Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6

KPN TV+ Update december 2023 #2

KPN TV+ app 1.131.6

 

Wat zit er in?

 

Soepele overgang Live tv en de Gids

Een mooie verbetering waar hier op het forum regelmatig om is gevraagd. Geluid en beeld blijven nu doorlopen als je vanuit live tv naar de Gids (en weer terug) gaat.
 

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen:

pijltje omhoog voor het menu

Nieuwe instelling: Beeld

Hierin staan nu de instellingen voor Unicast, Multicast en Beste Kwaliteit. Deze stonden in Informatie, maar dat is minder logisch.

Nieuwe instelling: Beeld

 

Verder in deze update

  • Juiste tijdsaanduiding als een opname wordt bekeken van een programma wat nog live is
  • Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 7 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 13 december

Heb je hem na 13 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Het eerste versienummer van deze update was 1.131.4. Deze is uitgerold op 7 en 13 december.

Daarna hebben we een nieuwe versie 1.131.6 gemaakt. Deze heeft een een bugfix aan onze kant, en verder geen wijzigingen waar je als klant iets van merkt. De uitrol hiervan is als volgt:

  • Preselectie: 20 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 december

Heb je hem na 21 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Goed om te weten

We gaan nu de feestdagenperiode in. In deze tijd voeren we zo min mogelijk updates en andere wijzigingen door. Dat betekent dat er geen update meer komt dit jaar, behalve als het echt nodig is. Fijne feestdagen, en tot de volgende update!

Lekker bezig tv team 👍


De verbetering van het gebruiksgemak door met het pijltje omhoog het menu op te roepen lijkt mij een hele handige functie en al helemaal als daarbij de keuze al actief is die ook actief was toen er gekozen was om een uitzending te gaan bekijken.


Krijgen we nu wel of niet de update 0.25.0 of gaan we direct door naar 1.131.4?


Mooie toevoeging, dat menu boven in. En dat nu het geluid 1-op-1 blijft als je naar de Gids gaat ook!!


Krijgen we nu wel of niet de update 0.25.0 of gaan we direct door naar 1.131.4?

De update van de TV+ firmware naar versie 0.25.0 staat los van de update van de TV+ app naar versie 1.131.4. Zie ook het groene kader in het openingsbericht.


bij8j duurt het tergend land voordat de apps opgestart zijn , is dat een van de bugfixes?


 

Krijgen we nu wel of niet de update 0.25.0 of gaan we direct door naar 1.131.4?

De update van de TV+ firmware naar versie 0.25.0 staat los van de update van de TV+ app naar versie 1.131.4. Zie ook het groene kader in het openingsbericht.

Oke, ik snap hem. Dank voor je antwoord.


Krijgen we nu wel of niet de update 0.25.0 of gaan we direct door naar 1.131.4?

De update van de TV+ firmware naar versie 0.25.0 staat los van de update van de TV+ app naar versie 1.131.4. Zie ook het groene kader in het openingsbericht.

Ik kan me voorstellen dat het soms wat lastig is met de updates die elkaar redelijk snel opvolgen.

0.25.0 gaat per vandaag naar iedereen. En 1.131.4 gaat vandaag naar de preselectie. En 13 december naar iedereen.

 

Ik weet dat ik voor KPN werk, maar ik moet zeggen dat deze update voor mij persoonlijk echt een grote verbetering is in gebruiksgemak.


Gaaf hoor dat ‘snelmenu’ en “beeldinstellingen” op een logische plaats. 


Werkt inderdaad mooi en soepel van beeld naar gids en geluid blijft eindelijk! @wjb puntje 21 kan opgelost :D

en inderdaad pijltje omhoog is mooie toevoeging.


Super! Kan niet wachten tot de 13e 👍🏻


Bedankt @Paul_  voor de uitleg we gaan in de wachtrij.


Topupdate. Krijgen we binnenkort ook de ps remoteplay app voor onze geweldige box?


Dit is zeker een waardevolle update. Helemaal top!


Topupdate. Krijgen we binnenkort ook de ps remoteplay app voor onze geweldige box?

Als die app in de Playstore staat, dan kun je hem gewoon downloaden. Ik heb hier verder geen weet van namelijk. 


pijltje omhoog kan wel maar de menubalk doorscrollen naar links kan niet?..... hmm her blikft allemaal vreemd ik zie updates die niet in de lijst staan , wel extra aanpassingen. ik snap weinig van het updateprocess. 


Mooie update!

@Paul_  weet jij ook of er door het ontwikkelteam gewerkt wordt om matching framerate als losse feature toe te voegen? Of moeten we hiervoor wachten op Android 12 (of hoger)?

ik denk dat heel veel mensen dat hier heel graag willen weten. Met deze update zou de box perfect zijn en op het niveau zijn van bv een Nvidia shield tv


Mooie update!

@Paul_  weet jij ook of er door het ontwikkelteam gewerkt wordt om matching framerate als losse feature toe te voegen? Of moeten we hiervoor wachten op Android 12 (of hoger)?

ik denk dat heel veel mensen dat hier heel graag willen weten. Met deze update zou de box perfect zijn en op het niveau zijn van bv een Nvidia shield tv

Nee, voor zover ik weet (en ik weet lang niet alles!) wordt daar op dit moment niet aan gewerkt als losse feature.


Ik begin het bij elke update meer en meer jammer te vinden dat ik na de pilot de tv+ box teruggestuurd heb. Het begint te kriebelen om dan toch nog een keer mijn abo om te zetten naar tv+.


Oké ik vraag me dan wel af, is dit wel een punt van aandacht dat bekend is? En wordt het belang hiervan ook ingezien ?


Durf ik zo niet te zeggen. Nemen we mee. 


Beste allen

Wat wij wel jammer vinden waarom het opneem pakket en niet bij zit. Dat je daar extra voor moet betalen. 😔 Maar voor de verder rest zijn wij dik tevreden een mooie vooruitgang. 😉


Maar zoveel kost dat toch niet? En vroeger kocht je toch ook je eigen videorecorder? Nee, ik vind het niet vreemd. 


@pps78  als je 2 ontvangers hebt is het gratis. 


De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Prettig dat het geluid blijft werken van en naar de gids.

Zo heurt dat!