Vraag

Experia WiFi's versterkers misschien defect? Sinds kort slechte WiFi

  • 11 July 2023
  • 21 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik had in 2020 2 experia wifi boxes gekregen, geinstalleerd en werkten beide perfect. Oktober 2022 had ik een probleem met 1 experia wifi en een nieuwe modem gekregen(experia 10va )die in de woonkamer lag en heb ik eruit gehaald en alles werkte weer prima. nu is het zo dat ik sinds eergister niet zulke goeie wifi meer had in de zolder en soms de kamer naast de kamer zit met de wifi versterker

 

zou het kunnen zijn dat het defect is? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tinnominno ,

Lastig te beoordelen. Mogelijk heeft iemand bij jou in de buurt iets veranderd? Probeer de WiFi-manager eens. Mogelijk kun je via een andere frequentie een beter resultaat krijgen? 

Hallo @Noordzee 

 

ik heb dat geprobeerd, het is daarbij niet gelukt, zou het misschien kunnen zijn dat ze daadwerelijk defect zijn?

 

note:

heb perongelijk de like button gedrukt 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb aan een moderator gevraagd of ze je twee laatste topics kunnen verwijderen. Zo blijft het bij 1 topic en is het makkelijker om je te helpen. Het openen van drie topics is niet heel handig.

hallo @Ik_Combineer 
bedankt! zou u ook mogelijk kunnen vragen of ze me kunnen helpen met mijn probleem?

de drie topics zijn nu samengevoegd. Een moderator reageert meestal binnen een dag of drie. Op het forum helpen in eerste instantie forumleden elkaar. 

Hoe zijn de experia wifi’s aangesloten? Zijn deze direct bekabeld op het modem?

Ik heb aan een moderator gevraagd of ze je twee laatste topics kunnen verwijderen. Zo blijft het bij 1 topic en is het makkelijker om je te helpen. Het openen van drie topics is niet heel handig.

hallo @Ik_Combineer 
bedankt! zou u ook mogelijk kunnen vragen of ze me kunnen helpen met mijn probleem?

de drie topics zijn nu samengevoegd. Een moderator reageert meestal binnen een dag of drie. Op het forum helpen in eerste instantie forumleden elkaar. 

Hoe zijn de experia wifi’s aangesloten? Zijn deze direct bekabeld op het modem?

ik heb nu alleen 1 experia wifi aangesloten en die is gelijk bekabeld op het modem

Ik heb aan een moderator gevraagd of ze je twee laatste topics kunnen verwijderen. Zo blijft het bij 1 topic en is het makkelijker om je te helpen. Het openen van drie topics is niet heel handig.

hallo @Ik_Combineer 
bedankt! zou u ook mogelijk kunnen vragen of ze me kunnen helpen met mijn probleem?

de drie topics zijn nu samengevoegd. Een moderator reageert meestal binnen een dag of drie. Op het forum helpen in eerste instantie forumleden elkaar. 

Hoe zijn de experia wifi’s aangesloten? Zijn deze direct bekabeld op het modem?

ik heb nu alleen 1 experia wifi aangesloten en die is gelijk bekabeld op het modem

ik gebruik nu 2 experia wifi's die beide gelijk bekabeld zijn aan de modem, het bereik is nu wat beter maar het is nog steeds heel slecht

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tinnominno, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Heb je de Experia WiFi's ook al eens helemaal gereset en opnieuw geinstalleerd

Hi @Tinnominno, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Heb je de Experia WiFi's ook al eens helemaal gereset en opnieuw geinstalleerd

Hallo @Alex_P , bedankt!

ik heb ze wel eens gereset en opnieuw geinstalleerd een ook omgewiseld

Badge +19

Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Misschien dat er iets op zit wat de wifi beïnvloed. 

Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Misschien dat er iets op zit wat de wifi beïnvloed. 

Ik heb een experia box v12 + glasvezel kabel met 2 experia wifi versterkers, de enige kabels die in de modem zitten is de tv ethernet kabel, glasvezel kabel en 1 experia wifi ethernet kabel. Er is niks aangesloten aan beide wifiversterkers dan alleen de kabels zodat ze werken.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een experia box v12 + glasvezel kabel met 2 experia wifi versterkers, de enige kabels die in de modem zitten is de tv ethernet kabel, glasvezel kabel en 1 experia wifi ethernet kabel.

En de kabel van de andere Experia WiFi? Waar zit die in dan?

Ik heb een experia box v12 + glasvezel kabel met 2 experia wifi versterkers, de enige kabels die in de modem zitten is de tv ethernet kabel, glasvezel kabel en 1 experia wifi ethernet kabel.

En de kabel van de andere Experia WiFi? Waar zit die in dan?

ook in de modem, sorry.

Heel vreemd ook maar misschien de oplossing gevonden

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Heel vreemd ook maar misschien de oplossing gevonden

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Halo @Tinnominno dat kan een oplossing zijn.

Als je in je eenstje op internet zit heb je 50Mb tot je beschikking, zit je met zijn vijfen op internet dan heb je dus theoretisch 50 : 5 = 10Mbit persoon tot je beschikking, bij een 100Mb-verbinding verdubbel je dus de capaciteit, dan kunnen meer mensen van die lage snelheid gebruik maken of minder mensen van de hogere snelheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heel vreemd ook maar misschien de oplossing gevonden

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Zou je misschien een beeld willen schetsen van wat de "gezinssituatie” is? Hoeveel personen maken gebruik van je netwerk? Het kan zijn dat je dan aan snelheid tekort komt, maar het hoeft niet. 

Voorbeeld: 50 Mbps abonnement.

3 personen naast jou die aan het streamen zijn, 3 x 12 Mbps. ZIt je op 36 Mbps, dan blijft er 14 Mbps over. Mochten ze zelf ook nog gamen of andere bestanden aan het downloaden zijn, dan blijft er nog iets minder over. 

Ik hoor graag van je. 

 

 

Heel vreemd ook maar misschien de oplossing gevonden

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Zou je misschien een beeld willen schetsen van wat de "gezinssituatie” is? Hoeveel personen maken gebruik van je netwerk? Het kan zijn dat je dan aan snelheid tekort komt, maar het hoeft niet. 

Voorbeeld: 50 Mbps abonnement.

3 personen naast jou die aan het streamen zijn, 3 x 12 Mbps. ZIt je op 36 Mbps, dan blijft er 14 Mbps over. Mochten ze zelf ook nog gamen of andere bestanden aan het downloaden zijn, dan blijft er nog iets minder over. 

Ik hoor graag van je. 

 

 

We hebben 4 mensen in het huis

ik gebruik me pc om te gamen, me telefoon door social media en mensen appen

me broertje gebruikt zn telefoon, soms de ipad

me moeder telefoon

me vader een telefoon

En we gebruiken ook de tv, nintendo switch.

Reputatie 7
Badge +24

Zou je een speedtest willen doen op het op moment dat dit gebeurt? 

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Ik denk toch dat het ergens aan een apparaat in je netwerk ligt en niet zozeer aan de snelheid. 

Weet je overigens ook of iemand bij je thuis bestanden aan het downloaden is op dat moment? Denk aan films/series. 

Zou je een speedtest willen doen op het op moment dat dit gebeurt? 

Wanneer iedereen wakker is en iedereen zn eigen dingen doen op hun telefoons, pc’s, exc is de wifi heel slecht, maar als iedereen gaat slapen en ik nog wakker ben om op me pc te gamen is de wifi heel normaal. Misschien me abonnement veranderen van 50mb naar 100mb?

Ik denk toch dat het ergens aan een apparaat in je netwerk ligt en niet zozeer aan de snelheid. 

Weet je overigens ook of iemand bij je thuis bestanden aan het downloaden is op dat moment? Denk aan films/series. 

Net een speedtest gedaan, gemiddeld 0.6 en nee we downloaden niks.

was op vakantie dus ik zie dit nu pas

Reputatie 7
Badge +24

Het blijft dan toch vreemd, want het werkt blijkbaar wel wanneer jij alleen bezig bent. Dan is die versterker dus niet defect. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook mekijjken of ik vanaf hier iets kan vinden. 

Het blijft dan toch vreemd, want het werkt blijkbaar wel wanneer jij alleen bezig bent. Dan is die versterker dus niet defect. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook mekijjken of ik vanaf hier iets kan vinden. 

ik ben niet de eigenaar van de account, ik ben de zoon dus ik weet niet wat me ouders allemaal hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Dat begrijp ik, maar zou ik in ieder geval een postcode en huisnummer willen invullen? Dan kan ik in ieder geval meekijken. 

Dat begrijp ik, maar zou ik in ieder geval een postcode en huisnummer willen invullen? Dan kan ik in ieder geval meekijken. 

gedaan