Beantwoord

Mijn vaste telefoon werkt niet en het oplossen hiervan gaat niet soepel

  • 29 October 2022
  • 38 reacties
  • 849 keer bekeken

sinds 3 dagen is bellen via vaste telefoon niet mogelijk: na nummer draaien meteen ingesprektoon. Inkomende telefoontjes worden naar voicemail doorgezet, die niet af te luisteren is. Donderdag: 5x modem aan/uit gedaan en 1x gereset. Vrijdags zei men in kpnwinkel dat ik moest bellen met 0800. Hoe dan ? Met  een niet-werkende telefoon?. Via telefoon van iemand anders inmiddels 2x 0800 gebeld. Vrijdag is gezegd dat binnen 1 dag opgelost zou zijn en sms gestuurd zou worden. Waar zou sms heen gaan? Ik heb gevraagd te mailen. Volgende dag werkte telefoon niet. Nogmaals gebeld: men vond het vreemd dat gezegd was binnen 1 dag oplossing, maar dat er sms gestuurd was dat mijn klacht was ontvangen. ik weet niet waarheen deze is gestuurd. Dus nogmaals maar gezegd dat er gemaild moet worden. Dat zou er bij gezegd worden. Verder zou niet eerder dan maandag oplossing zijn. Voorlopig kan ik dus niet bellen en geen telefoontjes ontvangen en geen voicemail afluisteren. Word ik niet vrolijk van.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 November 2022, 09:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

ik heb er gewoon de pest over in dat men mij onzin probeert te verkopen en iets door de strot probeert te duwen met leugens. en mij dus niet serieus neemt en dat een oplossingvan fouten  mij tijd /geld /energie moet kosten. 

vanochgtend maar wer gebeld: nee ze gingen het echt niet terugdraaien behalve als ik daar voor zou betalen. niet dus. wordt leuk als ik geen internet meer wil . dan moet alsnog aansluiting weer naaqr voren gehaald worden. medewerkster kon afdeling niet bereiken . heeft bericht gestuurd (ticket met stori9ng stond nog open) met verzoek kabeltje te sturen. oh ja, ze hadden me ook weer een sms-je gestuurd. 3x gezegd dat ik geen mobiel heb, toch blivjen ze sms-jes sturen. oftewel, 2 dagen wachten en dan een klacht indienen. gisteren gesproken met Anne vandaag met yvonne. vandaag 40 minuten aan de lijn gehangen met kpn en prolbeem is nog niet opgelost, wel te laat op mijn 1e werkdag. wat een organisatie. wat een organisatie. dus net als de garage: fout oplossen en nieuwe fout maken 

ik ga maar formele klacht indienen. het wrodt neits meer.

kpn zegt dat ze nog steeds mij sms'jes sturen. terwijl ik ieedere keer zeg geen mobiel te hebben, deze komen ergens bij een vreemde terecht? of blijven ergens hangen.  mooi voor dek lcht ach ja, kop is inderdaad net de garage : iets maken en meteen iets kapot maken zodat je ontervrend bent. en niet luisteren. ik wet wel wie hier weer de kutemsn is die niet sweriues gneomen wordt oo rkopn. dikke vinger van kopn naar mij als klan. dus mu maar officiele klacht. waardloze organiast kopn. kolanteniets door dse strok t duwen en niet thuis geven om porobleem op te lossen. acha j je ben ktuen of niet. in elk geval niet werius genome n hetg zakl kopne en erozor g zij of mensen wel of niet tevredne izjn. in elkg val nu kapot gtmeakat en mooi niet reperen doo rkopn. volgende wboen kunnen net meer bellen maar izjn veplicht intgernt met modu et ehebbnel. 

 

en zo duwt kopn je van alles doorf sde stork alzakn die je niet wl en met mo maar zien hoeje he oplsot zla kopn een rozorn zin. ahc ja ik hebotoch al kkanker dus dit kan er mooi bij . 

eigenlijk zijn kponmedewerkers achterlijk*** en klantonvriendelijk: smsjes sturen en bellen naar mobiel nummer terwijl ik dat niet ehb. en op voorhand weigeren de zaak terug te willen draaien . nu kan er niet meer gebeld worden zonder internet. maar ja, maacht positie kopn. dword dus een klachtn mag kpon wvertlelen waaorm zw smsje nsaar onbekenden blijven sturen  en niet mee werken ana oplossing en willen dat mensen veprlicht inernet hebben: zonder modem is niet meer te bellen want telfoon afnsluitg (4 pin) is weggehaald. wat een ***organisaiate.; duidleijk niet de klant die centraaal staatn maar de medwerken : hoe kunnen we klanten het beste pesten. 

ik zit dus u met iets wat ik hneit wil en het zal de kpn een rotzorg zijn . kpn dicteert als dicator aalleen als ik betaal kirijg ik wat ik wil . ben beniwud wat dat kost. wat een ***organisatie

Reputatie 7
Badge +20

Hai @aih, ik merk dat je vol zit met frustratie om de situatie en dat vind ik jammer, maar ik wil je wel vragen om het even netjes te houden. 

Je lijkt heel boos te zijn om het feit dat je belt via het modem en niet via een losse telefoonlijn, omdat je volgens mij het idee hebt dat dit pas bij het monteursbezoek gewijzigd is? Je hebt ontzettend veel berichtjes gestuurd en het is best lastig om daar de rode draad van het verhaal uit te halen.

Ik probeer alles wat je aankaart hieronder even stapsgewijs te behandelen:

  • Het ‘internet+ bellen abonnement dat je nu bij ons afneemt, is afgesloten in 2008. Wat er voor die tijd actief was kan ik niet terugzien, maar ik kan je garanderen dat je sowieso als vanaf 19-12-2008 via het modem belt en géén aparte telefoonlijn meer hebt. Vanaf die datum neem je dus ook al 'bellen via het internet’ bij ons af.
  • Het is niet mogelijk om terug te gaan naar een ‘PSTN’ lijn voor analoge telefonie omdat dit een verouderde techniek is, wél moet het mogelijk zijn om je internet te verwijderen en alleen nog een telefoonnummer bij ons af te nemen. In dat geval blijf je wel via het modem bellen omdat et belsignaal nog steeds via het internet gaat, ook al heb je geen internetabonnement meer via ons.
  • De monteur die bij je langs is geweest om je aansluitpunt en modem te vervangen zodat je weer bereikbaar bent, heeft daarnaast ook een ander kabeltje aangelegd tussen het modem en je telefoontoestel. Dit is een goedbedoeld gebaar geweest, zodat al je apparatuur en bekabeling thuis weer helemaal nieuw was en er weer een poosje tegenaan kon. Dat daardoor je toestel wankel is komen te staan is jammer maar je doet net alsof de monteur dit expres heeft gedaan om je te klieren en alsof KPN als bedrijf voor de lol op die manier met zijn klanten om wil gaan. dat is natuurlijk absoluut niet zo. Iedereen van KPN die je spreekt, doet zijn of haar uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Wij hebben als bedrijf helemaal niets aan ontevreden klanten, die leveren ons niets positiefs op!
  • Er is een nieuw, dunner kabeltje verzonden gisteren, die zal een dezer dagen bij je bezorgd worden zodat je toestel na het aansluiten daarvan weer stabiel staat.
  • Het is hoogst ongebruikelijk dat iemand geen mobiel nummer heeft. Daarom is het ook héél bijzonder dat iemand geen sms'jes kan ontvangen en vermoed ik dat de meeste collega's die je spreekt dit puur uit automatisme zullen benoemen. Er is geen mobiel nummer gekoppeld aan je storingsbon, dus als het systeem al automatisch een sms verzend, zal die naar je vaste nummer worden gezonden omdat die als contactnummer ingevuld staat. Je vaste toestel kan echter niets met een sms, dus de sms ‘verdwijnt’ ergens. 

Hallo @Maja_ en @aih de telefoonkabeltjes die KPN verstuurt zijn van het rechte type. Als je die in bijvoorbeeld een DECT basisstation steekt van Gigaset, aan de onderkant dus, gaat het inderdaad wiebelen.

Je moet een telefoonkabeltje hebben die aan 1 kant haaks is, dan staat de DECT-voet stabiel.

Maar ik denk niet dat KPN dat soort kabeltjes heeft.

Zoiets als onderstaand voorbeeld,maar dan met een RJ11-stekker:

F/UTP kabel Cat 5e haaks - Goobay

Er is een nieuw, dunner kabeltje verzonden gisteren, die zal een dezer dagen bij je bezorgd worden zodat je toestel na het aansluiten daarvan weer stabiel staat.

@Maja_

Ik vermoedde al dat er een DSL kabeltje met (rechte) RJ11 plugjes is gebruikt. Ik heb dat al vaker meegemaakt, dat de monteurs dat doen. Ze hebben kennelijk geen kabeltje met plugjes als onderstaand. Die zijn namelijk bedoeld voor een telefoontoestel.

Euh, JanD, jouw foto is ook een DSL kabeltje en geen phone kabeltje. Het is namelijk rond….

Foto: phone kabeltje, plat met kleine RJ11 plugjes:

kabeltje met plugjes voor telefoontoestel

CC @JanD .

Inderdaad @PeterG , die KPN-kabelplugjes zijn te lang.

Ik heb het bij mijn eigen Gigaset even gecontroleerd, daar zit een eigen kabel in met de korte plug zoals je in de afbeelding laat zien en dan heb je ook geen haakse plug nodig.

CC: @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +20

@aih, heb je de nieuwe kabel ontvangen en staat je toestel nu weer goed? Hoor het graag, zodat ik weet dat het ook echt in orde is!

Er is een kabel gestuurd. Helaas nog dikker en onhandiger, maar … vanochtend is monteur Machiel geweest. Heel welwillend. Wilde de snuitstekker (zo noemde hij dat) weer terug monteren. Uiteindelijk is het stekkertje aan snoer vervangen en toen stond station van telefoon weer stabiel.  En telefoon doet het.

Opgelost dus.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah wat fijn dat het weer in orde is, bedankt dat je het nog even laat weten!