Beantwoord

Bereik wifi Box 12 en Experia Wi-Fi

  • 2 April 2023
  • 7 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Mijn ouders hebben matig draadloos bereik in de woonkamer. Box12 hangt direct na de voordeur in de meterkast. Er is een bedrade aansluiting aanwezig in de woonkamer ten behoeve van tv+

Nu zie ik in de KPN winkel voor een aantrekkelijke prijs een Experia Wi-Fi. Die zou ik bedraad kunnen aansluiten  I in de woonkamer. Wat mij niet helemaal duidelijk is of Experia Wi-Fi een mesh vormt met Box 12 en of de Wi-Fi op Box 12 zelf gewoon aan blijft. Voorheen ging Box 12 Wi-Fi uit bij aansluiten van Experia Wi-Fi begrijp ik maar sinds de laatste firmware update zouden ze beiden een mesh node vormen.

Ik heb diverse bronnen geraadpleegd en in onderstaand topic was er ook wat onduidelijkheid.

Wie kan er bevestigen dat de Wi-Fi van Box 12 aan blijft en samen met Experia Wi-Fi een mesh vormt? Het eerste is van belang omdat aan die kant van het appartement ook draadloos nodig is.
 

Ik realiseer me dat Experia Wi-Fi een wifi5 device is maar dat maakt in dit geval en gezien de aantrekkelijke prijs niet veel uit voor toch een veel beter draadloos bereik in de woonkamer.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 April 2023, 19:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Roy74 ,

Met de oude firmware( SGEJ1000060E) blijft de wifi actief op de Box 12 als er een Experia wifi aangesloten wordt.Met de nieuwe firmware( V.12.C.22.23.14) is dat nog niet het geval en zal wifi wel uitgezet moeten worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Roy74 ,

Met de oude firmware( SGEJ1000060E) blijft de wifi actief op de Box 12 als er een Experia wifi aangesloten wordt.Met de nieuwe firmware( V.12.C.22.23.14) is dat nog niet het geval en zal wifi wel uitgezet moeten worden.

 

 

Jij doelt op de nieuwste firmware van box12 toch? Die had ik inderdaad gelezen en daar staat inderdaad het uitzetten van WiFi op box12 in, maar in relatie tot superwifi. Die firmware wordt gefaseerd uitgerold dacht ik te lezen naar klanten zonder versterkers eerst. Later krijgen de versterkers ook nieuwe firmware als ik het goed begreep en dan zou alles weer als 1 mesh moeten werken. Best verwarrend allemaal die product updates.

Momenteel heeft box12 nog de oude firmware dus als ik je goed begrijp blijft dan WiFi op box12 gewoon aan. Ik denk dat ik op basis van je antwoord en mijn eigen zoektocht er eentje ga bestellen voor 15 euro. Pa klaagt af en toe dat er geen WiFi is 😁

Overigens dacht ik dat ik dit topic in de WiFi versterkers groep had gezet. Scheel gekeken blijkbaar.

Jij doelt op de nieuwste firmware van box12 toch?

Inderdaad!

 

Momenteel heeft box12 nog de oude firmware dus als ik je goed begrijp blijft dan WiFi op box12 gewoon aan. Ik denk dat ik op basis van je antwoord en mijn eigen zoektocht er eentje ga bestellen voor 15 euro. Pa klaagt af en toe dat er geen WiFi is 😁

Daar kan je geen buil aan vallen nee, als ik het zo op het forum mee krijg zijn het prima dingen🙂

Reputatie 7
Badge +7

Jij doelt op de nieuwste firmware van box12 toch?

Inderdaad!

 

Momenteel heeft box12 nog de oude firmware dus als ik je goed begrijp blijft dan WiFi op box12 gewoon aan. Ik denk dat ik op basis van je antwoord en mijn eigen zoektocht er eentje ga bestellen voor 15 euro. Pa klaagt af en toe dat er geen WiFi is 😁

Daar kan je geen buil aan vallen nee, als ik het zo op het forum mee krijg zijn het prima dingen🙂

Voor het doel ter plekke is de Experia Wifi uitstekend. Er ligt toch al een draad. Ik ga er zo een bestellen. Bedankt voor het verduidelijken van de wifi uit/aan want een en ander was niet heel duidelijk door de firmware updates op Box12.

Reputatie 7
Badge +7

Experia Wifi binnen en gisteren aangesloten. Werkt perfect.

Top, fijn om te horen @Roy74 !

Reputatie 7
Badge +7

Zeker @martijn197108 

Ik was dus even bang dat de Experia de WiFi op box12 zou gaan uitzetten omdat er verschillende informatiebronnen waren. Maar je had het bij het juiste eind met je reactie. Werkt prima in een mesh met box12 samen. Pa kan stoppen met klagen over slechte WiFi in de woonkamer 😃

Zeker voor dat kleine bedrag is het een mooie oplossing.