Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.148.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.148.4

KPN TV+ Box: Update april 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.148.4
 

Wat zit er in?

 

Nieuwe minigids

Met deze update introduceren we een volledig nieuwe minigids. Je ziet nu niet alleen de programma's die nu live zijn, maar kunt naar alle programma's in de gids navigeren terwijl je gewoon verder kijkt naar je huidige zender. 

Je roept de minigids op door de infobalk tevoorschijn te halen (OK knop) en daarna 2x op de pijltoets naar beneden te drukken.

Je krijgt dan dit te zien:

Met de pijltoetsen naar links en rechts kun je binnen je huidige zender terug en vooruit in de tijd. Met de pijltoetsen omhoog en naar beneden selecteer je een andere zender. Waarna je daar ook weer vooruit en achteruit kunt met < en >.

Op elke programma kun je met een longpress op OK een menu tevoorschijn halen waarmee je opnames kunt inplannen of een programma kunt Terugkijken. Ook kun je een opname plannen met de rec-knop.

 

In komende updates gaan we deze nieuwe minigids nog verder verbeteren. Om het, bijvoorbeeld, duidelijker te maken wat de nu-op-tv tijd is als je eenmaal aan het scrollen bent door de tijd. We horen dan ook graag jullie feedback op de nieuwe minigids.

 

Verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback

Bij radio kun je, sinds de vorige update, kiezen voor de Rijksmuseum screensaver. Alleen verdween de infobalk soms te snel uit beeld voor je een keuze had kunnen maken. Dat is nu bijgesteld zodat deze zichtbaar blijft tot je keuze gemaakt is. 

Bij de batterijstatus kon het gebeuren dat deze bleef hangen op ‘status ophalen’. Dit is verholpen.

 

Verder

  • Verbeterde schermen voor het afstemmen van de afstandsbediening op de televisie.
  • Voorkomen dat in sommige gevallen het instellingenmenu over de Kinderslot pop-up werd weergegeven.
  • Voorkomen dat soms het kleine beeld met live tv zichtbaar blijft in het zoekenscherm.
  • Bugfix op videokwaliteit voor de welkomst- en hulpvideo’s en in Films en Series, sommige video's speelden af in 576p, dat is nu hersteld.
  • Algemene, onder water, bugfixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 23 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 25-30 april

Heb je hem na  nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Update vandaag, 25-4-2024, succesvol verwerkt.

 

Dito hier. 😀


Goed om te horen, heren @PeterG en @N.N.!


Er zit nog een foutje in met de infobalk op een radio zender. Als je tijdens weergave van de balk op ok drukt wordt het stil. Alleen zappen brengt het geluid dan terug.


Er zit nog een foutje in met de infobalk op een radio zender. Als je tijdens weergave van de balk op ok drukt wordt het stil. Alleen zappen brengt het geluid dan terug.

Geef ik door!


Als ik nu de  🔴REC knop gebruik in de gids verschijnt het selectie scherm "1 aflevering/ hele serie " erachter. Onbruikbaar geworden. 

 


Als ik nu de  🔴REC knop gebruik in de gids verschijnt het selectie scherm "1 aflevering/ hele serie " erachter. Onbruikbaar geworden. 

 

Hier ook geprobeerd en werkt prima.


Da's gek @PeterG en dank voor het testen @MennoG78! Dan lijkt het geen algemeen probleem te zijn. Ook na een herstart van de ontvanger werkt de knop niet meer Peter?

Ik zie nu ook dat Miss Fisher's Murder Mysteries op BBC First uitgezonden wordt…. misschien toch maar weer TV aanzetten in m'n abonnement. 


Heb het getest op alle 3 me boxen zonder problemen


Potentieel is de minigids iets wat ik kan waarderen. Daarom de update op 1 ontvanger ook bekeken. Werkt erg fijn en dit gaat zeker gebruikt worden hier. Ook mooi dat als je favorieten gebruikt, alleen de favorieten zichtbaar zijn in de minigids. Ik vind dit zappen 2.0, zonder van zender te wisselen toch snel kijken wat er verder te zien is. Even afwachten of ik in de praktijk nog wat functionaliteit mis.

Mooi dat er wat gedaan is met de feedback over de video’s in de helpsectie. Ik zou zelf de achtergrondmelodie wat minder hard maken en de gesproken tekst klinkt erg dof. Dat kan denk ik beter en uiteindelijk gaat het natuurlijk om de toelichting die gesproken wordt als ondersteuning van de beelden.

Mooie update en ik volg de minigids ontwikkeling met plezier!


Ik heb dat affect helaas ook als ik een half gekeken terugkijk aflevering weer wil hervatten in de gids. Druk je dan kort op ok zit het er weer achter. Heel lastig.


Heel mooi, die nieuwe Minigids! Is heel handig.

Ook is nu het batterijniveau van de afstandsbediening weer te zien! 😄


...en je kan binnen de Minigids ook met de cijfertoetsen navigeren.


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

 

Hoe kan je dit meten?

Alvast mijn hartelijke dank.😉


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Hoe kan je dit meten?

Alvast mijn hartelijke dank.😉

Dat kan je niet eenvoudig meten als je geen router hebt waarop de het verbruik realtime kunt aflezen.


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Hoe kan je dit meten?

Alvast mijn hartelijke dank.😉

Dat kan je niet eenvoudig meten als je geen router hebt waarop de het verbruik realtime kunt aflezen.

 

Dank je voor je antwoord @wjb 


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

@wjb Op multicast, met beste kwaliteit actief en gebruik van favorieten, net als eerder?


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

@wjb Op multicast, met beste kwaliteit actief en gebruik van favorieten, net als eerder?

Blijkbaar heeft de update de optie "Automatisch beste kwaliteit" op Inactief gezet.

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren hebben?


Bij mij geeft 'automatisch beste kwaliteit' actief aan. 


Hier staat het nog wel aan gelukkig.

vond alleen het geluid beroerd gister op TV538 koningsdag zang was nauwelijks te horen dit viel weg steeds (naar achtergrond) maakte niet uit wat voor instelling ik koos automatisch of pass through of stereo…

heb zelf verder gekeken op de youtube app op de box toen was het goed.

dit had ik trouwens op al me tv’s ben bij me buurman gaan luisteren en daar was het wel goed ligt dus echt aan de KPN box..

 

na dit getikt te hebben zal ik nog eigen topic maken ervoor.


De zenders 1 t/m 10 worden opnieuw met een bitrate van 7,2Mbps i.p.v. 14,2Mbps doorgegeven.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

@wjb Op multicast, met beste kwaliteit actief en gebruik van favorieten, net als eerder?

Blijkbaar heeft de update de optie "Automatisch beste kwaliteit" op Inactief gezet.

Zijn er anderen die hetzelfde ervaren hebben?

 

Ik heb de update nog niet.

Maar als ik hem heb, zal ik het controleren en melden.😉


@MennoG78, @PeterG, willen jullie het gesprek over TV538's geluid voeren in het topic dat Menno hiervoor heeft aangemaakt?  


Hè. Wilde m'n reacties copy/pasten maar ze zijn weg hier. Topic was er toen nog niet. Nu laat ik de analyse maar voor wat ie was. Ga daar niet 'alles' opnieuw plaatsen. 


Ik vind de minigids helemaal TOP!!👍🏻👍🏻


Tot nu toe vind ik die nieuwe minigids maar niks. Moet er erg aan wennen. Ik scroll steeds naar rechts omdat ik gewend was dat je dan naar een andere zender ging in de minigids.