Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.148.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.148.4

KPN TV+ Box: Update april 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.148.4
 

Wat zit er in?

 

Nieuwe minigids

Met deze update introduceren we een volledig nieuwe minigids. Je ziet nu niet alleen de programma's die nu live zijn, maar kunt naar alle programma's in de gids navigeren terwijl je gewoon verder kijkt naar je huidige zender. 

Je roept de minigids op door de infobalk tevoorschijn te halen (OK knop) en daarna 2x op de pijltoets naar beneden te drukken.

Je krijgt dan dit te zien:

Met de pijltoetsen naar links en rechts kun je binnen je huidige zender terug en vooruit in de tijd. Met de pijltoetsen omhoog en naar beneden selecteer je een andere zender. Waarna je daar ook weer vooruit en achteruit kunt met < en >.

Op elke programma kun je met een longpress op OK een menu tevoorschijn halen waarmee je opnames kunt inplannen of een programma kunt Terugkijken. Ook kun je een opname plannen met de rec-knop.

 

In komende updates gaan we deze nieuwe minigids nog verder verbeteren. Om het, bijvoorbeeld, duidelijker te maken wat de nu-op-tv tijd is als je eenmaal aan het scrollen bent door de tijd. We horen dan ook graag jullie feedback op de nieuwe minigids.

 

Verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback

Bij radio kun je, sinds de vorige update, kiezen voor de Rijksmuseum screensaver. Alleen verdween de infobalk soms te snel uit beeld voor je een keuze had kunnen maken. Dat is nu bijgesteld zodat deze zichtbaar blijft tot je keuze gemaakt is. 

Bij de batterijstatus kon het gebeuren dat deze bleef hangen op ‘status ophalen’. Dit is verholpen.

 

Verder

  • Verbeterde schermen voor het afstemmen van de afstandsbediening op de televisie.
  • Voorkomen dat in sommige gevallen het instellingenmenu over de Kinderslot pop-up werd weergegeven.
  • Voorkomen dat soms het kleine beeld met live tv zichtbaar blijft in het zoekenscherm.
  • Bugfix op videokwaliteit voor de welkomst- en hulpvideo’s en in Films en Series, sommige video's speelden af in 576p, dat is nu hersteld.
  • Algemene, onder water, bugfixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 23 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 25-30 april

Heb je hem na  nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

Dit is geen firmware release maar app release.

Maar kan jij vertellen wanneer je die 1 sec wegvallend geluid ervaart?

Mij komt deze niet als bekend over.


Mooi steeds die updates! Wel jammer dat synchroon lopen beeld-geluid nog immer niet is opgelost.


Ik heb zelf nog niks ontvangen op alle 3 de boxes niet en zat toch meestal in de voorselecties altijd

@Shyrin van KPN Datum staat op gister maar moet dat niet vandaag zijn?


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

Dit is geen firmware release maar app release.

Maar kan jij vertellen wanneer je die 1 sec wegvallend geluid ervaart?

Mij komt deze niet als bekend over.

Gebeurt bij mij ook (on)regelmatig.

Het geluid valt dan gedurende korte tijd even uit.


Die minigids was stiekem nog best wel een gemis toen ik naar de TV+ over ging. ben er nu wel aan gewend, maar ben ontzettend blij dat hij weer terug is. Zeker een goede verbetering!

Het is inderdaad niet heel duidelijk wat het huidige programma is. Maar ach, als eerste versie is dit prachtig. Kan niet wachten op komende updates. 


Hallo, fijn deze update, alleen vind ik het jammer dat in de minigids niet te zien is of een programma ingepland is voor opname, is dit zo bedoeld of komt dat nog bij een volgende update.

Verder zeer goed bezig TV+ team.

Gr thommus01


Geweldig die minigids!
Een hele verbetering, werkt perfect!


Mooie update, hoewel wij de minigids niet gaan gebruiken.

Voor opnames is de huidige gids makkelijker en zijn we aan gewend. 😉😉😊


Mooi steeds die updates! Wel jammer dat synchroon lopen beeld-geluid nog immer niet is opgelost.

 

Dat is toch al in december opgelost? 

Maak hier een eigen topic voor.


@Thommus_01 
De ingeplande opname is wel te zien Thommus,  op OK drukken en dan krijg je een menu waar op deze dingen staan.


Dank je huistijger, niet goed opgelet.


Geweldig die minigids!
Een hele verbetering, werkt perfect!

hier komt niks binnen nog


@MennoG78 

Uitrol voor deze update 1.148.1 is ook van 25 april t/m 30 april.

Je krijgt deze week zo wie zo de firmware update 0.28😉


 

@MennoG78

Uitrol voor deze update 1.148.1 is ook van 25 april t/m 30 april.

Je krijgt deze week zo wie zo de firmware update 0.28😉

Nee hoor.

Had te vroeg gezeurd moest wel de juiste selectie selecteren zat Firmware updates te verversen.

Maar moest zijn app updates verversen is in middels binnen.

Op me andere 2 boxen was hij al binnen zo te zien boxen zijn 2 uur geleden herstart en net gechecked en ze zijn hierop ook geinstalleerd.


@MennoG78 

Dan heb je geluk en zit je bij de eerste groep.😉

Ik heb beide nog niet (maar ik heb er ook geen haast mee, wacht rustig af😊)


Hier is het KPN TV+ app 1.148.4 geworden ipv 1.148.0 😊

Opvallend wat regelmatig verschijnt wat normaal niet hoort is de 'Schermbeveiling' optie bij de TV zenders. Normaal zie je die alleen bij de radiozenders.

Zie:

 

Je krijgt de optie (regelmatig) als je het volgende doet:

  • Bekijk een TV kanaal
  • Open de Minigids
  • Ga dan naar een andere TV zender
  • Ga dan naar een volgend programma die later komt en druk op OK. Dan zie je de info van dat programma.
  • Druk dan weer 2x op de 'Terug' toets
  • Dan zie je de 'Schermbeveiliging' erbij.
  • Deze verdwijnt weer als je naar een andere zender gaat.

Fijn is dat je nu via de Minigids ook helemaal rond kan met alle zenders. Als je naar de zenders in de lagere nummers gaat in de minigids, dan zie je na NPO 1 dat hij gelijk weer naar de hogere nummers gaat. Dat kon voorheen niet en stopte hij bij NPO 1. Makkelijker om naar de lokale zenders te gaan.


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

Dit is geen firmware release maar app release.

Maar kan jij vertellen wanneer je die 1 sec wegvallend geluid ervaart?

Mij komt deze niet als bekend over.

 

Onregelmatig tijdens het bekijken van een zender. Ik kan niet verder pinpointen in welk scenario. Reproduceren is ook lastig. Geluid valt een seconde weg. Probleem is eerder aangekaart op dit forum en het heeft op de backog gestaan (of het staat er nog steeds).


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

Dit is geen firmware release maar app release.

Maar kan jij vertellen wanneer je die 1 sec wegvallend geluid ervaart?

Mij komt deze niet als bekend over.

 

Onregelmatig tijdens het bekijken van een zender. Ik kan niet verder pinpointen in welk scenario. Reproduceren is ook lastig. Geluid valt een seconde weg. Probleem is eerder aangekaart op dit forum en het heeft op de backog gestaan (of het staat er nog steeds).

Lijkt me inderdaad vervelend. Heb dit net aan me vrouw gevraagd die kijkt meeste TV die geeft ook aan nog niet gehad gelukkig.


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

…..

…...

Onregelmatig tijdens het bekijken van een zender. Ik kan niet verder pinpointen in welk scenario. Reproduceren is ook lastig. Geluid valt een seconde weg. Probleem is eerder aangekaart op dit forum en het heeft op de backog gestaan (of het staat er nog steeds).

 

@DJR Vervelend dat je dit nog steeds ervaart. Zoals je zelf aangeeft is dit een bekend issue en werken we er nog steeds aan. Ik wil iedereen vragen om de berichten in dit topic te houden. Maak bij individuele problemen dan even een eigen topic aan.


goede update !! Overzichtelijk.. bedankt

😉


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

…..

…...

Onregelmatig tijdens het bekijken van een zender. Ik kan niet verder pinpointen in welk scenario. Reproduceren is ook lastig. Geluid valt een seconde weg. Probleem is eerder aangekaart op dit forum en het heeft op de backog gestaan (of het staat er nog steeds).

 

@DJR Vervelend dat je dit nog steeds ervaart. Zoals je zelf aangeeft is dit een bekend issue en werken we er nog steeds aan. Ik wil iedereen vragen om de berichten in dit topic te houden. Maak bij individuele problemen dan even een eigen topic aan.

Remco zou je die bekende problemen waar jullie aan werken kunnen delen?

Want vond deze niet terug ergens.


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

Dit is geen firmware release maar app release.

Maar kan jij vertellen wanneer je die 1 sec wegvallend geluid ervaart?

Mij komt deze niet als bekend over.

Gebeurt bij mij ook (on)regelmatig.

Het geluid valt dan gedurende korte tijd even uit.

Gebeurd ook bij mij regelmatig. 


Mooi dat de ontwikkeling verder gaat naar een moderne interface. 

Het issue met wegvallend geluid (1 sec) lijkt moeilijk op te lossen neem ik aan, ook in deze firmware release zie ik er geen bericht over maar (voor mij) is het issue actueel en de meest vervelende bug.

 

@DJR Ik heb jouw eerdere berichten hier op het forum even doorgenomen want ik wil dit probleem even scherp voor de bril hebben. Ik zie namelijk niet zo snel dat dit specifieke probleem op een back log staat o.i.d. (kan 't missen, er zijn veel geluidsproblemen geweest). Dus ik heb een verzoek..

Heeft niet echt met deze update te maken, dus ik wil je vragen een eigen topic aan te maken over dit probleem. Wil je daar de volgende dingen in zetten:

  • Hoe ziet jouw thuisnetwerk eruit? (volgens mij gebruik je een eigen modem. Gebeurt dit ook met KPN modem bijv.?)
  • Hoe is de TV+ Box aangesloten? (bekabeld, wifi, switch etc.)
  • Welke geluidsapparatuur heb je en hoe is dat aangesloten.
  • Welke audio-instellingen gebruik je?

Snap dat dit wat werk is wellicht, maar als dit (nog steeds) een algemeen issue is, wil ik dat we met een helder verhaal komen. 

 

Remco zou je die bekende problemen waar jullie aan werken kunnen delen?

Want vond deze niet terug ergens.

Die is er ook niet, dus kan kloppen dat je die niet kunt vinden.


Update vandaag, 25-4-2024, succesvol verwerkt.