Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.118.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.118.2

KPN TV+ Update september 2023 #1

KPN TV+ app 1.118.2

 

Wat zit er in?

Verdere verbeteringen in de instellingen

Een aantal van de instellingen waar je als klant graag makkelijk bij wilt komen zit best wel verstopt in het instellingenmenu. Dus zijn we bezig om daar verbetering in te brengen.

Met de vorige App update hebben we de opties voor Toegankelijkheid en Geluid naar boven gebracht. Ze zijn dan direct in het eerste menu te kiezen.

Onder Geluid hebben we nu ook het instellen van de audiokwaliteit gezet. 

Deze optie hadden we dus al, maar ze stond tot nu toe meer verborgen.

 

Ook hebben we een nieuwe optie gemaakt onder Toegankelijkheid. Hiermee kun je instellen dat je geen geluid meer hoort en geen live beeld meer ziet als je navigeert in de menu's.

 

De overige opties zijn nog op de oude plek te vinden onder de Apparaatinstellingen. Ben je op zoek naar een bepaalde instelling? Check het Kennisbank artikel over de instellingen: 

 

Verder

🔹 Per deze update zal bij een nieuwe installatie van de TV+ Box (bij nieuwe klanten, of na een volledige reset) het geluid standaard op Stereo staan in plaats van Automatisch. We zien dat dit minder issues geeft. En we geloven dat klanten die meer eisen stellen aan het geluid, de instelling om dit aan te passen goed kunnen vinden.

🔹 Het belletje in de menubalk is vervangen door een envelopje. Op dit moment wordt het nog alleen gebruikt om aan te geven als er een update is. Maar in de toekomst kunnen we op deze manier ook informatieberichten sturen. Dan is een envelopje duidelijker.

🔹 Onder Instellingen > Pincode en privacy zitten ook de toestemmingsopties voor het gebruik van je data ter verbetering van onze dienst en om je beter te kunnen helpen als er problemen zijn. Per deze update wordt deze toestemming bij nieuwe installatie gelijk uitgevraagd.

🔹 Daarnaast een fix voor problemen met Terugkijken als je lang achter elkaar blijft doorkijken naar volgende programma's.

🔹 En een fix voor problemen met opstarten van bepaalde (niche) apps die dan in een verkeerde modus opgestart werden.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 4 september
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 7 september

Heb je hem na 7 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Dan gaan we de fix voor die (niche) apps snel testen. 😉


Mooi dat de geluidsinstellingen nu gemakkelijker zijn aan te passen. Ik heb de update binnen gehaald en het geluid gewijzigd naar pcm zolang er lipsync problemen zijn op met name de dolby 2.0 kanalen.

@Erik_  is er ook zicht op verbetering in de lipsync problemen? Ik heb gemerkt dat de problemen zich met name voordoen op kanalen die geen 5.1 ondersteunen.


Dan gaan we de fix voor die (niche) apps snel testen. 😉

Ben even zoekende welke apps hij hier bedoeld kan aan mij liggen natuurlijk

 


Dan gaan we de fix voor die (niche) apps snel testen. 😉

Ben even zoekende welke apps hij hier bedoeld kan aan mij liggen natuurlijk

 


Mooi dat de geluidsinstellingen nu gemakkelijker zijn aan te passen. Ik heb de update binnen gehaald en het geluid gewijzigd naar pcm zolang er lipsync problemen zijn op met name de dolby 2.0 kanalen.

@Erik_  is er ook zicht op verbetering in de lipsync problemen? Ik heb gemerkt dat de problemen zich met name voordoen op kanalen die geen 5.1 ondersteunen.

We hebben daar niet recentelijk nieuwe informatie over gekregen.

Wat we doen, qua informatie rondom langer lopende zaken, is de informatie die we krijgen bij elke nieuwe update doornemen. Aan de hand van die informatie schrijven we deze update topics. Als we zien dat het al even geleden is dat er informatie is gegeven rondom een lopende zaak, dan nemen we het weer even mee in ons wekelijks feedbackrondje met de tv mensen. En dat doen we ook bij dingen waar we ineens meerdere meldingen over zien, of verhoging van het aantal meldingen. En soms komt daar dan een update uit, en soms is het antwoord ook dat er nog geen verder nieuws is. 

Specifiek wat betreft lip sync, die nemen we deze week even weer mee. Ook vanwege de opmerking die we in een ander topic voorbij zagen komen over dolby 5.0 versus 2.0. 


Thx! Wat ik constateer mbt 2.0 en 5.1 … als de tv en decoder op 5.1 zijn ingesteld dan zijn er op alle zenders die standaard alleen 2.0 ondersteunen lipsync problemen. 
Over het algemeen zijn er geen problemen op de zenders die ook 5.1 ondersteunen, op een enkel incident na, wat vaak op te lossen is door even te zappen.


Dan gaan we de fix voor die (niche) apps snel testen. 😉

Ben even zoekende welke apps hij hier bedoeld kan aan mij liggen natuurlijk

 

Ah wellicht dat daardoor me TiVimate ook niet lekker werkte opeens daar zit een ingebouwde VPN in de server die ik gebruik.

Want op me standalone Androidbox die ik ook heb werkte het wel goed.

 


Waar ik graag een oplossing voor zie is dat bij recordings afkijken het beeld regelmatig blijft hangen en stukjes overslaat. Al heel veel en vaak over gebeld maar niemand weet wat te doen om het te verhelpen. Het is een hardnekkig probleem dat vooral bij muziekprogramma's superirritant. Het doet zich voor sinds half juli van dit jaar. 


Waar ik graag een oplossing voor zie is dat bij recordings afkijken het beeld regelmatig blijft hangen en stukjes overslaat. Al heel veel en vaak over gebeld maar niemand weet wat te doen om het te verhelpen. Het is een hardnekkig probleem dat vooral bij muziekprogramma's superirritant. Het doet zich voor sinds half juli van dit jaar. 

Ik heb gister zonder problemen en zonder haperingen me opnames van Sealteam kunnen terug kijken kon ik voor de firmware update van vorige week niet en deze week wel

 


Ik kan soms een hele dag kijken zonder problemen en dan 's avonds niets meer kunnen afkijken. Zeer frustrerend.


ik heb sinds kort KPN+box in huis. Mooi beeld , mooi geluid op mijn Philips Full HD Led TV 40 inch. Mijn vraag is : heeft het zin om een 4K TV aan te schaffen, om de beeldkwaliteit nog meer op te krikken, of heeft dat geen zin, omdat de uitzendingen toch in HD worden uitgezonden! 


ik heb sinds kort KPN+box in huis. Mooi beeld , mooi geluid op mijn Philips Full HD Led TV 40 inch. Mijn vraag is : heeft het zin om een 4K TV aan te schaffen, om de beeldkwaliteit nog meer op te krikken, of heeft dat geen zin, omdat de uitzendingen toch in HD worden uitgezonden! 

Het laatste. Het is ivm de lipsync beter om de beeldkwaliteit op 1080i te zetten. 


ik heb sinds kort KPN+box in huis. Mooi beeld , mooi geluid op mijn Philips Full HD Led TV 40 inch. Mijn vraag is : heeft het zin om een 4K TV aan te schaffen, om de beeldkwaliteit nog meer op te krikken, of heeft dat geen zin, omdat de uitzendingen toch in HD worden uitgezonden! 

Het laatste. Het is ivm de lipsync beter om de beeldkwaliteit op 1080i te zetten. 

Vind ik een iets wat vreemde reden om vooral geen 4K TV te kopen, er vanuit gaande dat dit probleem echt wel eens wordt opgelost.

Los van het KPN+ kastje, biedt de ingebouwde apps op je TV, zoals YouTube wel goed 4K beeld kwaliteit aan. Maar mogelijk ook een spelcomputer zoals een PS5. Ik zeg doen!


Wanneer je de resolutie van de Box+ op 1080i gaat zetten en je kijkt naar een streamingdienst (Netflix, Disney+) geniet je dan ook niet van 4K die daar aangeboden wordt, ik vind dat zelf geen goede optie. En een 4K TV kopen (als je aan een ander toe bent) vind ik altijd raadzaam net zoals Rico schreef.


ik heb sinds kort KPN+box in huis. Mooi beeld , mooi geluid op mijn Philips Full HD Led TV 40 inch. Mijn vraag is : heeft het zin om een 4K TV aan te schaffen, om de beeldkwaliteit nog meer op te krikken, of heeft dat geen zin, omdat de uitzendingen toch in HD worden uitgezonden! 

Het laatste. Het is ivm de lipsync beter om de beeldkwaliteit op 1080i te zetten. 

Ik heb een Samsung 4K en totaal geen last van Lipsync


Ik heb nu ik zowel de geluid instelling op de tv als op de tv box op doorloop/passthrough heb gezet ook geen lipsync problemen meer.

Op de dolby kanalen ontvang ik volgens mijn Sonos app nu keurig 5.1 en op de stereo only kanalen ontvang ik dan stereo pcm 2.0

 Dit alles op een Samsung qled met Sonos beam soundbar.


Na de update van gisteren had ik geen radio meer. Zeer gefrustreerd en verdrietig maar weer eens gebeld. Kreeg een topper aan de telefoon die oprecht medeleven betoonde en luisterde en meedacht. Mijn Sony smart TV met kabel op de modem aangesloten op aanraden van een medewerker 3 maanden geleden maar er nooit bijgezegd dat ik de wifi op mijn tv moest uitzetten. Wat blijkt radio doet het weer. Hopelijk ben ik nou ook van alle andere problemen af. Maar sinds 6 maanden tv+ en in al die tijd niet tevreden, zou je toch denken dat er eerder iemand op het geniale idee had kunnen komen... Godohmanohman


Ik begrijp even niet dat wanneer je de WiFi op je TV uitschakelt, de radio op de Box+ het dan weer doet. Maar gelukkig is je probleem over. 


TV zoekt constant naar wifi signaal terwijl de TV box op de kabel dat tegen gaat werken. 


Mijn Sony smart TV met kabel op de modem aangesloten op aanraden van een medewerker 3 maanden geleden maar er nooit bijgezegd dat ik de wifi op mijn tv moest uitzetten. Wat blijkt radio doet het weer.

Ik zie absoluut de correlatie niet tussen het niet bekabeld danwel via wifi aangesloten zijn van de Sony televisie en het wel of niet werken van de radiozenders op de TV+ Box.


TV zoekt constant naar wifi signaal terwijl de TV box op de kabel dat tegen gaat werken. 

Als dat de uitleg van die medewerker was dan is dat weer een behoorlijk dieptepunt, die twee hebben echt helemaal niets met elkaar van doen.


@MajaM ondanks dat dit na de update is ontstaan, klinkt het niet alsof dit een gevolg van de update is. Als het probleem blijft bestaan maak dan een eigen topic aan


Wel heel erg toevallig dat het samen komt...


@Erik_ ik denk zelf dat het lipsync issue wordt veroorzaakt doordat tv of soundbar stereo pcm niet 1 op 1 kan overzetten en het daarom wijzigen naar dolby 2.0 (kan ik zien in de Sonos app).. dit is een soort stereo maar net even anders. Deze wijziging zorgt denk ik voor de vertraging. Je tv of soundbar kan vaak wel goed omgaan met 5.1 waardoor er niets omgezet hoeft te worden en dus geen vertraging.

Instelling geluid op tv en tv+ box wijzigen naar doorloop/passthrough lost dit probleem op. Althans bij mij wel 😉


Ps eigenlijk zou dit bij de kennisbank ook moeten worden vermeld bij de lipsync issues. Ik zie nu dat de instelling gewijzigd moet worden naar stereo/pcm maar wijzigen naar passthrough op tv box en tv is natuurlijk een veel mooiere oplossing omdat je dan kan blijven genieten van 5.1 als de zender of app die ondersteunt.