Vraag

aansluiting vaste telefoon

  • 19 March 2021
  • 18 reacties
  • 202 keer bekeken

Hallo

Mijn moeder van  84 jaar verhuisd naar een verpleeghuis 

ik heb voor haar bij kon omdat huis met kpn werkt een abonnement afgeloten voor een vaste telefoon

In de bevestiging staat dat de aansluiting per 29 maart in gaat maar dat duurt te lang

Het gaatom een aansluiting in een verpleeghuis

Mijn moeder is blind engaat daar vanaf as maandag wonen en heeft dan echt de telefoon nodig

Mijn ouders zijn hun hele leven bij de kpn aangesloten geweest, alleen vorige maand is dat abonnement opgezet omdat mijn vader is overleden

Nu wordt mijn moeder gezien als nieuwe aansluiting dat kan toch niet!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Daf, welkom op het forum.

Wat een lastige situatie, ik begrijp dat jij jouw moeder liever niet zonder telefoon wil laten zitten. Het klinkt misschien een beetje zuur, maar als iemand een nieuwe abonnement aanvraagt dan lijkt dat voor ons natuurlijk op een volledig nieuwe aansluiting, ondanks dat die persoon in het verleden ook al klant bij ons is geweest. Deze persoon krijgt immers een nieuw klantnummer en er is niks wat de klant verbind met het oude klantnummer. daar zit natuurlijk geen kwade wil achter. 

Gezien de leeftijd van jouw moeder en de noodzaak wil ik kijken of het misschien mogelijk is om de aansluiting te vervroegen. Zou je jouw profiel willen aanvullen met de nieuwe postcode en huisnummer (en kamer nummer) van jouw moeder? Ook heb ik het klantnummer en contact gegevens van jenodig. Ik kan nu nog niks beloven maar ik ga mijn best doen! 

Hoi, zojuist de gegevens van mijn moeder in mijn profiel opgeslagen

het zou geweldig zijn als het lukt, buiten de telefoon heeft mijn moeder niks en omdat ze blind is kan ze niet met een mobiel omgaan.

ze maakt gebruik van een speciale blinden vaste telefoon 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Daf

Ik heb het voor je uitgezet! Ik hoop snel een antwoord te ontvangen. 

Hoi weet u iets

wij hebben hier nog de aansluiting die terug gestuurd moet worden na de opzegging van 3 weken gelden

 

Reputatie 7
Badge +15

@Daf Op dit moment heb ik helaas nog niet meer informatie met betrekking tot de aansluiting. 

Het wachten is op reactie van een collega met de vraag of er uberhaupt een mogelijkheid is om dit eerder voor elkaar te krijgen. Over het algemeen is het namelijk niet mogelijk om een installatiedatum naar voren te verplaatsen. Zodra er meer informatie bekend is dan zal ik het hier zo snel mogelijkdelen. 

Voor wat betreft de apparatuur, dit kan retour gestuurd worden. Voor het nieuwe adres zal of is reeds nieuwe apparatuur verstuurd. Op deze doos hoeft dan enkel het retouradres vermeld worden. In de doos moet dan nog een papiertje met daarop de NAW gegevens en het liefst het klantnummer. 

 

Ik kan het allemaal niet volgen nu

ik krijg een mail dat 29 maart een monteur langs moet komen omdat het nieuwe aansluiting is

het gaat om een kamer in een verpleeghuis dat via de kpn de telefoon aansluitingen heeft, waarom moet er dan een monteur langs komen?

ook staat er een tijd tussen 08.00 en 10.00 gepland, is de kpn ooit wel eens in de ochtend op een kamer in een verpleeghuis geweest, dan zouden ze weten dat de mensen dan uit bed worden geholpen, gewassen en verzorgd worden en dat in de kamer waar de monteur dan zou moeten werken, ….denk eens na

er zit op de kamer gewoon een telefoon aansluiting en dat is het enige dat moet werken, mijn moeder is blind en hoeft geen internet of wat dan ook

Die tijd maak jij je druk om, de mensen worden heus niet allemaal tegelijk tussen 8 en 10 uit bed geholpen en men is geen 2 uur in die kamer bezig, ja ik ken het verpleeghuis werk, daar word prima een mouw aan gepast, is hooguit wat lastig voor het verplegend personeel.

Maar wat heb je nu werkelijk besteld voor je moeder in dat verpleeghuis, alleen kale telefoon, ik lees namelijk ook iets van een installatie pakket die verstuurd zou zijn, of je hebt iets verkeerds besteld, of er word iets verkeerd geleverd of er is iets verkeerd gezegd.

Als het alleen telefoon is wat er aangesloten gaat worden zal die monteur hoogst waarschijnlijk geeneens in de kamer behoeven te zijn, behoudens testen of de telefoon het doet, en zal die in de centrale in get huis even de kabels moeten verbinden of die verbinding te kunnen maken en gaat het vanzelf werken.

Graag alleen reactie van iemand van kpn

ik weet waar ik het over heb mijn moeder woont al jaren in een verzorgingshuis en gaat nu naar een verpleeghuis dus gaarne geen reacties als je niet weet waarhet over gaat

Reputatie 7
Badge +20

Er is enkel telefonie besteld @Daf , echter leveren we de vaste telefoonlijn bij nieuwe aansluitingen tegenwoordig ook via het internet. Het telefoontoestel zal dus aangesloten moeten worden op een modem, en de installatie daarvan zal verzorgd gaan worden dor een monteur. Om het modem aan te kunnen sluiten, is er eerst een aanpassing aan de aansluiting nodig, het is dus ook echt noodzakelijk dat hier een monteur mee aan de slag gaat.

Inmiddels is er intern een balletje aan het rollen gebracht en probeert men om de afspraak te vervroegen, gezien de kwetsbare situatie van je moeder. Zodra hier meer over bekend is, hoor je weer van ons!

Graag alleen reactie van iemand van kpn

ik weet waar ik het over heb mijn moeder woont al jaren in een verzorgingshuis en gaat nu naar een verpleeghuis dus gaarne geen reacties als je niet weet waarhet over gaat


Ach gelukkig weet ik er weinig van inderdaad, mijn vrouw werkt pas +35 jaar in de bejaardenzorg, die weet er ietsjes meer vanaf dan ik.

En als je alleen reactie wil van KPN, begin een chat of bel, hier kan en mag iedereen reageren, of je het nu leuk vind of niet, de basis is zelfs dat klanten elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen en als het nodig is pas de moderators bij springen.

Hoi ik heb ondertussen al wel bericht gehad dat morgen de spullen van kpn bezorgd worden,

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Daf, mijn collega's zijn nog steeds voor je bezig, ik zie op dit moment nog niks concreets maar zodra de afspraak herpland is zul je daarvan direct op de hoogte gesteld worden. Wij houden het hier ook in de gaten.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken 

Reputatie 7
Badge +17

@Daf Zojuist bericht ontvangen. Monteursafspraak herpland naar: morgen 24-03-2021 tussen 14.00-16.00 uur

Geweldig 👍

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Daf, ik krijg van mijn collega's achter de schermen een mail net dat de monteur gisteren geweest is en alles nu moet werken! Klopt dit?

Ja zeker

alles werkt 

nogmaals bedankt voor de service