Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.120.3

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.120.3

KPN TV+ Update september 2023 #2

KPN TV+ app 1.120.3

 

Wat zit er in?

 

Herinneringen

Op de iTV-ontvangers kon je herinneringen instellen in de Gids, zodat je een live programma niet kon missen. N.a.v. klantfeedback is dit nu ook op TV+ beschikbaar. Druk op de OK-knop op een toekomstig programma in de Gids en kies voor Zet herinnering aan, of houd de OK-knop ingedrukt in de Gids en kies voor Zet herinnering aan.

 

Sorteren favoriete apps

Een groot voordeel van TV+ is de grote hoeveelheid apps die je kunt gebruiken. Je kon al apps aanmerken als favoriet. Waardoor deze ook in een tegelrij op het hoofdscherm verschijnen. Maar, je kon deze rij nog niet sorteren. Deze functie is nu toegevoegd, zodat je zelf kan bepalen welke apps vooraan staan bij de favoriete apps.

 

Verbetering ondertiteling

We hadden het al bij live tv, nu ook bij pauzeren, Terugkijken en Opnames: bij ondertiteling gebruiken we meerdere kleuren voor verschillende sprekers.

 

Nieuwe screensaver

Als je een tijdje in het menu bent, maar verder niets doet, gaat het scherm automatisch naar een Google screensaver. Je kunt nu een KPN Screensaver selecteren, waarin mooie schilderijen worden getoond van het Rijksmuseum. Tevens staat de actuele tijd en het weer (op de locatie van de klant) vermeld.

 

Hulpsectie : geluid

In eerdere updates zijn belangrijke instellingen voor geluid makkelijker bereikbaar gemaakt. In deze update is er een nieuwe Hulpsectie (?-icoon) gemaakt om stap-voor-stap te proberen de geluidsproblemen op te lossen. Deze sectie wordt de komende tijd verder uitgebreid met hulp bij problemen en tips en tricks.

 

 

 

Goed om te weten:

Ook is de AppleTV app beschikbaar via de Google Play Store vanaf september (is eigenlijk geen onderdeel van deze update, maar wel weer een mooie toevoeging).

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 18 september
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 21 september

Heb je hem na 21 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

@Shyrin_ 👇🏼

😉


Ja deze update word ik echt wel blij van ik als tv+ fan want kastje bevalt me echt enorm op tuurlijk het geluid soms na maar goed daarin kan ik wel spelen ermee ben wel echt blij met die herinneringen van tv programmas instellen want dit was voor mij een hele fijne functie omdat ik soms nog wel eens iets vergeet en nu schakelt hij dan toch weer netjes over enzo dus ga zo door dan komen we er wel met dit kastje


De apps in een eigen volgorde zetten ben ik blij mee.👍


Blij met de herinneringen!
Update nog niet binnen, morgen nog eens proberen.

 

Fijn dat er geluisterd wordt naar ons, de klanten, en dat er ook iets mee gedaan wordt.  TOP


@Shyrin_ 👇🏼

😉

Ja, jij had het al gespot en gedeeld @Dennis Schreve.
We vinden het fijn om deze mooie (en gewenste) toevoeging ook vanuit ons te bevestigen, in deze product update.

 

Ik sta er van te kijken dat KPN hier zelf niet meer ruchtbaarheid aan geeft.

Iets met: u roept, wij draaien! 


Herinneringen

Op de iTV-ontvangers kon je herinneringen instellen in de Gids, zodat je een live programma niet kon missen. N.a.v. klantfeedback is dit nu ook op TV+ beschikbaar. 

 

Mooi dat dit dan toch is toegevoegd in TV+. Wel bijzonder dat eerder door moderatoren steeds benadrukt werd dat herinneringen weinig gebruikt zouden worden...


Op 1 tv ontvanger is de update binnen.

Dit is mijn inziens een hele mooie app update. Ik ben niet eens zo’n veeleisende gebruiker denk ik, maar veel van de nieuwigheden ga ik zeker waarderen. Zo gebruikte ik de herinneringen graag op mijn oude ontvangers dus met deze toevoeging ben ik heel blij.

Het niet kunnen sorteren van de apps was een kritiekpuntje op de forumdag. Mooi dat nu gehoor wordt gegeven aan deze wensen. Werkt naar behoren, eindelijk sorteren zodat alles naar prioriteit op het scherm komt.

De KPN screensaver is werkelijk fantastisch mooi. Misschien niet het belangrijkste maar als je dan toch een screensaver hebt dan maar beter deze. Prachtige beelden uit het Rijksmuseum en leuk dat KPN als sponsor zo een stukje Rijks de huiskamer in brengt. Ik heb meteen de activatietijd op 5 minuten gezet want het is geen straf om schilderijen te zien.

Ook blij met de Apple app (wat was hier nu het probleem?) want nu heb ik op beide ontvangers de app. Beneden was ik in februari net op tijd om te installeren. Als Apple gebruiker is dit erg fijn.

Heb ik helemaal niets te zeuren? Zoals iemand al aangaf is direct na het starten het geluid af en toe niet goed. Dan duurt het een minuut of twee en dan is het geluid weer op orde. Ik had er in tegenstelling tot anderen geen last van tot 2 updates geleden. Geen heel groot probleem maar toch een aandachtspuntje.

Geweldige beeldkwaliteit. Dat blijft echt genieten bij de eerste 10 zenders.

Er zijn nog genoeg feature requests over denk ik zo maar dit zijn mooie stappen voor KPN TV. Complimenten.


klinkt allemaal mooi, oom hulp bij geluidsinstellingen. ben erg benieuwd.

 


Ik las iets over de AppleTV app, maar dit is helaas geen KPN TV app voor de AppleTV. 


Geweldige beeldkwaliteit. Dat blijft echt genieten bij de eerste 10 zenders.

 

Nou, het beeld is wel scherp maar voordat het “geweldig” is zal toch ook het contrast probleem opgelost dienen te zijn. En dat zit nog niet in deze update als ik de wijzigen / aanpassingen lees.


Geweldige beeldkwaliteit. Dat blijft echt genieten bij de eerste 10 zenders.

 

Nou, het beeld is wel scherp maar voordat het “geweldig” is zal toch ook het contrast probleem opgelost dienen te zijn. En dat zit nog niet in deze update als ik de wijzigen / aanpassingen lees.

 

Contrast probleem kan je tijdelijk oplossen door HDR continue op SDR te zetten.

Pas als HDR automatisch erop staat, is dit probleem pas echt opgelost en heb je ook 4K bij de streaming app"s. 😉😊

 

P.S.

Ik zie deze update weer graag tegemoet. 😉😊


Geweldige beeldkwaliteit. Dat blijft echt genieten bij de eerste 10 zenders.

 

Nou, het beeld is wel scherp maar voordat het “geweldig” is zal toch ook het contrast probleem opgelost dienen te zijn. En dat zit nog niet in deze update als ik de wijzigen / aanpassingen lees.

Zoals Joop aangeeft zijn er wat workarounds maar ik heb het vermoeden dat de ervaring met het contrast ook veel afhangt van de televisie. Ik heb zelf een Philips oled met HDR10 ondersteuning en wat je dan niet moet doen is bijvoorbeeld Dolby Vision kiezen in tv+. Wellicht een inkopper maar dan ziet mijn beeld er ook niet mooi uit.

Maar OK, ik zal mijn post iets nuanceren. Op mijn televisie met de configuratie die ik heb gemaakt ervaar ik een geweldige beeldkwaliteit die ik eenieder ook gun 😅

 


Wat overigens erg fijn is bij de herinneringen is dat je kunt aangeven om automatisch over te schakelen naar de zender waarbij het tijdstip waarop dit gedaan wordt ook nog aan te passen is. Dat is toch wel erg prettig en handig.

Wat nu nog mooi zou zijn is een integratie van de herinneringen (gids) met de KPN tv app zodat je de herinneringen ook op je mobiele apparaat krijgt.


Wederom weer een late uitrol.

Gaat KPN dit voortaan hanteren ipv 11 uur smorgens?


Wederom weer een late uitrol.

Gaat KPN dit voortaan hanteren ipv 11 uur smorgens?

Stroomstoring, wekker was in de war. 

 


Excuus ik merk dat KPN tegenwoordig een ander beleid aanhoud.

Normaal was het altijd maandag voor selectie en woensdag de rest.

Maar ze wijken nu weer af hiervan @Shyrin_ @Erik_  is hier een reden voor dat het opeens deze dagen reeks is?


Excuus ik merk dat KPN tegenwoordig een ander beleid aanhoud.

Normaal was het altijd maandag voor selectie en woensdag de rest.

Maar ze wijken nu weer af hiervan @Shyrin_ @Erik_  is hier een reden voor dat het opeens deze dagen reeks is?

Er is vast een reden, maar weet het zo niet. Een extra dag ter monitoring klinkt plausibel. Ik denk dat dat het is.


Wederom weer een late uitrol.

Gaat KPN dit voortaan hanteren ipv 11 uur smorgens?

 

Uitrol is pas morgen, 21 september.


Wederom weer een late uitrol.

Gaat KPN dit voortaan hanteren ipv 11 uur smorgens?

 

Uitrol is pas morgen, 21 september.

Ja lees terug ik had het al eronder nog keer gezet en meteen de vraag waarom ze afwijken.

Was al jaren maandag en woesndag


@MennoG78 

Sorry, ik zag het.

Maar helaas kan je in updates niets meer aanpassen.😉

Hopelijk gaat dat toch een keer komen.😉😊


Geweldige beeldkwaliteit. Dat blijft echt genieten bij de eerste 10 zenders.

 

Nou, het beeld is wel scherp maar voordat het “geweldig” is zal toch ook het contrast probleem opgelost dienen te zijn. En dat zit nog niet in deze update als ik de wijzigen / aanpassingen lees.

Zoals Joop aangeeft zijn er wat workarounds maar ik heb het vermoeden dat de ervaring met het contrast ook veel afhangt van de televisie. Ik heb zelf een Philips oled met HDR10 ondersteuning en wat je dan niet moet doen is bijvoorbeeld Dolby Vision kiezen in tv+. Wellicht een inkopper maar dan ziet mijn beeld er ook niet mooi uit.

Maar OK, ik zal mijn post iets nuanceren. Op mijn televisie met de configuratie die ik heb gemaakt ervaar ik een geweldige beeldkwaliteit die ik eenieder ook gun 😅

 

@joop2011 en @Roy74 

Mijn tv ondersteund alle beschikbare HDR formaten.

Nee, die work arounds en settings lossen het probleem niet op. zie topic

 


Voor HDR s.v.p. deze topic gebruiken. Zie hier.   ----  Of deze.


Ik heb een bericht verwijderd omdat we hier niet weer off topic gaan. En er zelf bij zetten *off topic* betekent niet dat de regel zomaar verdwijnt. Het topic waar G.H.M.Meuwissen naar linkt lijkt me duidelijk dus lees dat vooral door bij interesse.


Betreft de nieuwe functie: Sorteren favoriete apps

Ik kan deze nergens vinden, iemand een idee waar je dat kan instellen?


En nog een: Verbetering ondertiteling

Geen kleuren in de ondertiteling van de opnames,
Misschien wel in terugkijken, maar dat gebruik ik praktisch nooit