Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.146.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.146.1

KPN TV+ Box: Update april 2024 #1

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.146.1
 

Wat zit er in?


We zetten ons in om met elke update bugs op te lossen en de TV+ Box continu te verbeteren, zodat we jullie een nog betere kijkervaring kunnen bieden. In deze update zitten voornamelijk veel probleemoplossingen.
 

Verbeteringen n.a.v. klantfeedback

  • Of we ook de KPN Schermbeveiliging met de schilderijen van het Rijksmuseum konden bieden? Vanaf deze update kan het! In de zapbanner van een radiokanaal kan deze optie worden gekozen:
     
    Als dit aan staat, kun je tegelijk kijken naar de schilderijen en luisteren naar de radio
  • Betere timing bij het wisselen van Tabs in Hulp pagina's, hierdoor makkelijker navigeren

Toegankelijkheid
 

Tonen van Audio Descriptie logo als Audiodescriptie wordt aangeboden voor een programma. Binnenkort komen er speciale kanalen waarop audio descriptie wordt aangeboden. Dit betekent dat er wordt verteld wat er te zien is op het scherm. Audiodescriptie biedt visueel beperkte kijkers de kans om tv-programma’s beter te volgen.
 

Audio Descriptie logo

Probleemoplossingen

 

Opnames 

  • Na het kijken van een opname van een aflevering van een serie-opname kwam je weer in het algemene opnemen menu terecht. Nu kom je terecht in de betreffende serie waar je naar aan het kijken was.
  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost.

 

Verder:

  • Menu Weergave wordt onterecht veranderd in Beeldscherm in Instellingen 
  • Naar Radio via Radio-knop ging soms niet goed
  • Problemen met openen Betaal-per-Wedstrijd of Viaplay tegel in Sport voor StreamingOnly-klanten
  • Issue in Sport na afspelen van Live- of Terugkijken-item
  • Probleem opgelost bij het sorteren van favoriete apps
  • Openen gerelateerd item na Zoeken van Film
  • Poster voor BetaalPerWedstrijd of Dagpas werd niet altijd getoond
  • Voorkomen van bepaalde fatal exceptions (en daardoor herstart van KPN TV+ app)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie2 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol9 - 11 april

Heb je hem na 11 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Zou er een update uitgebracht kunnen worden zodat het geluid op LG tv’s met WebOS 23 weer goed is? 
 

Het geluid vanuit het KPN kastje is nu heeeel zacht wanneer de geluidsinstelling staat ingesteld op “Automatisch” of “Dolby Audio”.

 

Als ik hem op stereo instel gaat het wel beter, maar dat is natuurlijk niet wat ik wil. 
 

In het begin was dit probleem er trouwens ook, maar onlangs besloot ik hem eens op Dolby in te stellen en toen ontdekte ik opeens dat het was opgelost. Dus blijkbaar is er een keer een update voor het KPN kastje geweest die dit oploste.

 

Maar sinds de update van LG is het probleem er weer.


Hi @PatrickVkmp! Je hebt alle geluidsinstellingen voor de TV+ Box al eens doorgenomen? Met name als je een soundbar of versterker aangesloten hebt op je ontvanger/TV is passthrough instellen bijvoorbeeld wel aan te raden. Neem ook de instellingen van de LG TV zelf door.

Mocht dat niet werken, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op.


Hi @PatrickVkmp! Je hebt alle geluidsinstellingen voor de TV+ Box al eens doorgenomen? Met name als je een soundbar of versterker aangesloten hebt op je ontvanger/TV is passthrough instellen bijvoorbeeld wel aan te raden. Neem ook de instellingen van de LG TV zelf door.

Mocht dat niet werken, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op.

Bedankt. Ik heb hem ingesteld op passthrough aangezien ik inderdaad een soundbar heb (LG DS95QR). Het geluid is goed, ik moet hem alleen iets harder zetten dan ik gewend was voor de update van de tv 😄

 

Hopelijk is het verschil niet te groot met andere apps van streamingdiensten op de tv. Beetje vervelend als het geluid dan opeens heel hard gaat.


Fijn dat het daarmee beter werkt! 😁 Je kunt het verschil in geluid altijd even testen op een gelegen moment, als iedereen al goed wakker is. Voor het geval dat. 😬


Update succesvol geïnstalleerd

 


Hi @PatrickVkmp! Je hebt alle geluidsinstellingen voor de TV+ Box al eens doorgenomen? Met name als je een soundbar of versterker aangesloten hebt op je ontvanger/TV is passthrough instellen bijvoorbeeld wel aan te raden. Neem ook de instellingen van de LG TV zelf door.

Mocht dat niet werken, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op.

Ik heb hem met me Sonos Soundbar op automatisch staan werkt ook prima geen verschil met geluids niveaus 


update binnen gekregen maar. ik moest alles opnieiw opstarten, kreeg geen audio meer. na herstart van de tv boxen was het weer ok.


update binnen gekregen maar. ik moest alles opnieiw opstarten, kreeg geen audio meer. na herstart van de tv boxen was het weer ok.

Dat is ook altijd aangeraden na een update


Ik had sinds het begin van KPN glasvezel problemen met een donkere weergave bij het terugkijken van programma's via NPO Start.

Met deze update is dat gelukkig opgelost. Heel erg bedankt KPN techneuten.


Ik had sinds het begin van KPN glasvezel problemen met een donkere weergave bij het terugkijken van programma's via NPO Start.

Met deze update is dat gelukkig opgelost. Heel erg bedankt KPN techneuten.

 

Zet HDR op automatisch.

Als het goed is, heb je dan meteen een beter beeld.

 

P.S.

Je had hiervoor beter een eigen nieuwe topic kunnen aanmaken.😉


update binnen gekregen maar. ik moest alles opnieiw opstarten, kreeg geen audio meer. na herstart van de tv boxen was het weer ok.

Dat is ook altijd aangeraden na een update

Blijf het krom vinden omdat hij al herstart na een update en je het daarna nog keer moet doen.


Ik had sinds het begin van KPN glasvezel problemen met een donkere weergave bij het terugkijken van programma's via NPO Start.

Met deze update is dat gelukkig opgelost. Heel erg bedankt KPN techneuten.

Super! Fijn dat je dat nog even liet weten 🙂.


update binnen gekregen maar. ik moest alles opnieiw opstarten, kreeg geen audio meer. na herstart van de tv boxen was het weer ok.

Dat is ook altijd aangeraden na een update

Blijf het krom vinden omdat hij al herstart na een update en je het daarna nog keer moet doen.

Je MOET natuurlijk niets maar, er kan altijd iets tijdens de update verkeerd gaan of iets blijft in het geheugen hangen. Het blijft elektronica en soms lost het onverklaarbare problemen op.


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel

O...ik krijg die pijltjes aan de zijkant niet te zien na het aanklikken van de "sorteer apps" optie...en ik krijg er verder geen beweging in...doe ik iets verkeerd?

Heb daar gisteravond niet op gelet heb namelijk wat apps verplaatst waarop ik sorteren aan zette.

Vorige week ook al keer gedaan toen werkte het ook maar niet op pijltjes gelet.

Zal vanavond is kijken

ik kan de apps ook niet sorteren alle 3 de 7022,s


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

klopt


toch mogen de ontwikkelaars eens gaan kijken bij bv de mitvbox. dit is nagenoeg een standaard android tv. bijna niets aangepast.

ik zou zeggen zet alles weer naar de basis en begin met de lan poort weer naar 1gb te zetten.  bij de minste hikup  hapert de diw7022.

de basis opbouw van android is zo gek nog niet, waarom er zo veel omheen maken. bv dubbele vermeldingen voor geluidsinstellingen en beeldinstellingen. enz.

ook merk ik als ik de android volume wil verlagen terwijl ik de remote heb afgesteld op tv de volume niet veranderd. dat zou juist fijn zijn. bv voor bleutooth gebruik. bij android wijzigt dit vanzelf , is er nu uitgeprogrameerd. erg irritant. 

o ka en de update frequentie mag wel eens minder , elke keer als je denkt het werkt dan komt er een update en het werkt niet. goed.

deze ook weer , na de update geen geluid meer. 

 


toch mogen de ontwikkelaars eens gaan kijken bij bv de mitvbox. dit is nagenoeg een standaard android tv. bijna niets aangepast.

ik zou zeggen zet alles weer naar de basis en begin met de lan poort weer naar 1gb te zetten.  bij de minste hikup  hapert de diw7022.

de basis opbouw van android is zo gek nog niet, waarom er zo veel omheen maken. bv dubbele vermeldingen voor geluidsinstellingen en beeldinstellingen. enz.

ook merk ik als ik de android volume wil verlagen terwijl ik de remote heb afgesteld op tv de volume niet veranderd. dat zou juist fijn zijn. bv voor bleutooth gebruik. bij android wijzigt dit vanzelf , is er nu uitgeprogrameerd. erg irritant. 

o ka en de update frequentie mag wel eens minder , elke keer als je denkt het werkt dan komt er een update en het werkt niet. goed.

deze ook weer , na de update geen geluid meer. 

 

Altijd een herstart doen na de update (klinkt stom)

Maar dit helpt altijd wel.


Hebben meer mensen last van dat het volume nu niet meer te regelen is?

Ik heb ab gereset, kastje tv+ tv en receiver gereset, ab opnieuw ingesteld. Niets helpt 


Hi @M.hordijk! Wat als je een fabrieksreset van de TV+ afstandsbediening probeert? Lukt het daarna wel? 

Zo niet, maak dan een eigen topic aan hierover. Dan helpen we je daar verder! 


toch mogen de ontwikkelaars eens gaan kijken bij bv de mitvbox. dit is nagenoeg een standaard android tv. bijna niets aangepast.

ik zou zeggen zet alles weer naar de basis en begin met de lan poort weer naar 1gb te zetten.  bij de minste hikup  hapert de diw7022.

de basis opbouw van android is zo gek nog niet, waarom er zo veel omheen maken. bv dubbele vermeldingen voor geluidsinstellingen en beeldinstellingen. enz.

ook merk ik als ik de android volume wil verlagen terwijl ik de remote heb afgesteld op tv de volume niet veranderd. dat zou juist fijn zijn. bv voor bleutooth gebruik. bij android wijzigt dit vanzelf , is er nu uitgeprogrameerd. erg irritant. 

o ka en de update frequentie mag wel eens minder , elke keer als je denkt het werkt dan komt er een update en het werkt niet. goed.

deze ook weer , na de update geen geluid meer. 

 

Altijd een herstart doen na de update (klinkt stom)

Maar dit helpt altijd wel.

als ik er niet zelf ben en er geen melding is geweest van de update. schiet het niet op. 

verbetering : android updates geven een melding in het scherm na update. een idee voor deze box?


Hebben meer mensen last van dat het volume nu niet meer te regelen is?

Ik heb ab gereset, kastje tv+ tv en receiver gereset, ab opnieuw ingesteld. Niets helpt 

hoe regelt I het volume? via de tv of via het kastje?


Het volume van de TV gaat direct via IR. De TV box heeft daar niets mee te maken.


Het volume van de TV gaat direct via IR. De TV box heeft daar niets mee te maken.

vadaar mijn vraag😁


toch mogen de ontwikkelaars eens gaan kijken bij bv de mitvbox. dit is nagenoeg een standaard android tv. bijna niets aangepast.

ik zou zeggen zet alles weer naar de basis en begin met de lan poort weer naar 1gb te zetten.  bij de minste hikup  hapert de diw7022.

de basis opbouw van android is zo gek nog niet, waarom er zo veel omheen maken. bv dubbele vermeldingen voor geluidsinstellingen en beeldinstellingen. enz.

ook merk ik als ik de android volume wil verlagen terwijl ik de remote heb afgesteld op tv de volume niet veranderd. dat zou juist fijn zijn. bv voor bleutooth gebruik. bij android wijzigt dit vanzelf , is er nu uitgeprogrameerd. erg irritant. 

o ka en de update frequentie mag wel eens minder , elke keer als je denkt het werkt dan komt er een update en het werkt niet. goed.

deze ook weer , na de update geen geluid meer. 

 

Altijd een herstart doen na de update (klinkt stom)

Maar dit helpt altijd wel.

als ik er niet zelf ben en er geen melding is geweest van de update. schiet het niet op. 

verbetering : android updates geven een melding in het scherm na update. een idee voor deze box?

Hell no niet van die vervelende pop ups.

Zet hem dan bij het belletje