Updates

TV Ontvanger: Update naar HTML 5.187.201

Categorie: Interactieve TV
TV Ontvanger: Update naar HTML 5.187.201

Interactieve TV Update maart/april 2024

HTML 5.187.201

 

Wat zit er in?

Twee veranderingen rondom apps.

  1. De Stingray app stopt per 15 mei 2024. Per deze update krijg je dan ook, bij het openen van de Stingray app, een pop-up met informatie hierover. Het is niet meer mogelijk om een abonnement af te sluiten in de Stingray app.
  2. Voor de Fit at Home app geldt dat het niet meer mogelijk is om deze te betalen via je KPN Factuur. Dit stopt per 2 april. Je kunt vanaf die datum alleen nog een Fit at Home abonnement afsluiten via fitathome.com/kpn

 

Daarnaast nog wat verdere onder water aanpassingen, en een bug fix op de weergave van verkeerde actielabels en kortingsberekeningen bij zenderpakketten als je KPN Compleet bent.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 26 en 28 maart
  • Uitrol: 2 en 4 april

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv-ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

 

Ben benieuwd @Erik van KPN ,  mijn tv-ontvanger voert nog steeds twee ‘Actie’s’ en kost zowel ESPN als het Pluspakket nog steeds € 0,00. Maar niet heus als je een aanvraag doet 😄, Ik wacht de update HTML 5.187.201, ben benieuwd. 


Hoi wanneer komen de zenders vanaf 661 nu eindelijk op 1 en verder 


Na het kijken van een opname en het verwijderen hiervan gaat het systeem helemaal terug naar de allerlaatste en bovenaanstaande opname. Niet van dezelfde serie, maar echt eruit en naar begin/einde.


Na het kijken van een opname en het verwijderen hiervan gaat het systeem helemaal terug naar de allerlaatste en bovenaanstaande opname. Niet van dezelfde serie, maar echt eruit en naar begin/einde.

Correctie, gewoon na het drukken op stop gaat het direct terug naar begin! Dus niet eens na verwijderen. Om dat te kunnen doen moet je terug naar de bewuste opname en dan kan je deze verwijderen.


Ha @NicolevandenBroek62, dit ervaarde je nog niet vóór deze update?


Ik kom net uit Antarctica en Nieuw-Zeeland en ben maanden aan het werk geweest. Geen idee of dat al was… Het is er nu.


Ah, op die manier. Dit topic gaat echt over ervaringen naar aanleiding van de laatste update. Voor andere/algemene vragen kan je beter even een eigen topic aanmaken. De community helpt je graag verder. 


Ben benieuwd @Erik van KPN ,  mijn tv-ontvanger voert nog steeds twee ‘Actie’s’ en kost zowel ESPN als het Pluspakket nog steeds € 0,00. Maar niet heus als je een aanvraag doet 😄, Ik wacht de update HTML 5.187.201, ben benieuwd. 

Update uitgevoerd, probleem opgelost!


Hoi wanneer komen de zenders vanaf 661 nu eindelijk op 1 en verder 

Dit is een jaar of 4 tot 5 geleden toch al gebeurd?


Hoi wanneer komen de zenders vanaf 661 nu eindelijk op 1 en verder 

Dit is een jaar of 4 tot 5 geleden toch al gebeurd?

@Hedel wil graag de huidige glas zenders 661 en verder, op 1 en verder. Dit is op 'oudere' tv-ontvangers nog niet het geval @zz1 .  Dit geeft, xo heb ik begrepen, te maken met de bandbreedte die de glaszenders innemen. Ik hoop overigens dat dit wel snel mogelijk is en zijn beslag krijgt.


 Dit topic gaat echt over ervaringen naar aanleiding van de laatste update. Mochten er vragen/opmerkingen zijn over wanneer de glas HD zenders op kanaal 661 en verder op 1 komen, dan kan daar een eigen los topic voor aangemaakt worden.