Updates

TV+ Box: Update naar TV+ firmware 0.24.24

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar TV+ firmware 0.24.24

KPN TV+ Update oktober 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.24.24

 

Wat zit er in?

 

Toegankelijkheid: Talkback activatie

We hebben Talkback onder de toegankelijkheidsopties zitten. Dat is een functie voor slechtzienden waarbij navigatie door de menu's wordt uitgesproken. 

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren, en ook weer uitzetten, door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

 

Toegankelijkheid: Ondertiteling

Verder nog wat aanpassingen bij ondertiteling op live tv om te voorkomen dat tekst wegvalt. En ook volgt de lettergrootte nu de instellingen. Dus als je graag kleinere of grotere letters wilt dan werkt dat nu.

 

Verder

  • Bugfixes om te voorkomen dat er beeld- en/of audioverstoringen zijn als er (op de achtergrond) een nieuwe versie van de KPN TV+ app wordt gedownload.
  • Het kwam voor dat de TV+ Box na een update niet weer op standby ging, dat is met deze update verholpen.
  • Verbeteringen in het updateproces als dit handmatig gestart wordt vanuit een notificatiebericht. Aanvulling: dit zorgt ervoor dat de update niet meer herhaaldelijk uitgevoerd wordt als je deze start vanuit het notificatiebericht
  • Aanpassingen in de menuteksten van de geluidsinstellingen onder Apparaatvoorkeuren zodat deze overeenkomen met de teksten onder Instellingen > Geluid.
  • Soms kan het voorkomen dat de box in Android Recovery modus terechtkomt. In de meeste gevallen is dat op te lossen door de box opnieuw op te starten. We hebben nu de teksten op dat scherm aangepast om dit duidelijker te maken.

 

Android Recovery modus

 

Wanneer komt ‘ie?

Stukje uitstel. Deze update stond gepland voor volledige uitrol op 16 oktober. Echter kwamen we erachter dat, in uitzonderingssituaties, deze versie na een herstart kan vastlopen. Waarbij dan een reset nodig is om hem weer aan de praat te krijgen. Dat willen we natuurlijk niet, ook al komt het bijna niet voor. Dus dit zijn we aan het verhelpen. Hierdoor gaat de verdere uitrol met wat vertraging, en verandert het versienummer een beetje van 0.24.18 naar 0.24.24. 

  • Preselectie: 9 oktober (0.24.18) & 23 oktober (0.24.24)
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 30 oktober

Heb je hem na 30 oktober nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Dat is snel, net de update van 9 oktober binnengekregen.

 

De DIW7022 wordt langzaam volwassen en dus steeds beter.

 

Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind het heel erg jammer dat “HDR automatisch” er nog steeds niet op staat.

 

Verder ben ik dik tevreden en zie ook deze update weer met vertrouwen tegemoet. 😉😊

 

P.S.

Ik weet nog van mijn schoonmoeder dat ze vaak een knop te lang ingedrukt hielt.

Ik hoop dat het voor sommige mensen dan ook geen probleem gaat geven als ze de 5 per ongeluk te lang ingedrukt houden. 

Persoonlijk zou ik hebben gekozen voor een van de 4 gekleurde knoppen.😉


Het verschil tussen lang en kort is altijd 1 seconde. Dus minder is kort; 1 seconde of langer is lang.

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

Ik neem aan dat uitzetten ook via de 5 (> 1 sec) gaat, Erik_ .


Het verschil tussen lang en kort is altijd 1 seconde. Dus minder is kort; 1 seconde of langer is lang.

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

Ik neem aan dat uitzetten ook via de 5 (> 1 sec) gaat, Erik_ .

Getest: correct.


Oh ik zou blij zijn met die ondertiteling want ik vind ze veel te groot 👍


ik mis helaas het oplossen van het. geluidsprobleem.


ik mis helaas het oplossen van het. geluidsprobleem.

Denk dat we daar nog langer op kunnen gaan wachten is wel vervelend maar niks aan te doen ik ervaar ook die problemen maar heb mij erbij neergelegd


ik mis helaas het oplossen van het. geluidsprobleem.

Denk dat we daar nog langer op kunnen gaan wachten is wel vervelend maar niks aan te doen ik ervaar ook die problemen maar heb mij erbij neergelegd

hopelijk gaat de moderator dit probleem eens goed aankaarten, het zijn nu veel meer mensen die deze ervaring hebben. dan zou je toch denken.....


Het verschil tussen lang en kort is altijd 1 seconde. Dus minder is kort; 1 seconde of langer is lang.

Vanaf deze firmwareversie kun je Talkback activeren door de cijferknop 5 langer ingedrukt te houden (longpress).

Ik neem aan dat uitzetten ook via de 5 (> 1 sec) gaat, Erik_ .

Getest: correct.

Heb dit even verduidelijkt in het startbericht. 


Er staat een klein typefoutje in de tekst voor de talkback, als je deze wil instellen geeft hij 'vorr' aan ipv voor. Klein 'dingetje' maar zeker belangrijk 😊


Ik mis de oplossing voor Synchronisatie audio/video en HDR (Automatisch) wat zo ontzettend belangrijk is. Als ik Netflix kijk via de KPN TV+ box, heb ik geen films in HDR en dat is vele malen mooier dan standaard.


De update binnen op 1 van de ontvangers. Uit nieuwsgierigheid de talkback functie getest. Dat werkt maar ik ben toch blij dat ik het niet nodig heb. Wat voor velen gewoon is…

Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.


 

Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.

Dat is bij mijn 2 ontvangers ook nog steeds het geval helaas


Ik mis de oplossing voor Synchronisatie audio/video en HDR (Automatisch) wat zo ontzettend belangrijk is. Als ik Netflix kijk via de KPN TV+ box, heb ik geen films in HDR en dat is vele malen mooier dan standaard.

Ik mis ook de oplossingen voor de onjuiste contrastwaarden (geen details in wit; ligt bij leverancier) en tijdsprongen bij opgenomen/terugkijken programma’s (codeerfout; ligt ook bij leverancier). Lopen deze zaken nog? Misschien weer een tijd voor een informatie update? 


Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.

Dan ben ik wel heel benieuwd wat je hebt aangesloten en hoe je dit hebt gedaan. Ik ervaar dit niet. Na 2 seconden heb ik altijd geluid. 
-gebruik je een soundbar?

-zo ja, staat tv en tv+ box wel op passthrough?

-het kan ook geen kwaad om een keer een paar goede kwaliteit HDMI kabels aan te schaffen. Bij bol heb je hele mooie kabels al vanaf 13 euro.

ik had laatst problemen met het geluid van mijn nieuwe soundbar. Bleek de meegeleverde kabel van Samsung gewoon van brakke kwaliteit.


na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.

na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.


Wanneer krijg ik die box? Of is dat alleen weer voor nieuwe klanten?


Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.

Dan ben ik wel heel benieuwd wat je hebt aangesloten en hoe je dit hebt gedaan. Ik ervaar dit niet. Na 2 seconden heb ik altijd geluid. 
-gebruik je een soundbar?

-zo ja, staat tv en tv+ box wel op passthrough?

-het kan ook geen kwaad om een keer een paar goede kwaliteit HDMI kabels aan te schaffen. Bij bol heb je hele mooie kabels al vanaf 13 euro.

ik had laatst problemen met het geluid van mijn nieuwe soundbar. Bleek de meegeleverde kabel van Samsung gewoon van brakke kwaliteit.

Ik heb een ontvanger aangesloten op een Samsung Tv met Sonos Beam. De andere op een oudere Sony Tv met geïntegreerde Soundbox.

De kabels die ik gebruik zijn van hoge kwaliteit en het geluid staat op passthrough.

Het steeds wegvallen van het geluid gebeurt alleen gedurende de eerste minuut, daarna stabiel.


Wanneer krijg ik die box? Of is dat alleen weer voor nieuwe klanten?

Je kunt bellen naar 0800 0402. Het is voor alle klanten.


na update kreeg ik 2 sec. beeld. daarna geluid uit en daarna beeld stil. dit bij elke zender.

na imstellen automatisch beste kwaliteit kiezen voor beeld werkte de ontvanger weer. durf nu de andere twee niet meer te updaten.

exuus moet bij de softwareupdate


@HennyK  wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.

ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.

 Heb je de problemen dan ook op beide boxen?

 


Ps ik heb zowel nieuwe kabels in tv box als soundbar gedaan.


Ik ben niet zo van de kabelgekte. Als een kabel eenmaal zit en niet steeds eruit gehaald wordt of er iets anders van dien aard mee gebeurd kan de kabel gewoon mee. Ook de hele goedkope van de action doen het perfect voor de KPN TV+ box.  Het is een digitaal signaal en dus een ‘nul’ of een ‘één’ niks meer en niks minder. Oftewel, het werkt of het werkt niet. Een kabel kan echt niet ineens omdat hij er al een tijdje zit slechter worden. Het 


Nog steeds blij met tv+ maar het enige dat nog stoort is dat direct na het aanzetten het zeker 1 minuut duurt voordat het geluid stabiel is.

Dan ben ik wel heel benieuwd wat je hebt aangesloten en hoe je dit hebt gedaan. Ik ervaar dit niet. Na 2 seconden heb ik altijd geluid. 
-gebruik je een soundbar?

-zo ja, staat tv en tv+ box wel op passthrough?

-het kan ook geen kwaad om een keer een paar goede kwaliteit HDMI kabels aan te schaffen. Bij bol heb je hele mooie kabels al vanaf 13 euro.

ik had laatst problemen met het geluid van mijn nieuwe soundbar. Bleek de meegeleverde kabel van Samsung gewoon van brakke kwaliteit.

Ik heb een Philips Oled met ingebouwde soundbar. Geluid staat op automatisch. Overigens nog goed om te melden is dat ik pas sinds 3 firmware updates geleden dit ervaar. Daarvoor had ik er helemaal geen last van. Overigens zijn er meerdere gebruikers met hetzelfde gedrag. Ook sinds 3 firmware upgrades geleden.

Het is geen drama maar niet fijn om steeds te moeten wachten tot het geluid normaal is.


@HennyK  wat zijn hoogwaardige HDMI kabels? Heb je 2.1 kabels? En hoe oud zijn de kabels? Ik denk zelf dat het weleens de moeite waard kan zijn om een nieuwe kabel te proberen. Ik heb zelf laatst een mooie Sounix kabel gekocht bij bol voor 13 euro.

ik heb zelf ook de beam gehad icm een Samsung qled en ik heb deze problemen die jij noemt nooit gehad. Dan ga ik bijna alles eerste denken aan een kabel.

 Heb je de problemen dan ook op beide boxen?

 

Merk: Stouchi

 

HDMI 2.1-kabel 1,2 m (4Ft), Stouchi 8K Ultra HD 48 Gbps Hoge snelheid 8K60 4K120 144Hz RTX 3080 eARC HDR10 4:4 HDCP 2.2&2.3 Dolby Compatibel met Fire TV/Roku TV/PS5/Xbox Series X/Samsung/Sony/LG

 

Kabel jaar geleden gekocht.

Het lijkt me trouwens sterk dat een kabel alleen niet goed zou werken in de eerste minuut en daarna niet meer.

 

 


Ja dat blijft gissen..eigenlijk zou je even moeten testen met de standaard kabels die erbij geleverd zijn of je het probleem dan ook hebt.

 Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat het maar een minuut duurt. 
Ik zou in ieder geval wel testen met de kabels die je al hebt.