Beantwoord

Ondanks nieuw modem kan ik nog steeds niet bellen

  • 25 January 2023
  • 46 reacties
  • 394 keer bekeken

Reputatie 2

Mij is een telefoonnummer gegeven voor vast bellen.

Het lampje op het modem voor telefonie blijft uit staan. 

Het modem is al een aantal maal gereset.

Ik kan nog steeds niet bellen. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door CarolaN1972 31 January 2023, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CarolaN1972 
Zit de telefoon wel in de plug Phone1 van het modem?
Phone2 is normaal uitgeschakeld, tenzij je een 2e  nummer neemt.

Hallo @CarolaN1972 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

Reputatie 7
Badge +12

Dag @CarolaN1972 en welkom hier op ons forum :)
Heb je nog iets gehad aan de tips vanuit onze community? Indien nog nodig dan kijk ik ook graag even met je mee; zou jij in dat geval je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

Reputatie 2

Hoi @CarolaN1972 
Zit de telefoon wel in de plug Phone1 van het modem?
Phone2 is normaal uitgeschakeld, tenzij je een 2e  nummer neemt.

Jazeker

Reputatie 7
Badge +21

Ok @CarolaN1972 
Vul dan even je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kun je sneller geholpen worden.
Zoals @JanZ_ ook al vroeg

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Reputatie 2

Ben ik mee bezig 😉

Reputatie 2

Dag @CarolaN1972 en welkom hier op ons forum :)
Heb je nog iets gehad aan de tips vanuit onze community? Indien nog nodig dan kijk ik ook graag even met je mee; zou jij in dat geval je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

 

Ik heb het profiel ingevuld. Hopelijk voldoende gegevens. Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +12

Dag @CarolaN1972 en welkom hier op ons forum :)
Heb je nog iets gehad aan de tips vanuit onze community? Indien nog nodig dan kijk ik ook graag even met je mee; zou jij in dat geval je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!

 

Ik heb het profiel ingevuld. Hopelijk voldoende gegevens. Alvast dank.

Dankjewel @CarolaN1972 :)
Zou je eens kunnen kijken of je nu kunt bellen en/of ook gebeld kunt worden?

Reputatie 2

Ik kan wel gebeld worden maar niet bellen 

Ik kan wel gebeld worden maar niet bellen 

Hallo @CarolaN1972 als je bijvoorbeeld met je vaste telefoon naar je mobiel belt, wat hoor je dan (niet)?

Reputatie 2

Een in gesprek toon krijg ik te horen. 

Een in gesprek toon krijg ik te horen. 

Hallo @CarolaN1972 als je een DECT-set gebruikt zou je het basisstation en de handset eens een fabrieks-reset kunnen geven en dan weer proberen. Als het een gewone draadtelefoon is een andere proberen.

 

Reputatie 2

Dat ga ik proberen. Ik laat nog weten of het gelukt is. Alvast dank. Fijne avond.

Reputatie 2

Alles gereset maar het probleem is niet opgelost.

Hallo @CarolaN1972 , m8jn ervaring is dat KPN de modem een soort seintjemoet sturen om de telefooninstelling actief te maken, nu is KPN dus aan set.

Succes 

Reputatie 2

Hallo @CarolaN1972 , m8jn ervaring is dat KPN de modem een soort seintjemoet sturen om de telefooninstelling actief te maken, nu is KPN dus aan set.

Succes 

Het lampje op het modem brandt inmiddels wel, maar bellen kan ik nog niet na een reset. Ik wacht het maar af. Bedankt voor de reactie!

Reputatie 7
Badge +12

Hallo @CarolaN1972 , m8jn ervaring is dat KPN de modem een soort seintjemoet sturen om de telefooninstelling actief te maken, nu is KPN dus aan set.

Succes 

Het lampje op het modem brandt inmiddels wel, maar bellen kan ik nog niet na een reset. Ik wacht het maar af. Bedankt voor de reactie!

Goedemorgen @CarolaN1972, fijn om te lezen dat je inmiddels al wel gebeld kunt worden!

Ik ben net even bezig geweest en naar mijn idee staat alles goed en zou het nu ook mogelijk moeten zijn om zelf weer te kunnen bellen. Ben in ieder geval heel erg benieuwd en hoor het graag :) 

Reputatie 2

Goedemorgen, 

Ik kan nog steeds niet bellen. Ik krijg steeds een in gesprek toon. Hij gaat een keer over en dan in gesprek.

Ik heb een foto gemaakt van de achterkant van het modem en het basisstation van de telefoon.

Zou het probleem aan een verouderd telefoonkabeltje kunnen liggen? 

Deze is volgens mij nog uit het Telfort tijdperk. Toen ik het nieuwe modem kreeg vorig jaar zat er nl. geen nieuw telefoonkabeltje bij. 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @CarolaN1972,

Zou je de kabel eens in het poortje 'phone 2' willen doen en kijken of je dan wel uit kunt bellen? En nog gebeld kunt worden?

Hallo @CarolaN1972 ik vind de standaard telefoonkabel van KPNin dit geval ook minder geschikt voor het basisstation door de grootte van de stekker.

Het basisstation kan daardoor niet plat op de tafel staan, dus zeer instabiel, beter het originele snoer van het basisstion gebruiken ,past ook in het modem.

 

 

Reputatie 2

Ik heb het geprobeerd, dan kan ik niet bellen of gebeld worden. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb het geprobeerd, dan kan ik niet bellen of gebeld worden. 

Excuses, ik had nog niet datgene doorgevoerd in de systemen wat ik door wou voeren. Dat heb ik nu wel gedaan dus ik ben benieuwd wat je nu ervaart (op de poort phone 2)! 

Reputatie 2

Ik kan niet bellen of gebeld worden op phone 2

Reputatie 7
Badge +12

Dan mag je de kabel terug in phone 1 doen @CarolaN1972.

Ik vermoed dat we het dan toch in de hoek van het toestel zelf moeten zoeken. Heb je nog een ander toestel liggen (of een die je even van iemand kunt lenen) om daarmee te kijken of het wel werkt?

Reputatie 2

Nee dat heb ik helaas niet.