Updates

TV Ontvanger: Update naar HTML 5.169.203

Categorie: Interactieve TV
TV Ontvanger: Update naar HTML 5.169.203

Interactieve TV Update juni 2023 #2

HTML 5.169.203

 

Wat zit er in?

We merken dat het voor klanten niet altijd duidelijk is dat ze een account moeten maken/activeren als ze een streaming dienst aan hun abonnement toevoegen. Met deze update brengen we dat beter onder de aandacht.

 

Je kunt via Instellingen > Zenderpakketten door een lijst van de beschikbare zenderpakketten en diensten bladeren. Door op OK te drukken op de afstandsbediening wordt informatie over het pakket of dienst in een pop-up getoond. Deze pop-up heeft op dit moment twee tabbladen: Omschrijving en Voorwaarden. 

Met deze update voegen we hier een derde tabblad aan toe: Activeren. Je kunt hier zelf naar toe navigeren met de pijlltoetsen en OK.

En ook wordt, zodra je een streaming dienst besteld hebt, dit tabblad automatisch geselecteerd. Zo is direct duidelijk wat je nog moet doen om gebruik te kunnen maken van je nieuwe dienst.

 

Voorbeeld van het nieuwe tabblad

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 20 en 22 juni
  • Uitrol: 27 en 29 juni

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Nou... die QR code staat wel een beetje eenzaam rechtsonder in het hoekje…

 

Admin: richting hersteld op verzoek


Ow... dit is weer zo'n topic waarin je je reactie niet wijzigen kunt ... 😖

 

@Nick83, klopt, maar als je eens wat wilt wijzigen hier (los van spelfouten ofzo) dan is het ook ok om een tweede reply te maken. Wij mods kunnen wel editen, dus dan kunnen we dat op die manier alsnog kopiëren, plakken en de tweede reply weer verwijderen :D


Het zou mooier zijn als die gewoon op het blauwe naast de tekst zou staan. En iets groter.


Ik vermoed dat dit te maken heeft dat de inhoud van het blauwe vlak en de QR code verschillende componenten zijn. Maar ik geef het door, wie weet is het makkelijk aan te passen. 


Is de irritante teletext fout (van 100 springen naar fff en dan vastlopen) en de met zoeken gevonden programma’s opnemen met de REC toets er ook in? Zag dat deze features wel in het nieuwe Android tv box werden uitgerold, maar die waren voor de 5202&2952 aangevraagd.


Er zit in deze update niets anders dan wat hierboven wordt vermeld, WebHalla. We hebben dat over het opnemen met REC vanuit zoeken wel doorgegeven. Ga in de feedback van deze week navragen wat de status is. Dat over teletekst herken in niet direct. Kun je daar iets meer over zeggen of me linken naar een topic met meer informatie? Dan kan ik dat ook (opnieuw) meenemen.


Er zit in deze update niets anders dan wat hierboven wordt vermeld, WebHalla. We hebben dat over het opnemen met REC vanuit zoeken wel doorgegeven. Ga in de feedback van deze week navragen wat de status is. Dat over teletekst herken in niet direct. Kun je daar iets meer over zeggen of me linken naar een topic met meer informatie? Dan kan ik dat ook (opnieuw) meenemen.

 

 het teletekst probleem heb ik hier stap voor stap uitgelegd: 

Dat betekend dus dat wanneer pagina 100 opgevraagd wordt, je met de vooruit knop (p+) naar pagina 101 wil en die nog niet is geladen, de teletext decoder door springt naar een niet-bestaande pagina fff. Met de vooruit/achteruit toetsen kan je dan niets meer.

 

tevens zou het fijn zijn om subpagina te bekijken door middel van de links rechts toetsen zoals dat bij meerdere apparaten geïmplementeerd is.  ((Panasonic,humax)


Dank voor de verwijzing en uitleg, @WebHalla. Neem dat ook (opnieuw) mee. 


Vraag over updates. Ik zet mijn TV ontvanger altijd uit op ECO. Vandaag zet ik 'm aan en krijg een updatescherm naar HTML 5.163.201. Dat is een update van maanden terug! Het lijkt er dus op dat in ECO-mode er niets in de nacht wordt bijgewerkt. Maar wat dan de trigger is om vandaag wel een update door te zetten, ik weet het (nog) niet. 

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan updaten als ik toch ECO blijf gebruiken? Alvast dank voor het meedenken.


@iWilco Zou je hiervoor een eigen topic willen openen? 

Dit topic gaat enkel over de nieuwe update. Jouw vraag is een algemenere vraag. Alvast bedankt! :)


 Heb updates voor je, @WebHalla:

We hebben dat over het opnemen met REC vanuit zoeken wel doorgegeven. Ga in de feedback van deze week navragen wat de status is.

 

Dit is iets dat voor de oudere ontvangers niet meer op de planning staat. 

 

 het teletekst probleem heb ik hier stap voor stap uitgelegd: 

Dat betekend dus dat wanneer pagina 100 opgevraagd wordt, je met de vooruit knop (p+) naar pagina 101 wil en die nog niet is geladen, de teletext decoder door springt naar een niet-bestaande pagina fff. Met de vooruit/achteruit toetsen kan je dan niets meer.

 

tevens zou het fijn zijn om subpagina te bekijken door middel van de links rechts toetsen zoals dat bij meerdere apparaten geïmplementeerd is.  ((Panasonic,humax)

Impact hiervan is zodanig klein dat dit niet op de planning komt. Er zit dan ook niets anders op dan te wachten tot pagina 100 ingeladen is voor je naar de volgende pagina wilt navigeren.

Verder is de verwachting ook niet dat er andere aanpassingen aan teletekst gedaan gaan worden zoals navigeren binnen de subapgina's met links en rechts. 


Het zou mooier zijn als die gewoon op het blauwe naast de tekst zou staan. En iets groter.

En, @Nick83, dit gaan we ook niet wijzigen. Hij staat in de hoek zodat er ruimte is om de tekst in het blauwe vak te kunnen uitbreiden als dat nodig is. Als we de QR code ook in het blauwe vlak zetten heb je kans op overlap.


 Heb updates voor je, @WebHalla:

 

Dit is iets dat voor de oudere ontvangers niet meer op de planning staat. 

 

 het teletekst probleem heb ik hier stap voor stap uitgelegd: 

Dat betekend dus dat wanneer pagina 100 opgevraagd wordt, je met de vooruit knop (p+) naar pagina 101 wil en die nog niet is geladen, de teletext decoder door springt naar een niet-bestaande pagina fff. Met de vooruit/achteruit toetsen kan je dan niets meer.

 

tevens zou het fijn zijn om subpagina te bekijken door middel van de links rechts toetsen zoals dat bij meerdere apparaten geïmplementeerd is.  ((Panasonic,humax)

Impact hiervan is zodanig klein dat dit niet op de planning komt. Er zit dan ook niets anders op dan te wachten tot pagina 100 ingeladen is voor je naar de volgende pagina wilt navigeren.

Verder is de verwachting ook niet dat er andere aanpassingen aan teletekst gedaan gaan worden zoals navigeren binnen de subapgina's met links en rechts. 

 

“Dit is iets dat voor de oudere ontvangers niet meer op de planning staat. ”
 

Beste Erik wanneer kan ik de nieuwe ontvangers verwachten aangezien de huidige dus uitgerangeerd worden?