Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2

KPN TV+ Box: Update maart 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.143
 

Wat zit er in?


We zetten ons in om met elke update bugs op te lossen en de TV+ Box continu te verbeteren, zodat we jullie een nog betere kijkervaring kunnen bieden.

Op basis van jullie feedback hebben we deze keer verschillende verbeteringen kunnen doorvoeren. De eerste daarvan is een verbeterde focus in het menu. Klanten gaven aan het groene streepje, dat we gebruiken om aan te geven waar je bent in het menu, niet goed zichtbaar is. In deze update vervangen we dat groene streepje door een wit ovaal.

 


Deze verbetering is doorgevoerd om de focus in ons menu helderder en gebruiksvriendelijker te maken. 


Verder hebben we een aanpassing gedaan bij het zoeken in Films en Series. Sommige films of series zijn zowel los te huur en beschikbaar in een zenderpakket. Nu zie je ook daadwerkelijk beide resultaten. En als je doorklikt zie je in welk zenderpakket de film zit, of dat het een huurfilm is.

We hebben ook wat bugs verholpen die door jullie gemeld zijn. De eerste daarvan is dat automatisch beste kwaliteit weer werkt bij het gebruik van favoriete kanalen!

Ook is het niet zichtbaar worden van de Disney+ tegelrij op het hoofdscherm opgelost.

Verder nog diverse kleine verbeteringen en bug fixes. Waaronder ook het zoveel mogelijk voorkomen van dubbele Apps in de Apps-sectie en het verhelpen van flikkeren in het instellingenmenu.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 19 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol26 - 28 maart

Heb je hem na 28 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Mooi, ik zie hem volgende week tegemoet. 


Yes eindelijk deze update dat automatisch beste kwaliteit weer werkt bij het gebruik van favoriete kanalen!


Heb hem net binnen. 

Vraagje. Als ik een film wil afspelen via mijn nas en met videoplayer VLC app op de kpn+ dan schokt de film regelmatig. Is dit op te lossen met een update?

Met vriendelijke groeten, 

Peter.


Ik weet niet of dat te maken heeft met een update @Baaltje. Je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken zodat er met je meegedacht kan worden. 


@Baaltje  dat komt doordat de framerate niet matcht met het beeldmateriaal. Stel het kastje maar eens in op 23,976 hz .. dan is het schokken verdwenen.


Zal ik doen. Dank je wel voor je reactie.

Gr. Peter.


Welke bugs zijn er nog meer verholpen behalve de favoriete zenders? Ik vind het dan ook interessant te weten welke dat zijn.


De openingspost is bijgewerkt @pietheingrun 


Ik heb zelf de tv+ box niet meer, maar n.a.v. de foto in het openingsbericht heb ik wel een vraag:
Zie ik het goed dat je voortaan bij live-tv het menu kunt oproepen, zonder dat je eerst naar het startscherm moet gaan?

Of zie je bovenstaand beeld als je op de ‘gids'-knop drukt? Zo ja, wat moet de gebruiker vervolgens doen om de (hele) gids te zien? 


Zie ik het goed dat je voortaan bij live-tv het menu kunt oproepen, zonder dat je eerst naar het startscherm moet gaan?

Dat is al sinds half december zo.

 


Ik heb zelf de tv+ box niet meer, maar n.a.v. de foto in het openingsbericht heb ik wel een vraag:
Zie ik het goed dat je voortaan bij live-tv het menu kunt oproepen, zonder dat je eerst naar het startscherm moet gaan?

Of zie je bovenstaand beeld als je op de ‘gids'-knop drukt? Zo ja, wat moet de gebruiker vervolgens doen om de (hele) gids te zien? 

 

Dat kon een paar updates geleden al. 

Als je live tv kijkt en je klikt met de pijl naar boven, dan zie je het beeld van de foto.

Klik je met de pijl naar beneden, dan zie je informatie van het programma waar je na kijkt.

 

Kan uiteraard ook via de HOME toets, zo doen wij het (zijn we gewent en doen we automatisch)😉

 


Dankjewel wjb en Joop voor jullie reacties. Ik had die update dat je met pijl omhoog naar het menu kunt gaan, gemist. Misschien haalt dit mij wel over om toch over te stappen naar tv+. Want dit maakt het toch wel zoveel beter, denk ik.  

@joop2011 voor jouw info: Ik ken de 7022 van de pilot. Maar ik heb 'm na de verlengde periode teruggestuurd, omdat ik het menu i.c.m. de ab helemaal niet fijn vond. Als ik toen was overgestapt naar tv+ dan had ik denk ik ruzie gekregen met mijn vrouw…)


De magic remote van mijn LG OLED 65 G3 6LA was ingesteld op mijn KPN provider. Dat werkte een paar weken probleemloos.

Gisteren installeerde ik de nieuwe KPN-box. tot mijn verrassing kon ik geen zenders meer wijzigen met de magic remote. De instellingen van de TV staan goed en met de remote van KPN kan ik wel zappen. Na een tijdje bleek de magic remote van LG wel weer te werken, maar viel zonder aanleiding ook weer uit.

Wat is er aan de hand? Ligt dit aan de LG-remote of aan de KPN-box?


@Sjoerdzelf dit is een probleem dat los staat van deze Product update. Het verzoek is dan ook hier voor een eigen topic aan te maken. 


@Sjoerdzelf 

Zie o.a. deze topic.


Ik hoop dat de problemen met de net geïnstalleerde vorige update ook opgelost zijn. Sinds gisteren start tv box wel, maar staat beeld meteen stil. Wissel je van zender, dan weer seconden beeld, dan weer bevroren. Pas na voeding eraf en erop, dan werkt het normaal.

Tevens bij wisselen van zenders, hapert de wisseling, 2x donker en dan pas nieuwe zender. 

Beide zijn verslechtering van gebruik van de app.


Ik hoop dat de problemen met de net geïnstalleerde vorige update ook opgelost zijn. Sinds gisteren start tv box wel, maar staat beeld meteen stil. Wissel je van zender, dan weer seconden beeld, dan weer bevroren. Pas na voeding eraf en erop, dan werkt het normaal.

Tevens bij wisselen van zenders, hapert de wisseling, 2x donker en dan pas nieuwe zender. 

Beide zijn verslechtering van gebruik van de app.

Dit klinkt niet als iets wat met de updates te maken heeft. Wat jij benoemt hoort te werken. Wat je kunt doen is de box helemaal resetten. Heb je dat al gedaan? Zou jij dan hiervoor een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we specifiek met jou meekijken zodat het hier overzichtelijk blijft. 


Ik zal nieuw topic aanmaken, maar het gebeurde 2 nachten geleden. Savonds alles goed, morgens problemen, stream ing werkt prima. Lijkt toch na een update.


@Alex van KPN er mist iets in de beschrijving bij resetten met het knopje en dat is dat het kastje verbonden moet zijn met een ethernet kabel en dat je het kastje eerst stroomloos moet maken, daarna pinnetje in de reset poort en daarna stroomkabel weer aansluiten.


@Alex van KPN er mist iets in de beschrijving bij resetten met het knopje en dat is dat het kastje verbonden moet zijn met een ethernet kabel en dat je het kastje eerst stroomloos moet maken, daarna pinnetje in de reset poort en daarna stroomkabel weer aansluiten.

Dat zou in eerste instantie niet moeten. Na een reset kom je in het startmenu, een van de stappen is de box aansluiten op WiFi. Als dat is gedaan kan de box worden gekoppeld aan het abonnement. 


Nee als je reset via het gaatje krijg je gelijk een Android melding connecting tot the internet zonder keuze menu. En als je dan geen kabel in de ethernet poort hebt dan gebeurt er niks. De melding connecting to the internet blijft staan. Elders op dit forum is hier ook een topic over. Ik zoek  deze er nog even bij

 


 


Kreeg gister de Email dat ik de update krijg,maar tot op heden niets ontvangen,klantenservice gebeld daar ben ik niets wijzer geworden je wordt van het kastje naar de muur gestuurd,totaal geen idee waar ik het over had


 

Dit is heel wat anders. Met de in dit topic genoemde reset wordt terug naar fabrieksinstelling bedoeld.  


Dan krijg jij volgende week 28-03 de update @B.J.S. 
Dit is de eerste uitrol.