Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.139.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.139.0

KPN TV+ Update februari 2024 #2

KPN TV+ app 1.139.0

 

Wat zit er in?

 

  • Nieuwe sectie in Hulp>Problemen Oplossen: Video
  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
  • Terug-knop lang ingedrukt houden (longpress) om terug te gaan naar tv kijken werkt nu ook bij detailpagina's
  • Oplossing voor probleem van lang laden van de Apps pagina
  • Oplossing voor crash in ‘Alle geïnstalleerde Apps’ scherm (als je meer dan 20 apps geïnstalleerd hebt)
  • Oplossing om scherm te voorkomen met vreemde combinatie van PIP-beeld en detailinformatie.
  • Verbetering in gedrag Terug-knop in Help detailpagina

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27, 28 en 29 februari

Heb je hem na 29 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik vind het steeds weer verwarrend welke producten er nu PRECIES worden bedoelt. Zo ook deze update. Welk product?

Is het box 12(een andere naam voor de huidige nieuwe modem…..denk ik)?

Is het “het kastje”voor de Tv? Welk kastje? Nou ja een andere naam is er niet voor (denk ik)

KPN TV+ mooi hoor is dat het nieuwe “kastje” de nieuwste uitgave van het oude “kastje” maar nu een stuk kleiner?

Afijn verwarring dus alstublieft omschrijf nauwkeurig welk product SVP!


Dat staat er duidelijk @Marcthin 
Dit gaat over de TV+ ontvanger
Zonder de + gaat het over de andere ontvamgers


Staat toch duidelijk in het groene vlak dat het over de tv+ box gaat.


Ik snap de verwarring wel @Marcthin. Het woord ‘Box’ en ‘TV+’ nu ook worden op verschillende manieren gebruikt. Daar kan ik niet zoveel aan veranderen, maar misschien kunnen we het hier op het forum wat visueler maken d.m.v. een afbeelding o.i.d. Bedankt voor je feedback!

Deze product update gaat in ieder geval over de TV+ tv-ontvanger.


Ik bedoel dus de stokoude tv ontvanger voor interactie tv.

Genoemd in mijn account als de HD-tv ontvanger waar ik geen geld voor betaal, waarschijnlijk vanwege de ouderdom.

Er is een nieuwe HD tv-ontvanger maar dan is het kastje gekrompen geen tijdsaanduiding en er moet 10 € per maand voor worden betaald.

Dus het oude of nieuwe kastje?

Ik doe NIET vervelend maar ben wel benieuwd naar nauwkeurige product omschrijvingen en daar ontbreekt het nogal aan.

 


De update gaat over de nieuwe ontvanger @Marcthin, niet jouw ontvanger


Ik vind het steeds weer verwarrend welke producten er nu PRECIES worden bedoelt. Zo ook deze update. Welk product?

 

KPN tv+ is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Je ziet dat in de rubriek waar de update staat en het staat ook in de tekst en naam topic.


@joop2011 Het antwoord van @Thomas van KPN vind ik heel duidelijk. Er is mij namelijk geen serie benaming bekent van de tv ontvanger die ik al jaren gebruik. Ik ben tevreden…..


@joop2011 Het antwoord van @Thomas van KPN vind ik heel duidelijk. Er is mij namelijk geen serie benaming bekent van de tv ontvanger die ik al jaren gebruik. Ik ben tevreden…..

 

Type, merk en model staat onderop de KPN tv decoder.😉


mischien een voorstel:

maak in het forum meer onderwerpen:

bv:

tv ontvanger 5202

tv+ontvanger 7022

evt de Oudere ontvangers er nog bij.

mij lijkt het dan veel overzichtelijker.

o ja box cq modem staat al onder internet. 

 

het duidelijker navigeren door het forum lijkt mij dan veel fijner. maar dit is off topic.  dus mocht er een apart bericht voor nodig zijn (moderator) zal ik het aan maken. verder onder deze update zal ik reageren over de update👍


mischien een voorstel:

maak in het forum meer onderwerpen:

bv:

tv ontvanger 5202

tv+ontvanger 7022

evt de Oudere ontvangers er nog bij.

mij lijkt het dan veel overzichtelijker.

o ja box cq modem staat al onder internet. 

 

het duidelijker navigeren door het forum lijkt mij dan veel fijner. maar dit is off topic.  dus mocht er een apart bericht voor nodig zijn (moderator) zal ik het aan maken. verder onder deze update zal ik reageren over de update👍

Goede tip @steffen1 maar het is inderdaad off topic en dus het beste om hier even een eigen topic voor aan te maken! 


Het laden van de apps pagina is weer een verademing. Dat werkt weer snel. Prima update. De rest gaan we monitoren.


Het laden van de apps pagina is weer een verademing. Dat werkt weer snel. Prima update. De rest gaan we monitoren.

Bedankt voor je positieve feedback @Sebas14, goed om te lezen! 


Update binnen.  Zijn er in deze update ook andere bugfixes? Ik zie opeens geen haperingen in framerates meer als ik Wheeler dealers terug kijk op discovery. Normaal meestal wel. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

 


@pietheingrun Top om te horen, niet dat ik weet, bedankt voor je feedback we nemen hem mee.


tv werk top maar het Internet is 3x niet van de kpn de zegen dat het ijskast ligt nooit van gehoord hoe dom kun de zijn kpn ik wil tog even zegen 


@Vikash van KPN  helaas in de avond is het toch weer terug. Zou je eens navraag willen doen of er voor sommige zenders zoals discovery en regionale zenders met terugkijken minder bandbreedte beschikbaar is waardoor de frames wat gaan schokken bij snel bewegende beelden?

 


Eigen topic aangemaakt 

 


Stiekeme hoop gehad dat de favorieten ook een hoge bitrate weer hadden gehad maar helaas.

Voor de rest leuke update denk ik van de genoemde punten had ik geen last.


Wat ik wel heb dat de gids sinds deze update niet lekker meer laad heb al 2x reboot gedaan heb dit op andere box ook al keer gehad net.

KBX-APK-9002

 


Eigen topic aangemaakt 

 

Na de update heb ik met terug kijken dat het beeld soms stil valt maar en af en aan de resolutie terug valt naar 480p lijkt het wel (heel wazig ineens.)

 


Ik zag net inderdaad ineens staan dat nu alleen de favoriete zenders zichtbaar zijn (uiteraard omdat ik die aangemaakt en ingeschakeld heb), perfect hoor. Ik ga straks kijken of de ‘apps’ ook weer snel te benaderen zijn, maar dat neem ik onmiddellijk aan. TV kijken wordt nog eens leuk zo 😀. Ligt het nou aan mij of is het stereo signaal nu weer zachter geworden ten opzichte van Dolby AC3 5.1?


Ik zag net inderdaad ineens staan dat nu alleen de favoriete zenders zichtbaar zijn (uiteraard omdat ik die aangemaakt en ingeschakeld heb), perfect hoor. Ik ga straks kijken of de ‘apps’ ook weer snel te benaderen zijn, maar dat neem ik onmiddellijk aan. TV kijken wordt nog eens leuk zo 😀. Ligt het nou aan mij of is het stereo signaal nu weer zachter geworden ten opzichte van Dolby AC3 5.1?

Bij mij is het geluid nog steeds goed gelukkig op alle instellingen die meteen weer doorlopen en ook van app weer naar tv is perfect.

EN de apps starten hier gelukkig al snel en nu nog steeds


Lekker dat je je eigen post niet kan aanpassen 😞 en dit dus bijna elke minuut. Nooit gehad, nu direct na de update.


@FlyingDutch Wat vervelend dat dit steeds gebeurd na de update. Wil je de ontvanger eens resetten? Als het probleem daarmee niet verholpen wordt kan je het beste een eigen topic aanmaken hiervoor.