Vraag

1 van de 2 SuperWifi's zendt alleen 2,4 Ghz uit, de andere wel 5 Ghz

  • 6 February 2022
  • 6 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo allen ik hen een box12 met de nieuwste software en 2 superwifi punten ,dit werkt volgens mesh.

Maar het eerste wifi punt op de 1e etage doet alleen 2.4Ghz  met slechte verbinding terwiijl het 2e punt op zolder wel 5Ghz heeft met prima verbinding hoe kan dit?

Ook valt op dat terwijl de box12 in de woonkamer staat dat div apparaten verbinden met het punt op de 1e verdieping op zich geen probleem maar de snelheid komt niet boven de 30Mbps op 2.4Ghz uit op zolder tegen de 180Mbps  op 5Ghz in de woonkamer 198Mbps op 5 Ghz ,op zich zeer goede resultaten voor wifi maar de 1e superwifi blijft dus achter hoe kan ik dit wijzigen?

Ik vind de interface van de nieuwe update echt waardeloos je zoekt je een ongeluk naar je superwifi punten en moet ook regelmatig weer opnieuw inloggen ,op 192.168.2.151 en 192.168.2.187 kom je ook elke keer op de master uit dus weer de interface van de box 12 .


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Is het SuperWiFi punt op zolder misschien bekabeld aangesloten? 

Reputatie 3

Nee, de twee punten staan ook nog in de dezelfde hoek. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Zijn beide SuperWiFi's wel geüpdatet? Wat gebeurt er al je de SuperWiFi's omwisseld?

Reputatie 3

Ja beide hebben update gehad, omwisselen zou ik nog kunnen proberen

 

Reputatie 3

Ik heb beide superwifi's omgeruild, dat gaf een negatief resultaat,weer terug gezet op een iets andere plaats, nu wel beide 2,4 en 5Ghz. Het volgende probleem dient zich aan nl dat mijn tel en laptop verbinden op 1e verdieping (1e superwifi punt) op 2,4 Ghz waar de snelheid exreem traag is, rond de 25Mbps,terwijl op de 5Ghz de snelheid rond de 180/190 is. Laptop en tel bevinden zich op nog geen 5 meter van de master vandaan (Box12) waarom verbinden die zich met Superwifi op de 1e verdieping op 2,4Ghz en niet met de master op 5Ghz? 

Reputatie 3

Interface probleem doet zich alleen voor in chrome, in edge is het wel goed, weet iemand hoe dat komt?

En de 2,4Ghz is erg traag de 5Ghz is nu goed, ik heb de boel maar gesplitst in 2 netwerken werkt nu redelijk, verbind nog steeds met superwifi en niet op de master die veel dichterbij staat, maar goed heb nu wel rond de 180/190 Mbps dus dat is prima voor wifi en een vpn