box van de stroom halen even wachten en weer aansluiten. Dan gaat het goed. Wie weet de oplossing? De helpdesk gaf als oplossing HDMI kabel uit de box en ff blazen. Misschien n stofje. Ja en ik ben gekke Henkie.......😭


Hoi @Scoondy, zou je hier een eigen topic voor willen maken?
De community en wij denken graag even mee, dit product update topic is daar niet de handigste plek voor.


@Erik_ Terugkomend op het ondertiteling issue, kan mijn post zo snel niet weer vinden. Maar het speelt niet steeds. Het vervelende is dat jullie de ondertiteling van de doven en slechthorenden hebben gekoppeld aan de toegankelijkheidsondertiteling. Dit heeft van invloed dat als ik de ondertiteling uitzet bij live tv, ik geen ondertiteling meer heb op de app van Prime Video.  Waar het issue dan precies zit, geen idee. Maar wel heel irritant. 


@Erik_ Terugkomend op het ondertiteling issue, kan mijn post zo snel niet weer vinden. Maar het speelt niet steeds. Het vervelende is dat jullie de ondertiteling van de doven en slechthorenden hebben gekoppeld aan de toegankelijkheidsondertiteling. Dit heeft van invloed dat als ik de ondertiteling uitzet bij live tv, ik geen ondertiteling meer heb op de app van Prime Video.  Waar het issue dan precies zit, geen idee. Maar wel heel irritant. 

die is wel heel wazig dat Prime dan geen ondertiteling meer heeft.

Toevallig net nog gekeken op Prime met ondertiteling en hij staat op live tv uit omdat ik dat er niet uit vind zien en ook niet nuttig vind voor mij zelf


Ik krijg de laatste dagen steeds een irritant kadertje rechtsboven in het scherm met de mededeling dat ze prive instellingen hebben aangepast en daaronder staat oke maar reken er maar niet op als ik op oke druk dat het kadertje weggaat. Blijft zeker een minuut aanwezig. 


Ik krijg de laatste dagen steeds een irritant kadertje rechtsboven in het scherm met de mededeling dat ze prive instellingen hebben aangepast en daaronder staat oke maar reken er ma

ar niet op als ik op oke druk dat het kadertje weggaat. Blijft zeker een minuut aanwezig. 

Off topic eigenlijk:

Gaat om een Samsung TV denk ik? Hier komt de melding vandaan namelijk, kreeg hem hier ook:

 


En jij weet ook niet wat je er mee aan moet?


Ik krijg de laatste dagen steeds een irritant kadertje rechtsboven in het scherm met de mededeling dat ze prive instellingen hebben aangepast en daaronder staat oke maar reken er ma

ar niet op als ik op oke druk dat het kadertje weggaat. Blijft zeker een minuut aanwezig. 

Off topic eigenlijk:

Gaat om een Samsung TV denk ik? Hier komt de melding vandaan namelijk, kreeg hem hier ook:

 

Ja hier ook op Samsung tv gehad


@Rene Las . Op je Samsung afstandsbediening de OK knop indrukken om te bevestigen. Anders blijft ie volgens mij terugkomen.

Deze is niet van kpn dus de kpn afstandsbediening gebruiken met OK heeft geen effect.