Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.136.5

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.136.5

KPN TV+ Update januari 2024 #2

KPN TV+ app 1.136.5

 

Wat zit er in?

 

Makkelijker terug naar live tv

Als je vanuit live tv naar een van de menu-opties gaat (zoals de Gids, of Opgeslagen) dan is het niet altijd intuïtief om vervolgens weer terug te komen op live tv. Met deze update hebben we dit makkelijker gemaakt. Je kunt hiervoor nu de terugknop gebruiken door deze langer ingedrukt te houden (longpress).

Dit werkt vanuit het hoofdniveau van alle menu-opties, van zoeken t/m apps.

 

Verduidelijking ecostand

Als je ecostand gebruikt duurt het opstarten iets langer. Vanaf deze update krijg je, tijdens het opstarten, op het scherm te zien dat ecostand aan staat, hoeveel energie er bespaard is, en ook een knop om ecostand uit te kunnen zetten. 

Dit laatste hebben we toegevoegd omdat we zien dat mensen niet altijd doorhebben dat de ecostand aanstaat, en zich dan ergeren aan de langere opstarttijd. Met deze update kunnen zij de ecostand dan gelijk uitzetten.

 

Verder in deze update

  • Als je Starten met Live TV aan hebt staan kon het gebeuren dat hij niet startte met de zender die je als laatste keek. Dat is nu verholpen. 

  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost. 

  • Als je een serie-opname annuleert, werden de al bestaande opnames niet meer gegroepeerd. Dat is na deze wel weer zo.

  • Verder wat verbeteringen rondom favorieten qua teksten en navigatie.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 25 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 30 januari

Heb je hem na 30 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Persoonlijk ben ik nooit een voorstander dat je een knop langer ingedrukt moet houden.

 

Zelf heb ik er geen last van, maar er zijn mensen die standaard een knop te lang indrukken en dan kan het zijn dat er iets gebeurd wat ze niet verwachten.

 

Verder mooie en goede update. 


Langer terugknop inhouden werkt nu idd. Ik vind het een handige toevoeging.


Makkelijker terug naar live tv

 Je kunt hiervoor nu de terugknop gebruiken door deze langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Hier gaan mijn ouders van 80+ ongelooflijk blij van worden! Ik verwacht vreugdedansen, schuim op de mond en liters champagne!


Off-topic val me er niet op aan. Maar wat te doen met Android versie 11. Kunnen we binnenkort een release overzicht verwachten? Ik krijg echt hoofdpijn van beeld met schokjes. Zijn de ontwikkelaars ermee bezig? Het hoeft niet bij de volgende update, maar een blik op 2024 is wel vooruitstrevend plannen. En we moeten inderdaad begrijpen dat een versie nummer update meer komt kijken. Je zit liever stabiel op android 11 dan onstabiel op een nieuwere versie. Maar een blik in de toekomst is goed, en zo hou je klanten ook aan het watertanden. Zeker nu andere providers android tv uitrollen(met wel nieuwere versies android). Contracten van tv+ de eerste lopen binnenkort af, dus gaan consumenten afwegen wat te doen. Succes alvast! We horen het graag nog.


Hier zit ik ook met smart op te wachten. Dat zou de box zoveel beter maken. Nu gebruik ik noodgedwongen de streaming apps op de tv (en dus moet ik dan switchen van afstandsbediening)


Kleine leuke toepassingen.

Maar denk dat de meeste nog steeds op wat belangrijkere updates zitten te wachten.

Is hier al meer zicht op?


Off-topic val me er niet op aan. Maar wat te doen met Android versie 11. Kunnen we binnenkort een release overzicht verwachten? Ik krijg echt hoofdpijn van beeld met schokjes. Zijn de ontwikkelaars ermee bezig? Het hoeft niet bij de volgende update, maar een blik op 2024 is wel vooruitstrevend plannen. En we moeten inderdaad begrijpen dat een versie nummer update meer komt kijken. Je zit liever stabiel op android 11 dan onstabiel op een nieuwere versie. Maar een blik in de toekomst is goed, en zo hou je klanten ook aan het watertanden. Zeker nu andere providers android tv uitrollen(met wel nieuwere versies android). Contracten van tv+ de eerste lopen binnenkort af, dus gaan consumenten afwegen wat te doen. Succes alvast! We horen het graag nog.

Als ik had geweten dat al die ontwikkelingen zo langzaam zouden gaan had ik het niet gedaan.

En inderdaad de concurenten rollen nu met Android 12 uit zag ik inderdaad en heb even gekeken in die storen en zappen ging wel als een malle wat ik nog niet gezien heb helaas op deze. :(


@MennoG78 welke concurrenten bedoel je? Odido heeft exact dezelfde processor en gpu als KPN alleen 1gb minder werkgeheugen. Ik vind het KPN kastje ook absoluut niet traag.

mbt Android 12: ik vind het ook prima als match framerate als losse optie wordt toegevoegd. Ik zag dat het ziggo kastje dit ook als losse optie heeft en zij gebruiken naar mijn weten geen Android 12.

Een roadmap wanneer dit wordt toegevoegd zou erg fijn zijn. Ik hoop dat meen hier ook de noodzaak van inziet. Kunnen jullie dit navragen ?


@MennoG78 welke concurrenten bedoel je? Odido heeft exact dezelfde processor en gpu als KPN alleen 1gb minder werkgeheugen. Ik vind het KPN kastje ook absoluut niet traag.

mbt Android 12: ik vind het ook prima als match framerate als losse optie wordt toegevoegd. Ik zag dat het ziggo kastje dit ook als losse optie heeft en zij gebruiken naar mijn weten geen Android 12.

Een roadmap wanneer dit wordt toegevoegd zou erg fijn zijn. Ik hoop dat meen hier ook de noodzaak van inziet. Kunnen jullie dit navragen ?

Ik had in de Odido shop een ander kastje waar ze het op lieten zien. (dat zappen van zender naar zender heb ik op de TV+ box nog nooit zo snel gezien ook niet op unicast)

Beeld was wel beduidend minder mooi als KPN trouwens.

TV Box was iets groter als de TV+ box maar wel met android 12 erop.

En je hoort mij ook niet zeggen dat ik het kastje traag vind. de apps draaien soepel inderdaad alleen geluid laat de wensen over.

Ziggo gebruikt inderdaad geen android.

De navraag is al zo vaak gedaan alleen komt daar niet echt een antwoord op.


Leuke discussie hier, maar dit is niet de plek. Willen jullie over Android 12 en de verschillen met de Odido box bespreken? Maak vooral een los topic hierover aan. In deze Product update zijn we op zoek naar feedback op de uitgerolde update en ervaringen met deze update.  


@Jeroen van KPN  zou je het willen verplaatsen naar een los topic en daar kunnen reageren met het verzoek op een roadmap? Ik denk mbt Android 12 (match framerate)


Helaas is dat geen optie @pietheingrun. Verzoek is dan ook om zelf een topic te starten. 


Helaas is dat geen optie @pietheingrun. Verzoek is dan ook om zelf een topic te starten. 

Forumsoftware die de mods geen optie geeft om een topic af te splitsen? Dat is wel héél lastig, maar nu snap ik eindelijk waarom jullie steeds aan de users vragen om een nieuw topic te starten...


Nou ik wacht totdat alle bugs eruit zijn. Ben hier toch geen voirstander van en heb ik ook duidelijk in het interview gezegd dat ik heb gehad.


Helaas is dat geen optie @pietheingrun. Verzoek is dan ook om zelf een topic te starten. 

Forumsoftware die de mods geen optie geeft om een topic af te splitsen? Dat is wel héél lastig, maar nu snap ik eindelijk waarom jullie steeds aan de users vragen om een nieuw topic te starten...

Dat is, helaas, een beperking specifiek bij product updates. De leverancier van de software is wel van plan dit ook bij product updates mogelijk te maken, maar het is nog niet duidelijk wanneer dit dan klaar is.

 

Kleine leuke toepassingen.

Maar denk dat de meeste nog steeds op wat belangrijkere updates zitten te wachten.

Is hier al meer zicht op?

Je krijgt een standaardantwoord van me, want meer kunnen we er ook niet van maken: afwachten. Wij weten ook pas kort van te voren wat in de volgende update zit. En dan maken we het toch niet eerder bekend dan de dag dat de update ook z'n eerste testuitrol krijgt.


Helaas is dat geen optie @pietheingrun. Verzoek is dan ook om zelf een topic te starten. 

Forumsoftware die de mods geen optie geeft om een topic af te splitsen? Dat is wel héél lastig, maar nu snap ik eindelijk waarom jullie steeds aan de users vragen om een nieuw topic te starten...

Dat is, helaas, een beperking specifiek bij product updates. De leverancier van de software is wel van plan dit ook bij product updates mogelijk te maken, maar het is nog niet duidelijk wanneer dit dan klaar is.

 

Kleine leuke toepassingen.

Maar denk dat de meeste nog steeds op wat belangrijkere updates zitten te wachten.

Is hier al meer zicht op?

Je krijgt een standaardantwoord van me, want meer kunnen we er ook niet van maken: afwachten. Wij weten ook pas kort van te voren wat in de volgende update zit. En dan maken we het toch niet eerder bekend dan de dag dat de update ook z'n eerste testuitrol krijgt.

 

Jammer te horen sommige zijn echt al meer dan een jaar onder tussen een doorn in het oog.

En is net voor mij en vele andere of KPN het niet meer serieus neemt en er niks aan doet.

Want de updates die nu steeds zijn uitgekomen zetten niet echt zoden aan de dijk helaas.

Klanten moeten dan eigen topic maken doen ze en krijgen ze te horen reset maar naar fabrieks instellingen wat vaak ook niet helpt

Echt jammer te horen dat er elke keer maar een standaard antwoord komt.

En dat het team niet aangeeft we zijn hier en hier mee bezig en dat komt de volgende keer uit of dit binnenkort.

Dit zou een hoop klanten meer rust geven als ze weten wat eraan komt.

Neem een voorbeeld aan Ziggo die doet het wel ;) 

 

En je mag echt weten heb spijt dat ik me abonnement heb omgezet!

ps die update van leverancier op het updates gedeelte hoor ik al twee jaar. als ik zoon verwachting afgeef met de software die wij ontwikkelen had ik allang op straat gestaan


Fijn die updates, maar ik mis menubalk tijd instellen, verticale gids kunnen instellen en teletekst en wanneer komt de nieuwste afstandsbedining met teletekst knop ?


Zo vind ik het ook vervelend dat je met het huisje knop niet op een normale zender komt..


De terugknop om makkelijker naar live tv te gaan werkt erg onvoorspelbaar.
Hou je hem te lang vast dan ben je weer terug waar je mee bezig bent, hou je hem te kort vast dan gaat hij heel even naar live-tv maar direct weer terug,
Moet denk ik nog even leren hoe lang je hem moet vast houden


Zo vind ik het ook vervelend dat je met het huisje knop niet op een normale zender komt..

Dit zou ik ook wel willen zien als dit zo zou werken. 


Zo vind ik het ook vervelend dat je met het huisje knop niet op een normale zender komt..

Dit zou ik ook wel willen zien als dit zo zou werken. 

Het gedrag van het Home-scherm en andere schermen is sowieso heel vreemd. Vaak wordt het bovenste item in de lijst spontaan of onverwachts geselecteerd.

  • Stel ik sta op zender 84, dan gebeurt het heel vaak, dat als ik op Home druk, spontaan de zender naar Nederland 1 springt.
  • Idem bij het openen van de Gids.
  • Of ik zit in zender 84, druk op Home (zender blijft goed), ik ga naar instellingen, verander niks, en bij terugkomst is de zender weer naar Ned 1.
  • Of ik zit in de lijst van opgeslagen programma’s (of opnames, hoe je het ook wil noemen). Ik wil uiteraard eerst de oude opnames kijken, dus die staan ergens onderaan in deze lijst met enorme ruimteverslindende plaatjes. Dus ik scroll naar beneden, kijk een programma, en als het afgelopen is (of ik het afbreek), staat de “cursor” weer op item 1 in de lijst. Dus kan ik weer helemaal naar beneden scrollen.
  • En hetzelfde gedrag bij verwijderen: ik verwijder een item ergens onderaan in de lijst, en daarna verspringt de cursor weer naar item 1. Enorm vervelend.

Het lijkt wel of deze schermen stateless werken en na een refresh niet meer weten waar de selectie moet staan. Als ik dus een scherm heb waar een user een item kan verwijderen in een lijst, dan probeer ik na de verwijdering de selectie op dezelfde index te zetten, of als het het laatste item was, op index-1. Dat is logisch. Maar bovengenoemde issues zijn totaal niet logisch en vind ik, eerlijk gezegd, erg slordig.


Ik heb de laatste off-topic berichten over product updates in het algemeen verwijderd. Die zijn niet van toepassing op de inhoud van deze product update. Het feit dat je er dan bijzet dat iets off topic is, geeft geen vrijbrief om het er dan alsnog over te hebben. Als je hier graag een gesprek over wilt voeren, maar er dan even een apart topic voor aan.


Het werkt prima, ik moet zeggen dat ik geen last had voor de update van bovengenoemde. De knop langer indrukken vind ik een hele mooie optie als een soort van ‘snel terug naar’.


Het werkt prima, ik moet zeggen dat ik geen last had voor de update van bovengenoemde. De knop langer indrukken vind ik een hele mooie optie als een soort van ‘snel terug naar’.

Het moest bij mij erg wennen maar het gaat nu wel beter.
Alleen er staat dat je zelfs bij gebruik van de apps ook teruggaat naar de laatste zender maar dat doet ie niet of ik doe het verkeerd, hij gaat dan terug naar het overzicht van de apps en niet naar de zender.


huistijger schreef:

Alleen er staat dat je zelfs bij gebruik van de apps ook teruggaat naar de laatste zender maar dat doet ie niet of ik doe het verkeerd, hij gaat dan terug naar het overzicht van de apps en niet naar de zender.

Volgens mij staat dat er ook niet, volgens mij staat er dat dat ook vanaf het apps scherm zal werken.