Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

PeterG
Superuser
  • 8 maart 2023

Ik heb deze update nog niet. En het is nu 8 maart 12:18.

wjb
Superuser
  • 8 maart 2023
Nick83 schreef:

In de testperiode is deze optie er volgens mij tijdelijk geweest. Maar KPN heeft die weer weggehaald. 

Klopt. Er zal wel een commerciële reden zijn geweest om die optie weer weg te halen.

Ik hoop dat het ooit zo zal worden dat de TV+ Box opstart op de plek waar je hem afgesloten hebt.

Keek je live naar NPO 1, dan kijk je na opstarten weer live naar NPO 1.

Stond je in de gids op kanaal 123 dan sta je na opstarten weer in de gids op kanaal 123.

Keek je Netflix, dan wordt Netflix weer opgestart.

enz.

• 8 maart 2023
PeterG schreef:

Ik ook niet om 12u35 😎

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
wjb schreef:

Wie doe je daar precies een plezier mee? Ik kijk niet altijd naar netflix alleen. Ik wil gewoon zelf dat de ontvanger opstart zoals die nu opgestart wordt. Als men dat graag anders wil, dan moeten ze die optie maar weer inbouwen. ;) 

Als dit echt een dwang ding gaat worden zou ik de eerste zijn die de ontvanger direct zal loskoppelen. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 8 maart 2023
PeterG schreef:

was vorige update bij mij ook pas rond 14 uur

• 8 maart 2023
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

Wie doe je daar precies een plezier mee? Ik kijk niet altijd naar netflix alleen. Ik wil gewoon zelf dat de ontvanger opstart zoals die nu opgestart wordt. Als men dat graag anders wil, dan moeten ze die optie maar weer inbouwen. ;) 

Als dit echt een dwang ding gaat worden zou ik de eerste zijn die de ontvanger direct zal loskoppelen. 

Ik begrijp je wel, lekker opstarten vanaf het streaming gedeelte,.. Hier geen KPN meer, maar moet er niet aan denken om vanaf het Lineaire deel alles te moeten opstarten, of dat ik opstart naar de laatst gebruikte App,... 

Wil ik Lineair kijken heeft Sony hier een handige tv toets voor in het rijtje Apps of via de tv-toets op de afstandsbediening. Ook de gids is gewoon van hieruit te benaderen. 

PeterG
Superuser
  • 8 maart 2023
JanD schreef:
PeterG schreef:

Ik ook niet om 12u35 😎

MennoG78 schrijft: 

Hè, dat is toch op dit moment een hele geruststelling guys 😀.

wjb
Superuser
  • 8 maart 2023
Chrizziey schreef:
wjb schreef:

Het is toch de meest logische wijze van opstarten, gewoon altijd op de plek waar je hem uitgezet hebt. Als jij jouw laptop dichtklapt dan gaat hij in hibernate en start hij toch ook weer op precies gezelfde plek op. Wat js er nu toch gebruiksvriendelijker dan dat. Maar goed, de switch "altijd startscherm versus laatst geopende scherm" is natuurlijk altijd goed.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 8 maart 2023
PeterG schreef:
JanD schreef:
PeterG schreef:

Ik ook niet om 12u35 😎

MennoG78 schrijft: 

Hè, dat is toch op dit moment een hele geruststelling guys 😀.

Dag is ook nog niet om he haha zit ook niet echt wat spectaculairs in.

Geluid moeten ze oplossen met Firmware aanpassingen dus dat zal hier al niet inzitten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 8 maart 2023

Zojuist deze laatste versie geinstalleerd, wat me opvalt is het volgende:

1. na download en installatie start KPN+ app opnieuw op. Echter daarna als ik weer update gaat hij weer hetzelfde doen(3x getest). Pas na expliciet opnieuw opstarten zegt hij als je nog een keer update dat er geen update is meer, zoals eigenlijk na de 1e keer had gemoeten. Dit was trouwens bij de vorige update ook al zo.

2. NPO 1,2,3 is geen dolbyD meer na de update, 4,5,6 iig nog wel. Is dit bewust gedaan om het zappen naar 1,2,3 te versnellen? zappen tussen 1,2,3 gaat iig 2x zo snel als naar 4,5,6 b.v.

De box staat gewoon op multicast, of zijn de 1,2,3 nu stiekem dezelfde als unicast?

» kan iemand eens even checken op 1,2,3 of dat ook zo is (stereo ipv DolbyD.

‘enhancement request’:

Wat ik na 2 wk dat ik de box nu heb merk is dat ik heel vaak tijdens live kijken “3x pijl-onder” toets waarna je een kleine versie van ‘Nu op tv’ krijgt. Dit vindt ik dus een super functie en mijn
vraag is of dit niet sneller bereikbaar kan worden gemaakt.

Als je nu 1x pijl onder klikt krijg je een submenu met een aantal onnodige functies:

• pauze play knop (default geselecteerd), die heb je toch op je afst.bd?
  • kijken vanaf begin (pijl icoon), dat kan gewoon met GROEN
  • info icoon, dat kan gewoon met GEEL

Eric89
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 8 maart 2023
HE1 schreef:
  1. NPO 1,2,3 is geen dolbyD meer na de update, 4,5,6 iig nog wel. Is dit bewust gedaan om het zappen naar 1,2,3 te versnellen? zappen tussen 1,2,3 gaat iig 2x zo snel als naar 4,5,6 b.v.

De box staat gewoon op multicast, of zijn de 1,2,3 nu stiekem dezelfde als unicast?

Heb hier gewoon dolbyD 5.1 op 1,2 en 3 met deze update.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25

Paul_ schreef:
Henrik1 schreef:

Gisteren, 6 maart, update ontvangen. BBC met ondertiteling,  Duitse zenders niet. Vandaag geen ondertiteling BBC zenders. Na reset modem was ondertiteling weer terug. Een ander probleem wat zich voordeed was dat bij zenderwisseling van BBC naar een andere zender, de BBC ondertiteling bleef vastzitten op de nieuw gekozen zenders. Dus, de update vertoont nog enkele hickups. 

Bedankt voor het melden! Nemen we mee. Laat het vooral weten als je meer van dit soort dingen ziet, of als het juist niet meer gebeurt. Vinden we echt waardevol.

Nog even hier op terug komen @Henrik1. Wordt herkend en wordt nog verder aan gewerkt. Ik heb me laten vertellen dan WDR dan weer wel zou moeten werken met ondertiteling. Hoe dan ook, work in progress. Bedankt voor het melden.

HE1 schreef:

Zojuist deze laatste versie geinstalleerd, wat me opvalt is het volgende:

1. na download en installatie start KPN+ app opnieuw op. Echter daarna als ik weer update gaat hij weer hetzelfde doen(3x getest). Pas na expliciet opnieuw opstarten zegt hij als je nog een keer update dat er geen update is meer, zoals eigenlijk na de 1e keer had gemoeten. Dit was trouwens bij de vorige update ook al zo.

Nemen we mee. Volgens mij heb ik dit ook wel eens gehad. 

HE1 schreef:
  1. NPO 1,2,3 is geen dolbyD meer na de update, 4,5,6 iig nog wel. Is dit bewust gedaan om het zappen naar 1,2,3 te versnellen? zappen tussen 1,2,3 gaat iig 2x zo snel als naar 4,5,6 b.v.

Hier wel gewoon Dolby op NPO. Dus dat is vreemd. Het verschil qua zapsnelheid herken ik wel tussen NPO en de rest, maar staat daar los van. Ik kan dat niet gelijk verklaren. Ben benieuwd of andere dit ook ervaren.

HE1 schreef:

‘enhancement request’:

Wat ik na 2 wk dat ik de box nu heb merk is dat ik heel vaak tijdens live kijken “3x pijl-onder” toets waarna je een kleine versie van ‘Nu op tv’ krijgt. Dit vindt ik dus een super functie en mijn

Als je nu 1x pijl onder klikt krijg je een submenu met een aantal onnodige functies:

Persoonlijk helemaal eens. Ik ben ook fan van die functie en gebruik ik nu vaker dan de gids. Dus je verzoek om dit makkelijker toegankelijk te maken; helemaal voor. De kleurknoppen zijn superhandig om snelle handelingen mee uit te voeren, maar is niet voor iedereen even logisch/makkelijk. De wens die je aangeeft nemen we in ieder geval mee! Kleine tip: je kunt ook pijltje naar beneden inhouden i.p.v. 3x drukken.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
wjb schreef:

Het is toch de meest logische wijze van opstarten, gewoon altijd op de plek waar je hem uitgezet hebt. Als jij jouw laptop dichtklapt dan gaat hij in hibernate en start hij toch ook weer op precies gezelfde plek op. Wat js er nu toch gebruiksvriendelijker dan dat. Maar goed, de switch "altijd startscherm versus laatst geopende scherm" is natuurlijk altijd goed.

Maar een laptop wil ik ook niet in een slaapstand hebben. Wil de drek van gisteren niet automatisch weer voorgeschoteld krijgen.  De ontvanger gaat bij mij ook elke nacht helemaal van het stroom af, ik wil een frisse start en m.n. android boxen krijgen op langere termijn issues met cachegeheugen wat vol loopt. 

In geen van de gevallen begint mijn dag hetzelfde, iedere dag is anders en ik heb als ik de avond ervoor SBS6 gekeken heb geen behoefte om dit s ’ochtends ook meteen weer open te hebben zien staan. Ik serveer mijn eigen gerecht naar waar ik behoefte aan heb. 😉.  Heb echt geen behoefte aan dingen die mij opgedrongen worden. 

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img

Na de update alles extra geherstart maar ik hou de box nog maar op unicast. Wat een wanproduct. Ik weet het… op unicast is er slechter beeld-geluidkwaliteit maar bij mij blijft het trage zappen naar mijn idee te erg. Beeld na zappen wel zichtbaar met 2 à 3 seconden, maar voordat het geluid erbij is moet ik nog steeds 3 to 7! seconden extra wachten en hapert dan in het begin nog.  

PeterG
Superuser
  • 8 maart 2023

Henrik1 schrijft: Een ander probleem wat zich voordeed was dat bij zenderwisseling van BBC naar een andere zender, de BBC ondertiteling bleef vastzitten op de nieuw gekozen zenders

Dit had ik bij wisseling van NPO 1 naar ARD.  En op ARD (TT 150 ipv 888) komt geen ondertiteling. Het is er op dit moment wel. De Arris geeft het op TT 150 namelijk.

Bij ZDF (TT 777) werkt het ook nog niet. Het is er bij huidige programma wel, maar niet op de DIW7022.

HE1 schrijft: Wat ik na 2 wk dat ik de box nu heb merk is dat ik heel vaak tijdens live kijken “3x pijl-onder” toets waarna je een kleine versie van ‘Nu op tv’ krijgt. Dit vindt ik dus een super functie en mijn

@HE1 . Dat is gewoon met 1 druk op “omlaag” te krijgen. Gewoon even langer dan een halve (...) seconde ingedrukt houden. Ik gebruik het supervaak om van zender te wisselen. Bij ESPN/ZIGGO SPORT reuze handig om snel te zien wat er op de andere sportzenders is en er naartoe te gaan.

• Topper
  • 8 maart 2023

Ik heb mijn TV box+ vandaag ontvangen en updates gehad. Ik ben blij verrast, mooi om te zien dat je eindelijk android apps kan downloaden. 

De box heb ik via Wifi aangesloten op mijn experia V10 modem (met Multicast) en het beeld en geluid is zeer stabiel tot nu toe. Zappen gaat ook vrij snel, net opgemeten en het zappen duurt ongeveer 3.5 seconden bij mij. Misschien nog niet zo snel als de oude box, maar zeker niet slecht. Tot nu toe erg tevreden!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 8 maart 2023

Update vanmiddag geïnstalleerd.

Echter Zappen is nog steeds niet op juiste niveau als de Arrisbox  of toen ik deze TV+ box kreeg toen was het zappen snel maar toen was het nog unicast.

De snelheid tussen NPO 1 2 3 zender erg snel.

Maar de andere zenders is nog steeds 2 a 4 seconden (is wel verbeterd ten opzichte van 3 updates terug)

Geluidsissues tussen de zenders had ik ook niet in deze update verwacht aangezien dat meestal met firmware mee komt. (haperingen op passthrough zijn er nog steeds op automatisch werkt prima)

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 8 maart 2023

(Nog) geen update gezien

• 8 maart 2023

Update bij ons vandaag verwerkt.

wjb
Superuser
  • 8 maart 2023

Ik ervaar met versie 1.93.1 geen enkele verbetering is de snelheid van het zappen.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 8 maart 2023
Dukkie schreef:

(Nog) geen update gezien

Ik moest hem ook via het menu laden

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 8 maart 2023
Paul_ schreef:
HE1 schreef:

‘enhancement request’:

Kleine tip: je kunt ook pijltje naar beneden inhouden i.p.v. 3x drukken.

Nou, dat vindt ik geen kleine tip maar een SUPER TIP, die wist ik niet, ff getest, hiermee ben ik eigenlijk al tevreden qua snel bereiken van die kleine ‘Nu op tv’.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 8 maart 2023
Eric89 schreef:
HE1 schreef:

Wel gek dan, ik had gister nog gewoon DolbyD op 1,2,3. De andere zenders die ook DolbyD hebben die krijg ik ook gewoon nog in DolbyD, alleen 1,2,3 is niet meer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 8 maart 2023

nou ja zeg, zowel stroom van de TV+ en philips tv gehaald en na opstarten weer DolbyD op 1,2,3.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • Superuser
  • 8 maart 2023
HE1 schreef:
Eric89 schreef:
HE1 schreef:

Wel gek dan, ik had gister nog gewoon DolbyD op 1,2,3. De andere zenders die ook DolbyD hebben die krijg ik ook gewoon nog in DolbyD, alleen 1,2,3 is niet meer.

Hier nog steeds Dolby 5.1 niks veranderd als voor de update