Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.28

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.28

KPN TV+ Update april 2024 #1

Firmware 0.28

 

Wat zit er in?
 

Het kon voorkomen dat de KPN TV+ Box stopte als je andere apps zoals Netflix en Disney+ gebruikte. Dit probleem is met deze update opgelost: je wordt nu niet meer onderbroken tijdens het kijken van jouw favoriete content.

We hebben extra time server-URLs toegevoegd, zodat de tijd nauwkeurig gesynchroniseerd blijft op de TV+ Box. 

Daarnaast zitten er diverse andere, kleinere, bugfixes in deze update.
 

Wanneer komt ‘ie?

Firmware 0.28

  • Preselectie: 16 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 22, 23 en 24 april

Heb je hem na 24 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Gisteravond een programma opgenomen. Na meerdere pogingen om af te spelen en te kijken geen resultaat. Ontvanger driemaal opnieuw opgestart en ook de stroom eraf gehaald. Niets helpt. Firmware 0.27.0. Wat is hier aan de hand. Gaarne een oplossing.


Ik denk niet dat dit een probleem is dat gerelateerd is aan de nieuwe firmware maar een nasleep van de landelijke TV storing van vrijdag en zaterdag. Er zijn meerdere meldingen van mensen die opnames niet terug kunnen kijken en ook niet uit de gids iets terug kunnen kijken. Dit lijkt ook op tv.kpn.com en in de apps te gebeuren. Zelf heb ik ook geconstateerd dat terugkijken uit de gids momenteel niet werkt in de KP TV app op mijn tablet.


Staat inderdaad los van de update maar inderdaad een nasleep is van de TV storing welke nog niet is opgelost volgens me app.

Oplostijd 17 uur staat er.

Ik kon opnames van gister ook niet terug kijken net.


Laten we het gesprek hier in dit topic verder bij de update houden.

Zie voor meer informatie over de storing het storingstopic. Als er vragen zijn, laat ze gerust daar achter:

 

 


ik heb net de 0.28 update erop.

wederom valt het volumeverschil op tov kpn tv+ en de apps. ook de kpn tv+vrradio is harder.

 


ik heb net de 0.28 update erop.

wederom valt het volumeverschil op tov kpn tv+ en de apps. ook de kpn tv+vrradio is harder.

 

Ik blijf dit echt raar vinden dat sommige dit hebben en zoals ik weer niet hoe is dit mogelijk vraag ik me dan af.

Heb 3 boxen bij allemaal geen problemen. eentje heb ik een sonos op draaien ook nog


KPN moet dat eens aangeven hoe dat nou kan


Mogelijk heeft @steffen1 het geluid op passthrough @MennoG78 .

Daarbij ervaar ik best grote volume verschillen. 

Bij Dolby, stereo PCM en auto is het redelijk gelijk getrokken. 


Mogelijk heeft @steffen1 het geluid op passthrough @MennoG78 .

Daarbij ervaar ik best grote volume verschillen. 

Bij Dolby, stereo PCM en auto is het redelijk gelijk getrokken. 

Mijn Sonos heb ik op passthrough staan en de rest op auto maar ook getest met passtrhough


Ik heb nergens (auto, dolby, stereo, passthrough) last van volume verschillen


Bij mij haperen tv programma's weer. Npo3 loopt vast, rtl 4 ook. Heel vaag beeld en geluid valt weg en dan loopt het beeld vast.


ik heb net de 0.28 update erop.

wederom valt het volumeverschil op tov kpn tv+ en de apps. ook de kpn tv+vrradio is harder.

 

Ik blijf dit echt raar vinden dat sommige dit hebben en zoals ik weer niet hoe is dit mogelijk vraag ik me dan af.

Heb 3 boxen bij allemaal geen problemen. eentje heb ik een sonos op draaien ook nog

is geheel niet vreemd. sonos is iets wat op de eeete plek wordt getest . ik heb 2 hifi installatie's erachter hangen. daar merk je eerder problemen mee omdat deze niet worden meegenomen in de testopstelling.

ps dat weet ik vanuit kpn zelf. (ingenieur is hier thuis geweest die bij het ontwikkelprocess betrokken is)

de meeste mensen hebben een simpele opstelling: een tv met evt een soundbar. 

de hifi freaks en mensen die meerdere apparaten hebben aangesloten merken deze problemen. en dat is een kleine groep. 


Mogelijk heeft @steffen1 het geluid op passthrough @MennoG78 .

Daarbij ervaar ik best grote volume verschillen. 

Bij Dolby, stereo PCM en auto is het redelijk gelijk getrokken. 

bij mij wil ik dat de onkyo bepaald wat hij gebruikt: dolby d of stereo enz. dus ik moet passthrough gebruiken. en ja alle andere instellingen gehad en die geven hetzelfde effect. allemaal volumeverschil.

nu moet ik even vermelden. ik krijg binnenkort een andere 7022. eentje heeft kuren denk een productiefout. wie weet heeft dat effect.


Update gisteren, 22-04-2024, succesvol verwerkt.


Bij mij haperen tv programma's weer. Npo3 loopt vast, rtl 4 ook. Heel vaag beeld en geluid valt weg en dan loopt het beeld vast.

Heb ik ook weer last van. Zal wel een een reset uitvoeren, waar ik eigenlijk niet zo'n zin in heb.. zo'n kastje moet gewoon werken...


Van de genoemde bugs nooit iets gemerkt.Deze keer kan ik er dus niet over oordelen. Maar top dat er nog steeds aan verbeteringen gewerkt wordt. Goed bezig


even een vraag: 

ik zit op pairbounding

 

degene met klachten welke aansluiting hebben jullie?


ik zit op pairbounding

 

degene met klachten welke aansluiting hebben jullie?

Pair bonding (zonder ‘u’) is iets wat de modem/router voor je abstraheert en wat onder de streep min of meer de dubbele bandbreedte oplevert. Dat heeft niks te maken met geluidsproblemen. Als die verbinding niet stabiel is, zou je ook andere problemen hebben dan alleen maar met het geluid.


ik zit op pairbounding

 

degene met klachten welke aansluiting hebben jullie?

Pair bonding (zonder ‘u’) is iets wat de modem/router voor je abstraheert en wat onder de streep min of meer de dubbele bandbreedte oplevert. Dat heeft niks te maken met geluidsproblemen. Als die verbinding niet stabiel is, zou je ook andere problemen hebben dan alleen maar met het geluid.

ok dan op koper .. 

ik zie namelijk de ping tijden lager bij mij als bij glasvezel. zat eraan te denken dat het iets met deze storingen te maken kon hebben en degene met glas minder storingen ondervinden.

zomaar een gedachtegang icm met deze update.