Updates

V10: Update naar T04.0

Categorie: Modems
V10: Update naar T04.0

Wat zit er in de update naar T04.0?

Nieuw

  • De mogelijkheid om VoIP uit te zetten als je eigen voice apparatuur wilt gebruiken.
  • Ondersteuning voor Long Reach VDSL. 
  • Ondersteuning voor een 4G Dongel die gebruikt wordt in de (zakelijke) 4G Backup dienst. 
  • Nieuwe APN voor 4G Backup

Verbeterd & Opgelost

  • Soms werd bij een reset de gast wifi niet gereset, dit is opgelost. 
  • Er kan een SIP 500 error voorkomen. Deze had een wachttijd van 1 uur, dit is nu teruggebracht naar 30 seconden.

Verwijderd

Verwijzingen naar FON in de webinterface zijn verwijderd. 

 

Wat merk ik van de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. De V10 zal herstarten na het uitvoeren van de update. Hierdoor heb je misschien een minuut of tien geen verbinding. Verder merk je er niets van.

 

Moet ik zelf nog iets doen?

Nee. Mocht je toch een probleem merken, herstart dan je V10.

 

Wanneer krijg ik de update?

De uitrol start op 7 februari en loopt door tot eind maart.

@Erik_ ik heb een eigen Fritzbox en in de kast een ongebruikte V10. 
Die zal ik begin april aansluiten voor de update. 
Wat moet ik dan doen om de update in gang te zetten?


@Erik_ ik heb een eigen Fritzbox en in de kast een ongebruikte V10. 
Die zal ik begin april aansluiten voor de update. 
Wat moet ik dan doen om de update in gang te zetten?

Niets!! Dat doet ie dan vanzelf. 


@Erik_ @Joep1965 

moet de V10 dan rechtstreeks op de glasvezel worden aangesloten, of kan ik hem ook op de Fritzbox aansluiten?


@Erik_ @Joep1965 

moet de V10 dan rechtstreeks op de glasvezel worden aangesloten, of kan ik hem ook op de Fritzbox aansluiten?

Rechtstreeks op de NTU/ONT.


als ik zelf mijn v10 reboot, krijg ik dan direct de update ?
zo ja kan dat nu al ? 

 


@wjb bedankt, gaan we doen. 


Erik_ schrijft: … update naar versie T04.0 … 

Waar vind ik die versienummer? 

Ik kan nergens iets vinden als T03 of zo.


als ik zelf mijn v10 reboot, krijg ik dan direct de update ?
zo ja kan dat nu al ? 

 

De uitrol vindt plaats in batches. Resetten van de V10 betekend dus niet dat je dan de update binnenhaalt. Het is dus echt een kwestie van afwachten. 


Erik_ schrijft: … update naar versie T04.0 … 

Waar vind ik die versienummer? 

Ik kan nergens iets vinden als T03 of zo.

Die vind je in de onderbalk van elke pagina van de webinterface. Je hoeft er niet eens voor in te loggen. Het staat ook onderaan het inlogscherm:  V1.01.00T03.8V4


Aha! Dank!

Dat wordt dan iets als V1.01.00T04.0V4 of zo?

Dan ga ik 2 x per week of zo us ff m'n versie checken. Ik denk niet dat er een bericht als “we hebben de software op uw modem vernieuwt” verschijnt in de mailbox.


De Experia V10 blijkt dus niet zou ‘ouderwets’ en ‘achterhaald’ als menigeen binnen dit forum denkt.

Gelukkig vinden veel mede-forumleden dit nog steeds het beste modem ooit, uitgegeven door KPN.

Bravo voor de update, al heb ik de modem zelf, helaas, niet meer.

 

 


als ik zelf mijn v10 reboot, krijg ik dan direct de update ?
zo ja kan dat nu al ? 

 

De uitrol vindt plaats in batches. Resetten van de V10 betekend dus niet dat je dan de update binnenhaalt. Het is dus echt een kwestie van afwachten. 

ok, bedankt 


Hoe merk ik dat de update bij mij gedaan is? Kan ik dat ergens aan merken of helemaal niet?


@Vaja41Vaja41een paar keer per week inloggen en kijken. Verder zal je er niks van merken.  Het is er gewoon ineens 😉


hij is al binnen de nieuwe versie ;) 


Lekker dan die update. Nu geen verbinding meer, niks nada noppes. Mijn box is een V8. Werkt deze update dan niet meer? 


Lekker dan die update. Nu geen verbinding meer, niks nada noppes. Mijn box is een V8. Werkt deze update dan niet meer? 

Dit topic gaat over een update voor een v10. U heeft een v8 zegt u. Dat is een ander model. Die krijgt deze update niet.

Sowieso denk ik dat de v8 al een paar jaar geen update meer gehad heeft. Als u helemaal geen verbinding meer heeft, bel dat KPN op 0800-0402. En vraag om een nieuw modem.


Helaas is het wel genoemd onderhoud die hier de boel heeft plat gelegd. Hebben al contact gehad met KPN, die konden niet zeggen wat er aan de hand was en nu lees ik dit over de update. Komt morgen een monteur. Bedankt voor je reactie.


Lekker dan die update. Nu geen verbinding meer, niks nada noppes. Mijn box is een V8. Werkt deze update dan niet meer? 

Dit topic gaat over een update voor een v10. U heeft een v8 zegt u. Dat is een ander model. Die krijgt deze update niet.

Sowieso denk ik dat de v8 al een paar jaar geen update meer gehad heeft. Als u helemaal geen verbinding meer heeft, bel dat KPN op 0800-0402. En vraag om een nieuw modem.

@Nick83 Is het niet zo dat de v8 via de servicetool wordt vervangen?


Lekker dan die update. Nu geen verbinding meer, niks nada noppes. Mijn box is een V8. Werkt deze update dan niet meer? 

Dit topic gaat over een update voor een v10. U heeft een v8 zegt u. Dat is een ander model. Die krijgt deze update niet.

Sowieso denk ik dat de v8 al een paar jaar geen update meer gehad heeft. Als u helemaal geen verbinding meer heeft, bel dat KPN op 0800-0402. En vraag om een nieuw modem.

@Nick83 Is het niet zo dat de v8 via de servicetool wordt vervangen?

Ja


Lekker dan die update. Nu geen verbinding meer, niks nada noppes. Mijn box is een V8. Werkt deze update dan niet meer? 

Dit topic gaat over een update voor een v10. U heeft een v8 zegt u. Dat is een ander model. Die krijgt deze update niet.

Sowieso denk ik dat de v8 al een paar jaar geen update meer gehad heeft. Als u helemaal geen verbinding meer heeft, bel dat KPN op 0800-0402. En vraag om een nieuw modem.

@Nick83 Is het niet zo dat de v8 via de servicetool wordt vervangen?

Ja... maar dan moet @Withi wel verbinding hebben. 


Helaas is het wel genoemd onderhoud die hier de boel heeft plat gelegd. Hebben al contact gehad met KPN, die konden niet zeggen wat er aan de hand was en nu lees ik dit over de update. Komt morgen een monteur. Bedankt voor je reactie.

Met iets meer dan 4,1 miljoen klanten (Wholesale en zakelijk erbij geteld) ontstaan er elk uur helaas storingen, dat betekend niet dat het door deze update komt. Ik hoop voor je dat de monteur het morgen voor je kan oplossen.


 

Nieuw

  • Ondersteuning voor de 4G Dongel die gebruikt wordt in de (zakelijke) 4G Backup dienst. 

Dit gaat enkel over 1 type Dongel, zakelijk word er al lange tijd gebruik gemaakt van 4g backup alleen blijkbaar komt er een nieuwe variant.


Hoop niet dat mijn V10 er slechter van wordt, een update is niet altijd een verbetering helaas. 

Ik ben zeer tevreden met mijn V10, ik ben één van die mensen die de V10 inderdaad het beste modem van KPN tot nu toe vind. 


hij is al binnen de nieuwe versie ;) 

Hoe zie je dat dan?

Er staat nu nog V1.01.00T03.8V4.

Dat wordt dan iets als V1.01.00T04.8V4 of zo?

Ik hoop dat er verbetering komt voor het zappen en allerlei andere kleine problemen, want dit is niet te doen.