Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.141.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.141.1

KPN TV+ Update maart 2024 #1

KPN TV+ app 1.141.1

 

Wat zit er in?

 

Bij de eerste installatie bieden wij nu een welkomstvideo aan met uitleg over TV+. Er is een mogelijkheid om de video over te slaan en/of later terug te kijken. 
 


Ben je benieuwd hoe de video eruit ziet? Je vindt de video ook op onze website: De mogelijkheden en voordelen van TV+

 

  • Het kon gebeuren dat Talkback aanging als je een bericht opende, dat is nu opgelost
  • Bij favorieten is ervoor gezorgd dat er met het laatst bekeken kanaal wordt gestart na stand-by
  • Oplossing voor terugval naar Unicast, na het wijzigen van de taal
  • Oplossing voor als je voor het eerst favorieten gaat gebruiken en direct een lijst aan wilt maken
  • Bij de gids worden nu de focus problemen bij gebruik van de terug-knop voorkomen

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 5 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 12 - 14 maart

Heb je hem na 14 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Wat is het nut van een welkomsvideo ?? Zie liever een updatre Menbubalk zichtbaar kunnen instellen,Verticale TV Gids, Switchen van favorieten zetten naar alle zenders niet steeds het complete menu zichtbaar op de achtergrond en dan automatisch terug springen naar NPO1 ,bij openen tandwiel ook het complete menu zichtbaar op de achtergrond .


Is misschien leuk, maar bij updates bij Windows, Android, etc. sla ik dit soort dingen ook altijd over.


Zat ik even tv te kijken (wat ik nog nauwelijks doe. Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!


Wat is het nut van een welkomsvideo ?? Zie liever een updatre Menbubalk zichtbaar kunnen instellen,Verticale TV Gids, Switchen van favorieten zetten naar alle zenders niet steeds het complete menu zichtbaar op de achtergrond en dan automatisch terug springen naar NPO1 ,bij openen tandwiel ook het complete menu zichtbaar op de achtergrond .

Innderdaad de Verticale TV Gids dat zou mooi zijn.


…………………….Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!

Zoiets had ik vorig jaar ook tijdens de test periode; Wil je om 18 uur snel even het journaal kijken, mag je eerst wachten totdat de Firmware is geïnstalleerd :-(   Die update beleid mag zeker verbeteren.


Ik lees helaas nog niet dat bitrate probleem met favorieten is opgelost: helaas dus nog lagere beeldkwaliteit als je favoriete zenders ipv alle zenders gebruikt

Wanneer wordt dit opgelost? 


En het geluid?

Muziek is keihard, praten niet te verstaan.


😔issue t.a.v. automatisch wisselen tussen HDR en Dolby Vision mag wat mij betreft meer aandacht krijgen. 


Goedemiddag en leuk om te zien dat er hier al zoveel is geregeerd!

De signalen die we via deze weg ontvangen, geven we uiteraard door aan de ontwikkelaars. 

Ik lees helaas nog niet dat bitrate probleem met favorieten is opgelost: helaas dus nog lagere beeldkwaliteit als je favoriete zenders ipv alle zenders gebruikt…

Wanneer wordt dit opgelost? 

Deze is al bekend bij de ontwikkelaars alleen durf ik op dit moment niet te zeggen wanneer dit daadwerkelijk is opgelost. Houd het Forum dus goed in de gaten! 

 

En het geluid?

Muziek is keihard, praten niet te verstaan.

Ook dit signaal zetten we dus door naar de ontwikkelaars @Trijntje1312!


Wat echt fijn zou zijn: bij de lijst favoriete zenders. Als ik deze langsga en bij de laatste in de lijst ben uitgekomen zou het handig zijn dat het gewoon weer doorloopt naar de 1e in de favorieten lijst.. Ik krijg nu letterlijk “het heen en weer”


Wat echt fijn zou zijn: bij de lijst favoriete zenders. Als ik deze langsga en bij de laatste in de lijst ben uitgekomen zou het handig zijn dat het gewoon weer doorloopt naar de 1e in de favorieten lijst.. Ik krijg nu letterlijk “het heen en weer”

Zie punt 56 van de feature requests TV+.


Begrijp ik nu goed dat we volgende week 2 updates krijgen?

0.27.0

1.141

 

Firmware 0.27.0

  • Preselectie4 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol7, 8, en 11 maart

Heb je hem na 11 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

 

1.141

  • Preselectie5 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol12 - 14 maart

Heb je hem na 14 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 


Maar goed bezig KPN.

Hij wordt steeds mooier en beter.

Nog wel wat wensen, maar die zijn bekend. 😉


punt 56 gaat over de gids. De favorieten zijn nu ook fysiek te zien op het startscherm. Ook hier zou je aan het eind een directe doorgang wensen naar de eerste zender in de lijst zonder extra handeling. Soort doorlopende  carousel in beeld dus.


Zat ik even tv te kijken (wat ik nog nauwelijks doe. Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!

Ik heb het liever overdag, dan weet ik zeker dat mijn TV niet aanschiet door de activiteit van de Box.


Klopt, een update van de TV+ firmware en een update van de TV+ launcher app.


Zat ik even tv te kijken (wat ik nog nauwelijks doe. Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!

Ik heb het liever overdag, dan weet ik zeker dat mijn TV niet aanschiet door de activiteit van de Box.

Als het goed is, mag de tv (door de CEC) niet aangaan tijdens een update.


punt 56 gaat over de gids. De favorieten zijn nu ook fysiek te zien op het startscherm. Ook hier zou je aan het eind een directe doorgang wensen naar de eerste zender in de lijst zonder extra handeling. Soort doorlopende  carousel in beeld dus.

Oh, je bedoelt de tegelrij "Nu op TV"?!


punt 56 gaat over de gids. De favorieten zijn nu ook fysiek te zien op het startscherm. Ook hier zou je aan het eind een directe doorgang wensen naar de eerste zender in de lijst zonder extra handeling. Soort doorlopende  carousel in beeld dus.

Oh, je bedoelt de tegelrij "Nu op TV"?!

bijvoorbeeld ja. maar dan doorlopend. Bij het eind moet je nu weer handmatig terug. Bij het startscherm staan nu de favorieten ook sinds de laatste update (wel zo handig) maar ook daar stoppen ze aan het eind zonder “door te lopen”

 


…………………….Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!

Zoiets had ik vorig jaar ook tijdens de test periode; Wil je om 18 uur snel even het journaal kijken, mag je eerst wachten totdat de Firmware is geïnstalleerd :-(   Die update beleid mag zeker verbeteren.

Ik snap jouw punt niet. Bij me staat altijd "bij nieuwstart wordt nieuwe software geïnstalleerd”, dus als je wil verder TV kijken, blijf kijken. Niemand dwingt jou de TV+Box meteen te herstarten. 


Zat ik even tv te kijken (wat ik nog nauwelijks doe. Werd ik verrast door het feit dat er software gepusht werd. OVERDAG terwijl dit soort zaken toch in de nacht zouden moeten gebeuren!

Dit wordt bij de preselectie groep meteen gepushed.


Momenteel kom ik niet in  het menu 

Krijg zwarte balk  kan niet in tv gids enz

Meer mensen dit?


Klopt, een update van de TV+ firmware en een update van de TV+ launcher app.

Ik was al aan het zoeken naar de info van de Firmware maar die zat verstopt in de Software versie van 2 weken terug.

merk geen verschil Favorieten lijst heeft nog steeds 7,2 mbps


Ohja was ook geen oplossing in deze


Goedenavond, zou met de nieuwste update het probleem van het bevriezen van zenders worden opgelost? Sedert enige tijd bevriest het beeld soms wel om de zoveel minuten !! en moet je naar een andere zender schakelen en dan weer terug om dit op te lossen.

Huidige software 1.139.0 / 0.26.24