Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.146.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.146.1

KPN TV+ Box: Update april 2024 #1

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.146.1
 

Wat zit er in?


We zetten ons in om met elke update bugs op te lossen en de TV+ Box continu te verbeteren, zodat we jullie een nog betere kijkervaring kunnen bieden. In deze update zitten voornamelijk veel probleemoplossingen.
 

Verbeteringen n.a.v. klantfeedback

  • Of we ook de KPN Schermbeveiliging met de schilderijen van het Rijksmuseum konden bieden? Vanaf deze update kan het! In de zapbanner van een radiokanaal kan deze optie worden gekozen:
     
    Als dit aan staat, kun je tegelijk kijken naar de schilderijen en luisteren naar de radio
  • Betere timing bij het wisselen van Tabs in Hulp pagina's, hierdoor makkelijker navigeren

Toegankelijkheid
 

Tonen van Audio Descriptie logo als Audiodescriptie wordt aangeboden voor een programma. Binnenkort komen er speciale kanalen waarop audio descriptie wordt aangeboden. Dit betekent dat er wordt verteld wat er te zien is op het scherm. Audiodescriptie biedt visueel beperkte kijkers de kans om tv-programma’s beter te volgen.
 

Audio Descriptie logo

Probleemoplossingen

 

Opnames 

  • Na het kijken van een opname van een aflevering van een serie-opname kwam je weer in het algemene opnemen menu terecht. Nu kom je terecht in de betreffende serie waar je naar aan het kijken was.
  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost.

 

Verder:

  • Menu Weergave wordt onterecht veranderd in Beeldscherm in Instellingen 
  • Naar Radio via Radio-knop ging soms niet goed
  • Problemen met openen Betaal-per-Wedstrijd of Viaplay tegel in Sport voor StreamingOnly-klanten
  • Issue in Sport na afspelen van Live- of Terugkijken-item
  • Probleem opgelost bij het sorteren van favoriete apps
  • Openen gerelateerd item na Zoeken van Film
  • Poster voor BetaalPerWedstrijd of Dagpas werd niet altijd getoond
  • Voorkomen van bepaalde fatal exceptions (en daardoor herstart van KPN TV+ app)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie2 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol9 - 11 april

Heb je hem na 11 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

@Jacoh, misschien dat je dit leest. Het is mogelijk vanaf deze update. 🙂


Beste Paul, 

 

wordt met de KPN box+ , de tv ontvanger bedoelt? 
mij heb dan waarschijnlijk een oude versie.( zie foto)! Het lijkt mij geweldig om schilderijen te bekijken. 

Is het mogelijk om de ontvanger dan om te ruilen? 
 

ik hoor graag. 
alvast bedankt 
 

 


Hi @Remica66! Nee, de ontvanger op jouw foto krijgt deze update niet. Je zult dan over moeten stappen naar TV+. Dat is een andere abonnementsvorm waar de TV+ ontvangers bij horen. Leuk dat je de screensaver zo leuk lijkt! Lees je vooral in over TV+ zodat je een goed overwogen beslissing neemt. Het is wel een echt andere manier van tv kijken namelijk. Dus als je buiten je contracttermijn zit, kun je overstappen naar TV+.

Als je meer vragen hebt over het product die je aan mij/ons wil stellen, maak dan vooral even een eigen topic aan. :)


Ah oké, ik ga het eens onderzoeken. 
Jammer dat er geen update voor mijn ontvanger in zit  

dank voor de snelle reactie en een fijne dag. 


Ik wordt altijd blij van de updates en ik ben ook dik tevreden over de TV+. Maar er is iets waar ik mij best wel aan stoor. Het fenomeen dat de Angelsaksische ziekte genoemd wordt. Onjuist spatiegebruik.

We hebben weer een nieuwe: ‘Radiozender logo’. Dat zou aan elkaar geschreven moeten worden. Het is Radiozenderlogo.

Maar ‘Menu Weergave’ (inclusief verkeerd hoofdlettergebruik) spant toch wel de kroon. 
 

Verder vallen mij nog wat slordigheden op die klein zijn:

  1. Bij de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij op het startscherm laten alle tegels de titel van de app zien wanneer deze geselecteerd is. Bij de laatste tegel voor het sorteren van je favoriete apps komt er geen titel, waardoor het beeld verspringt. De tegelrij eronder komt iets omhoog en de titel van de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij iets omlaag door de vrijgekomen ruimte. 
     
  2. Dit geldt ook op het ‘Apps’-scherm. Hierbij heb je het ook in de ‘Geïnstalleerde apps’-tegelrij voor de ‘Bekijk alles’ knop. 
     
  3. In het ‘Alle geïnstalleerde apps’-scherm, waar je komt als je op ‘Bekijk alles’ drukt, is het helemaal feest. Alles verspringt voortdurend omdat er steeds een titel onder de selectie moet komen terwijl daar vooraf geen ruimte voor is gereserveerd. Daardoor verspringt alles, veranderd het soms van plek en is navigeren frustrerend. 

Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 


Maar ‘Menu Weergave’ (inclusief verkeerd hoofdlettergebruik) spant toch wel de kroon. 

Het gaat in dit geval niet om menuweergave, maar echt om het menu ‘Weergave’ in de instellingen. Dus, instellingen rondom verschillende facetten van Weergave. 

 

Verder vallen mij nog wat slordigheden op die klein zijn:

  1. Bij de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij op het startscherm laten alle tegels de titel van de app zien wanneer deze geselecteerd is. Bij de laatste tegel voor het sorteren van je favoriete apps komt er geen titel, waardoor het beeld verspringt. De tegelrij eronder komt iets omhoog en de titel van de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij iets omlaag door de vrijgekomen ruimte. 
     
  2. Dit geldt ook op het ‘Apps’-scherm. Hierbij heb je het ook in de ‘Geïnstalleerde apps’-tegelrij voor de ‘Bekijk alles’ knop. 
     
  3. In het ‘Alle geïnstalleerde apps’-scherm, waar je komt als je op ‘Bekijk alles’ drukt, is het helemaal feest. Alles verspringt voortdurend omdat er steeds een titel onder de selectie moet komen terwijl daar vooraf geen ruimte voor is gereserveerd. Daardoor verspringt alles, veranderd het soms van plek en is navigeren frustrerend. 

Nemen we mee.

 

Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 

In deze update is opgelost dat je met gebruik van de terugknop terechtkwam in het hoofdoverzicht in plaats van in de serie die je aan het kijken was. Volgens mij werkt het verder net als het voorheen deed, voordat deze bug ontstond.


Het valt mij op dat bij opnames het geluid soms ineens zachter wordt. Het duurt niet lang gelukkig. Vooral bij bbc first de opnames van Murdoch. Ik weet niet bij welke update dit hoort 😁


Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 

Ja op dat is nu verholpen, hij blijft mooi op de juiste tegel staan zodat je hem zonder problemen kunt verwijderen.


 

Verbeteringen n.a.v. klantfeedback

  • Of we ook de KPN Schermbeveiliging met de schilderijen van het Rijksmuseum konden bieden? Vanaf deze update kan het! In de zapbanner van een radiokanaal kan deze optie worden gekozen:
     
    Als dit aan staat, kun je tegelijk kijken naar de schilderijen en luisteren naar de radio

 

Als je deze optie (Schermbeveiliging) selecteer, moet je binnen 5 seconden een keuze maken ongeacht je wel of niet met de pijltoetsen naar boven / beneden gaat anders verdwijnt de gehele zapbanner.

Test het maar eens door op het maantje (Schermbeveiliging) te klikken en dan naar boven en beneden heen en weer te gaan. Dan verdwijnt de zapbanner alsnog in 5 seconden zonder dat je een keuze heb gemaakt.

Is dit bewust gedaan of een foutje?


Foutje, ga ik vanuit. Nemen we mee. Want het zou wel fijn zijn om rustig te kunnen lezen wat je keuzes zijn.


Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 

In deze update is opgelost dat je met gebruik van de terugknop terechtkwam in het hoofdoverzicht in plaats van in de serie die je aan het kijken was. Volgens mij werkt het verder net als het voorheen deed, voordat deze bug ontstond.

 

Maar ook als er maar 1 aflevering is, ging hij voor de bug met de returntoets wel terug naar het programma waar je het laatst aan het kijken was.

En dat is nu niet en dat geeft problemen met wissen. (als je niet oplet, wis je het verkeerde programma).


Huistijger geeft aan dat dit opgelost is, Joop:

 

Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 

Ja op dat is nu verholpen, hij blijft mooi op de juiste tegel staan zodat je hem zonder problemen kunt verwijderen.

 


@huistijger en @Erik van KPN 

Mijn hartelijke dank. 


Maar ‘Menu Weergave’ (inclusief verkeerd hoofdlettergebruik) spant toch wel de kroon. 

Het gaat in dit geval niet om menuweergave, maar echt om het menu ‘Weergave’ in de instellingen. Dus, instellingen rondom verschillende facetten van Weergave. 

En toch klopt het niet. Want waarom zou alleen DIT specifieke Menu Weergave 'menu' genoemd moeten worden. Waarom dan geen Menu kinderslot en Menu energiebesparing. Het zijn immers allemaal menu's. En waarom heeft het bij Menu Weergave het 2e woord wel een hoofdletter en bij Pincode & privacy niet?

Ik denk dat het antwoord simpel is. Dit wordt door de verkeerde mensen besloten. Er moet een (ux)designer betrokken zijn die bepaald hoe zaken eruit zien, hoe ze genoemd worden etc. Ik vermoed zomaar dat een developer hier zelf een keuze gemaakt heeft, zonder al teveel na te denken over de huisstijl op andere plaatsen.

Het maakt het product niet onbruikbaar, maar het is ook niet hoe het hoort. Het zijn juiste die kleine dingen die een KPN kan onderscheiden van ieder willekeurig ander (tv)bedrijf....


Grappig dat er meer mensen de KPN screensaver waarderen en deze nu ook te bekijken valt voor de mensen die radio luisteren via de ontvanger. Ik verbaas me iedere keer weer over de prachtige beelden en op deze manier is deze kunst voor een groot publiek te zien. Het hoeft niet altijd heel technisch te zijn om wat leuks te bieden. Normaal hekel ik die screensavers maar dit is een genot om naar te kijken.

Mooi ook dat er gewerkt is aan het crashen van de app. Dat wil af en toe nog wel eens gebeuren. Maar na een jaar TV+ kan ik alleen maar blij zijn met mijn keus voor deze manier van tv kijken. Ja, er is vast nog te verbeteren voor de heel intensieve gebruiker maar ik vind het een prachtige dienst geworden.

(schooi ik stiekem ook een beetje voor de KPN screensaver voor de Mac met hoge resolutie, leuk Kadootje voor de volgende maand)


Er staat ook nu opeens een kopje onder informatie dat heet IPTV_RC2_ATV  0265.03.02 is dit nieuw?


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.


Maar ‘Menu Weergave’ (inclusief verkeerd hoofdlettergebruik) spant toch wel de kroon. 

Het gaat in dit geval niet om menuweergave, maar echt om het menu ‘Weergave’ in de instellingen. Dus, instellingen rondom verschillende facetten van Weergave. 

En toch klopt het niet. Want waarom zou alleen DIT specifieke Menu Weergave 'menu' genoemd moeten worden. Waarom dan geen Menu kinderslot en Menu energiebesparing. Het zijn immers allemaal menu's. En waarom heeft het bij Menu Weergave het 2e woord wel een hoofdletter en bij Pincode & privacy niet?

Ik denk dat het antwoord simpel is. Dit wordt door de verkeerde mensen besloten. Er moet een (ux)designer betrokken zijn die bepaald hoe zaken eruit zien, hoe ze genoemd worden etc. Ik vermoed zomaar dat een developer hier zelf een keuze gemaakt heeft, zonder al teveel na te denken over de huisstijl op andere plaatsen.

Het maakt het product niet onbruikbaar, maar het is ook niet hoe het hoort. Het zijn juiste die kleine dingen die een KPN kan onderscheiden van ieder willekeurig ander (tv)bedrijf....

 

De redenering van @Erik van KPN dan volgend, zou Pincode & Privacy dan eigenlijk Menu Pincode moeten zijn, Energiebesparing Menu Energiebesparing, Afstandsbediening Menu Afstandsbediening, Toegankelijkheid Menu Toegankelijkheid, Beeld Menu Beeld, Geluid Menu Geluid, immers onder alle bovengenoemde vind je een menu om instellingen te wijzigen of aan te passen. Waarom ‘weergave’ dan specifiek Menu Weergave heet, lijkt inderdaad het vermoeden van @xFeverr te bevestigen dat het menuonderdeel ‘Weergave’ in er later tussen gefrommeld is, zonder rekening te houden met naar hoe de rest eruit ziet. Geeft al met al niet zo’n eenduidige en professionele indruk. 


Het is sowieso een onhandige naam omdat in het standaard Android menu al een optie Weergave en beeld aanwezig is, maar met totaal andere opties. Dit is waarom mensen van een ux design afdeling (terecht) geld verdienen.

Ik vind persoonlijk ook dat het eerste/KPN menu z'n doel inmiddels wel volledig voorbij geschoten is. Er zitten nu zoveel opties, waarvan sommige ook dubbel zijn geworden (met het standaard Android menu of simpelweg doorverwijzent ernaar), dat je je kan afvragen waarom niet alles op dezelfde plek ondergebracht is/wordt. Nu is het juist zoeken wat waar zit.


Wat inmiddels al door enkelen hier is aangegeven, vind ik het nog steeds verschrikkelijk slordig hoe onsamenhangend en inconsistent de bediening en vormgeving van de software is. Te zien aan het design vermoed ik wel dat er UX-team mee bezig is geweest, maar dat persoon A en B hun eigen ding hebben gedaan zonder met elkaar te overleggen. Ook slordig dat dit door testers/QA niet gevonden is. En dus eigenlijk ook van de zotte dat wij, de betalende klanten, als beta-testers ingezet worden.

Alsof je een auto koopt, maar de airco nog niet werkt, de stuurbekrachting soms wel en soms niet, om links te knipperen heb je een hendel maar om rechts te knipperen moet je op een knop drukken etc. En dan belooft de autofabrikant dat het uiteindelijk wel allemaal gaat werken, maar het gaat wel zeker een jaar duren. Dat zouden we toch ook niet pikken?


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel


Huistijger geeft aan dat dit opgelost is, Joop:

 

Ik ga ervan uit, dat je na het kijken van de opname en op de return toets klikt, dat hij dan altijd teruggaat naar de laatst bekeken opname.

Dat is nu niet het geval, waardoor je een verkeerde opname per vergissing kon wissen. 

Ja op dat is nu verholpen, hij blijft mooi op de juiste tegel staan zodat je hem zonder problemen kunt verwijderen.

 

Klopt inderdaad werkt mooi


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel

O...ik krijg die pijltjes aan de zijkant niet te zien na het aanklikken van de "sorteer apps" optie...en ik krijg er verder geen beweging in...doe ik iets verkeerd?


Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel

O...ik krijg die pijltjes aan de zijkant niet te zien na het aanklikken van de "sorteer apps" optie...en ik krijg er verder geen beweging in...doe ik iets verkeerd?

Heb daar gisteravond niet op gelet heb namelijk wat apps verplaatst waarop ik sorteren aan zette.

Vorige week ook al keer gedaan toen werkte het ook maar niet op pijltjes gelet.

Zal vanavond is kijken