Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.25.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.25.0

KPN TV+ Update december 2023 #1

KPN TV+ firmware 0.25.0

 

Wat zit er in?

 

HDR Video

Goed nieuws waar veel om is gevraagd hier op het forum. De mogelijkheid voor ‘HDR Automatisch’ is met deze update beschikbaar. Je vindt de optie via Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Weergave en geluid → Schermresolutie → HDR instelling.

Ook zit er een oplossing in voor problemen met de helderheid. Met name witte kleuren waren te fel, dit is nu gecorrigeerd.

 

Geluid

  • Minder problemen met geluid door het uitzetten van Dolby MAT.
  • Dolby Atmos werkt in Passthrough modus (dit merk je bij apps als Netflix en bij gebruik van audio apparatuur dat Dolby Atmos ondersteunt).
     

Afstandsbediening

Grote pop-up wordt niet meer getoond als er even geen connectie is met de afstandsbediening. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7 december

Heb je hem na 7 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ah dit zijn goede updates .. nu alleen nog de dynamische refresh rate waarvan ik van @wjb  heb begrepen dat ergens in 2024 een update naar Android 12 komt?


Kijk, daar word ik blij van! HDR Automatisch eindelijk terug, dat scheelt een boel geklungel met instellingen switchen. Big TNX!

Nu alleen nog een dynamic refresh rate oplossing en dan ben ik helemaal in mijn nopjes. 😁


Dolby Atmos is idd nú beschikbaarin Netflix  bij passthrough en HDR automatisch lijkt ook goed te werken 


Ah dit zijn goede updates .. nu alleen nog de dynamische refresh rate waarvan ik van @wjb  heb begrepen dat ergens in 2024 een update naar Android 12 komt?

Er is ooit gezegd dat de KPN tv+ box niet naar android 12 zou gaan.

Heb dat hier ook gelezen in een reactie toen van iemand van het tv team maar hang me daar niet aan op.


@MennoG78 

Ik lees hier in een reactie van wjb dat dit wel gaat gebeuren. Zou ook erg vreemd zijn als ze dit niet zouden doen.


Word er ook nog iets gedaan dat je automatisch het beste beeld hebt?? Elke keer moet ik dat vakje aanvinken🤣🤣


@MennoG78

Ik lees hier in een reactie van wjb dat dit wel gaat gebeuren. Zou ook erg vreemd zijn als ze dit niet zouden doen.

Ik stelde de vraag toen op de middag in Amersfoort en toen werd er nadrukkelijk nee gezegd ook 11 was voldoende.


Ik ben wel benieuwd waar @wjb de info vandaan heeft.


HDR automatisch, dat is inderdaad super goed nieuws.


@MennoG78

Ik lees hier in een reactie van wjb dat dit wel gaat gebeuren. Zou ook erg vreemd zijn als ze dit niet zouden doen.

Ik stelde de vraag toen op de middag in Amersfoort en toen werd er nadrukkelijk nee gezegd ook 11 was voldoende.

Ik vraag me af of die mensen die dit toen gezegd hebben op de hoogte zijn van de mogelijkheden die Android 12 biedt mbt dynamische refresh rate.


Ik quote @Erik_ :

Nog geen specifieke planning beschikbaar, maar we verwachten volgend jaar naar een nieuwere Androidversie te gaan.

Het is een verwachting, als er meer informatie over bekend is, dan delen wij dat uiteraard met jullie.
(Je hebt het goed gelezen, hoor @MennoG78 😉)
 

Dolby Atmos is idd nú beschikbaarin Netflix  bij passthrough en HDR automatisch lijkt ook goed te werken 

Blij om te lezen! Ik ben benieuwd naar meer reacties over deze update! 


Wachten een aantal gebruikers nu op een dynamic refresh rate of variable refresh rate? En wat kan de KPN TV+ Box nu wel/niet?


Dolby Atmos in Passthrough Mode + HDR Automatic. Ik denk dat ik hier blij van word. 😉


@MennoG78

Ik lees hier in een reactie van wjb dat dit wel gaat gebeuren. Zou ook erg vreemd zijn als ze dit niet zouden doen.

Ik stelde de vraag toen op de middag in Amersfoort en toen werd er nadrukkelijk nee gezegd ook 11 was voldoende.

Ik vraag me af of die mensen die dit toen gezegd hebben op de hoogte zijn van de mogelijkheden die Android 12 biedt mbt dynamische refresh rate.

Android 10 is 8 maanden EOL gegaan en Android 11 zal waarschijnlijk volgend jaar volgen. Benieuwd wat KPN daar aan gaat doen.

Waarom de focus op 12? Terwijl 14 al uit is......


Of het 12,13 of 14 wordt vind ik zelf niet zo interessant.. het gaat mij met name om de match framerate die vanaf Android 12 wordt ondersteund. 


Eindelijk 😀


Als “HDR automatisch” terug is hoop wel dat ook het probleem van contrast is opgelost. Anders zie ik niet het nut van HDR met de TV+box.

Dat zou na de zomervakantie ook worden opgepakt maar het blijft daaromtrent erg stil.

 


Dit is inderdaad ook opgelost, @G.H.M.Meuwissen:

 

HDR Video

<...>

Ook zit er een oplossing in voor problemen met de helderheid. Met name witte kleuren waren te fel, dit is nu gecorrigeerd.

 


Ik heb puntje 39 afgevinkt. (Klik🙂


Dit is een weloverwogen uitkomst:

Afstandsbediening

Grote pop-up wordt niet meer getoond als er even geen connectie is met de afstandsbediening.

Ben ik van dat gezeur ook af. 😉


De update is binnen en meteen in het menu gedoken om de HDR setting op automatisch te zetten (automatisch zal de default keuze zijn voor nieuwe installaties neem ik aan).

Ik vond met name op ESPN het contrast en wit niet mooi weergeven en dat lijkt nu beter te zijn. Ik ga dat eens rustig bekijken de komende week. Ik zal ook nog even in de tv settings moeten duiken omdat ik hier wat getuned had om het wat prettiger te maken. Zal nu wellicht averechts werken. Mooi klusje voor de komende avonden om dat nog eens te bekijken.

Het geluid na de eerste opstart blijft een puntje van kritiek. Blijft wat haperen maar na een minuut is het in orde. Ik hoor daar meer mensen over klagen in mijn omgeving. De dolby MAT problemen kunnen wellicht wat uitgebreider worden beschreven zodat mensen een hint krijgen om deze setting nog eens kritisch te overwegen.

Mooie update weer. Blij met tv+


Dank voor de feedback, Roy! Goede eerste berichten :)

Het geluid na de eerste opstart blijft een puntje van kritiek. Blijft wat haperen maar na een minuut is het in orde. Ik hoor daar meer mensen over klagen in mijn omgeving. De dolby MAT problemen kunnen wellicht wat uitgebreider worden beschreven zodat mensen een hint krijgen om deze setting nog eens kritisch te overwegen.

Dit is een bekende, inderdaad, staat ook op het lijstje. Geluid in het algemeen wordt nog op verschillende vlakken aan gewerkt. Hopelijk zit er in de volgende firmware update al iets. Maar, fingers crossed, geen garanties.


Benieuwd naar de update, maar wacht al 1 jaar op 

variabele refresh rate, zoals 24fps bij veel Netflix content of 50 hz of veel 60 hz 4K YouTube 

dan zou de box bijna perfect zijn na 1 jaar

 

 heb wel sinds de laatste update heel vaak dat het beeld 

willekeurig alleen bij opnames na 10 of 5 of 20 min gaat haperen dus frames skipt.

 

 Beeld loopt dan niet vloeiend moet het beeld op pauze lost het dan op voor een x aantal minuten.

 Maakt niet uit van welke zender ik opneem

 wie heeft dit nog meer ?

 Ga zo door ontwikkeling Team 


@Fast Peter71 variabele refresh rate moet komen met Android 12 of hoger.. ik hoop wel dat dit hoge prio heeft. Tot die tijd gebruik ik de interne apps op mijn tv. Dat zou de box wel perfect maken.

 Dat andere probleem ervaar ik ook idd .. lijkt me een capaciteit probleem oid


Nou hoor ik hier voor het eerst over automatisch HDR. Maar waar door veel mensen om gevraagd wordt (nl lysinc verbeteren) blijft nog steeds achterwege! Zeer irritant probleem. Misschien iets om aan Sinterklaas te vragen.