Beantwoord

Netflix Abo gewijzigd, wanneer op de factuur?

  • 8 November 2022
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb mijn Netflix Abo gewijzigd via de Netflix website. 
Zoals geadviseerd op de KPN “Netflix info” pagina.
Per wanneer wijzigt KPN de kosten voor mijn Netflix Abo op de factuur?
De wijziging is bij Netflix direct doorgevoerd. 
 

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 November 2022, 20:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @An-DH ,

Dan gaat KPN ook per direct de prijs aanpassen. Dat ga je dan op de eerstvolgende factuur terugvinden. 

Reputatie 5
Badge +5

Okay, bedankt. Dat is dan anders dan voorheen.
Eerder werd namelijk het oude bedrag nog een keer doorberekend. 
Zelfs als je een dienst bijvoorbeeld echt heel lang van tevoren had opgezegd.
Dan werd het toch door gefactureerd. En pas een maand daarna kwam er een correctie. 
Het duurt nu nog ruim 14 dagen voor de nieuwe factuur er is, bij toeval goed gepland. 

Reputatie 5
Badge +5

Vandaag 22 november Tel contact gehad met KPN over mijn Netflix Abo. Dat stond nog steeds op het Standaard Abo. Maar ik heb vlgs de instructie van KPN het Abo bij Netflix zelf gewijzigd naar Basic. 
En per 7 november is de wijziging bij Netflix ook doorgevoerd.

Vandaag heeft een medewerker van KPN dit nagekeken. Netflix Abo stond bij KPN nog steeds op standaard. 

Hij heeft dit gewijzigd zei hij maar ik heb nog geen bevestiging gehad. 
En zie de wijziging ook nog niet in mijn KPN App. Verdere info had hij niet. Moest allemaal vanzelf goedkomen…

Vraag:

-Ik had al 15 dgn een basic Abo met dus ook lagere maandkosten. Wordt dit nog gecorrigeerd bij KPN met terugwerkende kracht naar 7 november? De ingangsdatum doorgevoerd bij Netflix… 

 

 

Voor KPN klanten in het Algemeen. 
Wat is nu de werkwijze om je Netflix Abo aan te passen?
Via Netflix.com zoals KPN zelf aangeeft als je op de KPN website hiernaar zoekt?
Of moet dit toch rechtstreeks via KPN? 

 

Reputatie 5
Badge +5

Vraag staat al in andere topic. Maar daar wordt het wellicht niet meer gezien omdat topic is afgehandeld?

 

****
Vandaag 22 november Tel contact gehad met KPN over mijn Netflix Abo. Dat stond nog steeds op het Standaard Abo. Maar ik heb vlgs de instructie van KPN het Abo bij Netflix zelf gewijzigd naar Basic. 
En per 7 november is de wijziging bij Netflix ook doorgevoerd.

Vandaag heeft een medewerker van KPN dit nagekeken. Netflix Abo stond bij KPN nog steeds op standaard. 

Hij heeft dit gewijzigd zei hij maar ik heb nog geen bevestiging gehad. 
En ik zie de wijziging ook nog niet in mijn KPN App. Verdere info had hij niet. Moest allemaal vanzelf goedkomen…

Vraag:

-Ik had al 15 dgn een basic Abo met dus ook lagere maandkosten. Wordt dit nog gecorrigeerd bij KPN met terugwerkende kracht naar 7 november? De ingangsdatum doorgevoerd bij Netflix…

 

 

Voor KPN klanten in het Algemeen. 
Wat is nu de werkwijze om je Netflix Abo aan te passen?
Via Netflix.com zoals KPN zelf aangeeft als je op de KPN website hiernaar zoekt?
Of moet dit toch rechtstreeks via KPN? 

 

Admin: topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +17

Hi @An-DH! Fijn dat het nu aangepast is. Even voor de volledigheid, het aanpassen van je Netflix abonnement kan op verschillende manieren. De manier waarop hangt af van wanneer/hoe je Netflix bij ons besteld hebt: 

Wat is het verschil tussen Netflix betalen via KPN factuur en Netflix als Entertainmentdienst?

Als je Netflix voor augustus 2021 hebt besteld via de tv-ontvanger van KPN, dan betaal je Netflix via de KPN factuur. Voor alle overige zaken moet je bij Netflix zelf zijn.

Met Neflix als Entertainmentdienst kun je Netflix via KPN betalen, maar ook je Netflix abonnement aanpassen of zelfs opzeggen. Het is dus helemaal geregeld bij KPN.

Hoe kan ik zien of ik ‘Netflix – betalen via de KPN factuur’ of de ‘Netflix Entertainmentdienst heb?

1) Open de factuur in MijnKPN.

2) Kijk waar Netflix terugkomt op de factuur. Hier zijn 2 mogelijkheden:

a. ‘Netflix – Basic’ / ‘Netflix – Standaard’ / ‘Netflix – Premium’ staat onder ‘abonnementen’ op de factuur. Je hebt Netflix als Entertainmentdienst.

b. Netflix staat onder ‘Aankopen derde partijen’ op de factuur. Je hebt ‘Netflix – betalen via de KPN factuur’.

Als het nu aangepast is, dan is het even afwachten of het op de komende factuur goed gaat. Zo niet, trek je dan weer aan de bel?

Reputatie 5
Badge +5

Het is nu inderdaad geregeld. Twee keer heb ik erover gebeld, de 2e medewerker heeft het uiteindelijk opgelost.
Communicatie over wijzigingen van Netflix richting KPN vond (nog) niet goed plaats.
Dat wordt nu gevolgd door een KPN medewerker. Om hetzelfde probleem bij andere klanten te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het opgepakt wordt en dat mijn collega dit ook als signaal inzet om andere klanten te helpen. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen!