Updates

TV Ontvanger: Update naar HTML5.163.201

Categorie: Interactieve TV
TV Ontvanger: Update naar HTML5.163.201

Interactieve TV Update maart 2023

HTML5.163.201

 

Wat zit er in?

Kleine update. Deze doet de voorbereiding voor het kunnen bestellen van Videoland via het zenderpakketten overzicht op de tv ontvanger. Dat zal dan in de loop van april daadwerkelijk actief worden.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 21 en 23 maart
  • Uitrol:  28 en 30 maart

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Dit is in iedergeval mooi , ik hoop dan ook dat het gezeur met het uitvallen van het geluid ook is opgelost  5 keer op een avond overschakelen naar een andere zender om weer geluid te krijgen verveeld snel .


Dit is in iedergeval mooi , ik hoop dan ook dat het gezeur met het uitvallen van het geluid ook is opgelost  5 keer op een avond overschakelen naar een andere zender om weer geluid te krijgen verveeld snel .

Hallo @Gedore jij hebt waarschijnlijk de DIW7022, daar gaat deze update niet over.


De testgroep start op 21 maart, maar ik heb 'm vanmorgen vroeg (20-3 dus) al gekregen. 


De testgroep start op 21 maart, maar ik heb 'm vanmorgen vroeg (20-3 dus) al gekregen. 

Ja, hier is ie ook binnen. 


Mooi dat er weer een update is maar inderdaad vind het ook erg vervelend dat het geluid steeds weg valt of vervormd. Moet nu steeds iets terug spoelen zodat ik normaal kan kijken. Dit mag ook wel snel worden opgelost.


Mooi dat er weer een update is maar inderdaad vind het ook erg vervelend dat het geluid steeds weg valt of vervormd. Moet nu steeds iets terug spoelen zodat ik normaal kan kijken. Dit mag ook wel snel worden opgelost.

Hallo @Ingrid80 je hebt het waarschijnlijk over de DIW7022, daar gaat deze update niet over.

Deze update heeft betrekking op alle andere decoders.

 


Voor de TV+ Box is ook een update beschikbaar, maar inderdaad niet die uit dit topic. 


@Henk2304 idd de TV+ heeft ook een update, maar dacht dat het over de TV+ ging....dan maar even naar een andere topic


Ik heb de update ook binnen gekregen vandaag  Hem gedownload en daarna starte de ontvanger weer opnieuw op. Ik ben wegvallend geluid nu kwijt. En ook in het hoofdmenu bij doorbladeren tv gids blijft het geluid nu goed. Bij terug kijken tv programmas is er ook geluid nu. En bij opnemen ook. Kortom bij mij heeft het het haperend geluid verholpen.


Gaan jullie gelijk dit ook aanpassen ?

 

 


Wat bedoel je precies, @Meedenkertje26? Waar zie je dit? Welk kanaal? En wat had er dan wel moeten staan?


@Marcia_  nummer 75.

Dat er een andere zender komt op nummer 75


 


Dat lijkt me dan een toch een tijdelijke verwijzing die klanten wijzen op het juiste kanaalnummer. Op dit moment zie ik in onze zenderlijsten geen actief kanaal op nummer 75. Je kan deze zender dus vinden kanaal 44. 


Ja, dat is al een poosje uit mij hoofd 6 maanden…

De bal ligt nu bij KPN.


Dit is een bewuste verwijzing, @Meedenkertje26.

Er zijn twee crime zenders, RTL Crime en Crime + Investigation. C+I zit op 44, RTL Crime op 74. We proberen zoveel mogelijk zenders in een logische volgorde te houden. Maar waar een zender zit in de volgorde is ook iets dat contractueel met de zenders bepaald wordt. Hierdoor zitten C+I en RTL Crime dus niet na elkaar. En daarom hebben we op 75 deze verwijsplaat zodat mensen die doorzappen en geïnteresseerd zijn in crime programma's weten dat ze voor C+I op 44 moeten zijn.


Zouden jullie niet een update kunnen doen voor een betere gids , de knop gids op de afstandsbediening werkt niet dus moet eerst naar home dan naar gids en dan krijg die vervelende lay-out ervan , ik zou graag de instelling terug willen zien dat je per kanaal kan kijken wat er is en niet de kanalen onder mekaar wat is dat vervelend zeg 


Als die knop niet werkt zou je AV stuk kunnen zijn. Bel in dat geval 0800-0402 voor een nieuwe. 


Goedemorgen ik heb sinds kort HTML versie 5.163.201


Jij hebt helemaal gelijk, @cornelis48. Wij lagen te slapen! Ik heb het startbericht aangepast.


Als die knop niet werkt zou je AV stuk kunnen zijn. Bel in dat geval 0800-0402 voor een nieuwe. 

Of gebruik deze link als het niet de 5202 is in een Amerikaanse webbrowser 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/afstandsbediening-aanvragen.htm


Blijf bagger.... Videoland start op of je in 2015 leef 56k modem...traag... YouTube start traag en crash…

En ja resetten en fabriek stand help niks...


Je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken @Fb2020, jouw vraag staat los van deze update.