Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.134.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.134.1

KPN TV+ Update januari 2024 #1

KPN TV+ app 1.134.1

2024 start met vernieuwingen! Een gloednieuwe product update voor KPN TV+ komt er weer aan, mede dankzij jullie waardevolle feedback!

 

Wat zit er in?

 

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

Het was al mogelijk om favoriete kanalen aan te geven. Met de nieuwste update voor TV+ is het mogelijk om een zenderlijst met favoriete kanalen in te stellen!

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je exclusief door deze kanalen. Bovendien zal de Gids én de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm, ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog eenvoudiger!

Deze instelling vind je via Instellingen > Menu Weergave > onderaan staat de optie Zenderlijsten:

 

In de Zenderlijsten-optie kun je selecteren of alle zenders of alleen de favoriete zenders getoond worden

 

Met de optie Favoriete kanalen beheren kun je snel je favoriete zenders selecteren of wijzigen:

Als je op dit scherm een eind naar beneden gescrolld hebt, kun je met de terug-knop weer naar de bovenkant van de lijst.

Jouw favorieten bekijken en beheren kan ook op andere manieren. 

  • Op het Startscherm naar beneden scrollen tot je bij de rij TV+ aanpassen komt. Kies daar Beheer welke TV-zenders je ziet. 
  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

Deze beide manieren openen het instellingenmenu.

Daarnaast kun je op veel plekken door langer op OK te drukken een klein menu met opties oproepen. In dit menu is op de relevante plekken ook een optie toevoegen aan/verwijderen uit favorieten toegevoegd. Bijvoorbeeld

  • op het startscherm in de Nu op TV rij
  • in de verschillende tabbladen binnen de Nu op TV menu-optie

 

Als je kiest voor de instelling Alleen favoriete zenders, zal de gids ook alleen deze zenders laten zien:

 

 

Makkelijker updaten

Vanuit Instellingen > Informatie > KPN TV+ firmware en Instellingen > Informatie > KPN TV+ app kun je nu met een druk op de OK knop gelijk door naar de opties om te controleren op nieuwe updates! 

Let op: Jouw TV+ box zorgt automatisch voor updates in standby modus, dus je hoeft hier in principe zelf geen actie op te ondernemen.

Op deze manier kun je makkelijker controleren of er updates beschikbaar zijn!

 

Verder in deze update

  • De ruimte voor ondertiteling is wat groter gemaakt bij Terugkijken en Opnames, daardoor worden de zinnen minder snel afgebroken
  • Bij live kijken zie je voor Multicast stream "LIVE" in zapbanner, bij Unicast stream "Live".
  • Amazon Prime Video is toegevoegd aan ons streamingsaanbod en bestel je direct via het tv menu: nu de eerste 3 maanden op onze kosten
  • Via feedback vanuit het forum is er naar voren gekomen dat het scherm bij de radiozenders niet meer volledig zwart was. In deze update is dat hersteld en is het scherm bij radiozenders weer helemaal zwart.
  • Ook naar aanleiding van feedback vanuit het forum: bugfix bij het gebruiken van kanaal met hoogste nummer in je lijst
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 9 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 16 januari

Heb je hem na 16 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Als het nu ook nog eens mogelijk zou worden om de zendervolgorde zelf te bepalen, wat een vernieuwend idee zou dat zijn. 😁


Update binnen, fijn dat je nu alleen je favoriete zenders zichtbaar kan maken.


Nou dat ging even mis, ik moest hem 4 keer opnieuw opstarten voordat alles werkte.
eerst kwam ik niet meer met geen mogelijkheid in het bovenste menu en later ging hij 2 tot drie keer vanzelf opnieuw opstarten.
Het schijnt nu goed te zijn met 1.134.1


Goedemorgen,

Hoe zit het nu eigenlijk met het beeld/geluid issue? Zijn daar al vorderingen?
Het loopt nog steeds niet mooi synchroon het beeld en het geluid. Zo storend en zo irritant.


Applaus weer!! En dank!!


Allemaal ‘prachtig’ maar zoals @VanderSterre aangeeft, de meest belangrijke problemen lijken na ruim een jaar nog niet opgelost. Deze waren mijn redenen om de 4k ontvangertjes terug te sturen en nog steeds te kijken/luisteren op de ‘oude’ HD ontvangers. Teleurstellende aanpak van KPN.


@VanderSterre  ik zie dat je in een ander topic ook melding maakt van niet synchroon lopen van beeld en geluid plus kraken en wegvallen geluid. De laatste 2 herken ik niet. Het eerste heb ik alleen last van als het geluid op automatisch staat. Op passthrough lopen de dolby zenders synchroon. De stereo only kanalen zoals ESPN zie ik soms een hele kleine afwijking maar niet storend. Het helpt wel als je vermeld (in een daarvoor bestemd topic) wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je alles hebt aangesloten (via HDMI, HDMI arc of optisch). Daar lees ik namelijk niets van terug.


Weet je wat het is @pietheingrun , ik werk in de automatisering als beheerder en snap dondersgoed dat het handig is info te verschaffen.
Alleen wat ik, in dit geval als consument, gewoon enorm irritant vind, is dat je op enig moment nieuwe tv-kastjes krijgt (bij de oude veel ik meen 303-meldingen en daarom advies gehad om te ruilen) en ik dan opeens die geluidsproblemen ervaar. Dat had ik daarvoor niet.

Vervolgens komt dan altijd de vraag: wat is je opstelling, wat gebruik je, hoe is het aangesloten etc.
HET WERKTE en nu niet meer. Het is niet zo dat ik dacht: ah, nieuwe KPN tv-kastjes ik ga ook gelijk al mijn switches, bekabeling, modem, etc. even veranderen.

Het is in ieder geval aangesloten via HDMI arc.

Samsung tv met dun ‘doorzichtig’ draadje over de muur en in het bijbehorende kastje aangesloten met HDMI en daarbij een soundbar van Harman Kardon en daar selecteer ik als bron HDMI ARC.
Netwerk verloopt via een switch en die moet afhankelijk van wie ik spreek bij KPN wel of niet met IGMP-snooping geconfigureerd worden.

Mijn modem is een Fritz!Box 7590 en heb een glasvezelaansluiting.


Mag ik iedereen bedanken voor de feedback tot nu toe! Dat wordt erg gewaardeerd. Verder wil ik iedereen graag er op wijzen dat dit topic specifiek bedoelt is voor vragen of feedback over de laatste update. 

 

@VanderSterre  Spijtig dat je dan nog steeds veel problemen ervaart maar ik zou je dan willen vragen om een apart topic te maken. Dit topic is niet specifiek ingericht voor individuele troubleshoots. 


Ah Je hebt een one Connect box, nice . Kijk hier kunnen ze misschien wat mee. Zonder info te leveren weet men ook niet wat er speelt. Ik heb ook een Samsung qled tv met Samsung soundbar en bij mij werkt het geluid op passthrough en stereo naar behoren. Denk niet dat het wat uitmaakt, maar ik gebruik een korte HDMI 2.1 kabel.


Misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind het jammer dat er niet voor een oplossing is gekozen zoals in de iOS app.

Hier heb je bij ‘nu op tv’ en in de ‘gids’ gewoon een keuze knop waarmee je kan schakelen tussen alle zenders of favoriete zenders. 

Met deze update zit de omschakeling verstopt in een instellingen menu. Klinkt niet handig.


Dan lees je het niet goed @RudiB of ik begrijp je niet goed.
Er staat dat je kunt kiezen met de blauwe knop en dat werkt simpel genoeg

  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

@Roel1956  het kan helpen om een eigen topic aan te maken en hierin zoveel mogelijk aan te geven hoe je alles aangesloten hebt, welke apparatuur etc.,

bij @VanderSterre  blijkt het  achteraf waarschijnlijk toch aan een individuele instelling te liggen zie 

 


@pietheingrun: Begin oktober heb ik een topic aangemaakt over de problemen, die niet alleen ik, maar ook vele anderen ondervonden met de 4k ontvangers. Het is naar mijn idee de wereld op z'n kop dat klanten worden gebruikt als Bèta testers en dezelfde club mensen moeten het maar oplossen via een forum. Er is namelijk geen directe ingang naar een ‘klantenservice’ bij KPN. Zoals gemeld: Ik accepteer niet een krakkemikkig product waarvan verwacht wordt dat ‘in de toekomst’ de problemen waarschijnlijk zullen worden opgelost. (stroperig beeld, hangers, complexe menu's, geluid niet sync etc.)

 


Ik heb jouw topic gezien en herken eigenlijk alleen punt 1. En punt 1 moet opgelost worden door een update naar Android 12 waarbij de framerate automatisch wordt aangepast.


Fijn die regelmatige updates, goed dat men blijft verbeteren. 

 

ECHTER waar blijft de automatische juiste instelling voor de automatische herkenning van de juiste HDR instelling, c.q. signaal?

 

Nog steeds handmatisch schwitsen tussen Dolby Vision, o.a. Netflix, Disney+ enerzijds, en de HDR10+ Prime de meest gebruikte HDR norm? 

 


@Roel1956 

ik heb nog even geantwoord in jouw topic

 


@Tv-fans  je hoeft niet handmatig te switchen.. zet HDR op automatisch en het systeem herkent zelf wat je moet kiezen. Als je DV als voorkeur hebt kiest hij dat mits beschikbaar. Is er alleen hdr10+ beschikbaar dan kiest hij dat zoals bij deze film op prime

 


Ps als ik zo even een stukje Amerikaans videomateriaal kijk op prime hoop ik wel dat er snel werk wordt gemaakt van het updaten naar Android 12, hetzij de  automatische framerate optie los toe te voegen want hier is niet naar te kijken. Dit noopt mij om voor de streaming apps de interne Samsung apps te gebruiken.


Het zou handig zijn als je ziet welk programma er voor en na je live TV zender komt/kwam. Zo kan je meteen zien wat er na komt, en kan je ook het programma er voor snel terug kijken, ipv de omweg naar gids te moeten maken en daar zoeken.


Dit kun je zien door 3x op pijltje naar onderen te klikken 


Heb de update nog niet maar eindelijk kun je de zenderlijst indeling instellen met je favorieten zenders nu nog kunnen rangschikken mischien komt dat nog. 


Als het nu ook nog eens mogelijk zou worden om de zendervolgorde zelf te bepalen, wat een vernieuwend idee zou dat zijn. 😁

Dit is een wens die we vaker zien. Het is alleen iets wat niet gaat gebeuren. De plaats van zenders in de lijst wordt in overeenstemming met de zenders zelf bepaald. Dat kunnen we daarna dan niet verder door jullie zelf laten wijzigen.

 

Hoe zit het nu eigenlijk met het beeld/geluid issue? Zijn daar al vorderingen?

Geluid is een prioriteit van het tv team. Er wordt op verschillende vlakken aan oplossingen en verbeteringen rondom geluid gewerkt. Geluid is echter een complex iets, dus het is niet zo 1-2-3 aan te geven wanneer er weer geluidsdingen in een update zitten.


@Erik_  is ook bekend of het automatisch aanpassen van de framerate als losse optie wordt ingebouwd of moeten we hiervoor wachten op de update naar Android 12?


Heb de update nog niet, maar zeer fijn te lezen dat zelf zenderlijst maken er in zit en dat er aan gedacht is gelijk te zorgen dat de tv gids zich daar ook op aanpast, is ook een fijne toevoeging.

Dat is een fijne en leuke start van 2024.

Dat je niet de volgorde zelf kan bepalen is wel logisch en heb ik ook geen moeite mee, ben al blij dat alles wat ik niet kijk nu eindelijk uit mijn zap lijst gaat zijn.