Beantwoord

Gratis wifi versterkers?

  • 5 March 2023
  • 15 reacties
  • 1635 keer bekeken

Mijn wifi is bijzonder traag. Wifi manager heb ik doorlopen, alle stappen, tot resetten aan toe. Ik zou 2 gratis wifi versterkers moeten kunnen krijgen maar nu staat er toch een bedrag achter. Mijn buurman van 2 huizen verderop kreeg ze wel gratis na het doorlopen van de wifi manager. Waarom ik dan niet? Of is er iets niet goed met de site misschien.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 March 2023, 15:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Yvonne5, de twee gratis WiFi versterkers krijg je volgens mij als cadeaukeus bij een nieuw abo. De WiFi manager biedt volgens mij alleen een forse korting op de normale prijs in de KPN shop.

Ik kocht ze twee maanden terug voor de halve prijs.

Helaas is niet alles gratis maar superwifi is wel echt een toegevoegde waarde merk ik zelf. Anders even een belletje naar de KPN desk…

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Yvonne5, via de wifi manager kun je geen gratis versterkers meer krijgen. Dit gaf Roy74 ook al aan. Alleen als de Wifi manager inziet dat de wifi beter kan worden door wifi versterkers krijg je een mooi aanbod. 

Toen ik gisteren de afdeling Opzeggen belde en zei dat ik erover nadenk om over te stappen naar Ziggo want daar krijg je als nieuwe klant een 65 inch HiSense tv. Toen vroeg ik wat ik als trouwe klant van KPN kon verwachten ook geen gratis WiFi versterkers echt heel jammer dat trouwe klanten het nakijken hebben toch maar serieus overwegen om over te stappen naar Ziggo. Jammer KPN dat daar niet naar gekeken wordt ik betaal bijna €200 per maand aan jullie maar dan maar naar de concurrent. 

Badge +19

Bij providers is het gebruikelijk dat nieuwe klanten een welkomstcadeau of welkomstkortingen krijgen. Het is onbetaalbaar om iedere klant korting te geven. 2.5 miljoen klanten korting geven is financieel niet haalbaar. 

Kan zijn maar wel kwalijk dat KPN met 2 maten meet mijn dochter heeft er nl wel 2 gratis gekregen van KPN niet dat ik het haar niet gun maar dat vind ik niet echt eerlijk 

Reputatie 7
Badge +7

Via WiFi manager krijg je wel een mooie korting op Superwifi. Ik betaalde iets van 45 euro voor een exemplaar. Ik vind dat echt een scherpe prijs voor dit goede stuk hardware. Zoals Joep ook aangeeft is het ondoenlijk om iedereen gratis te voorzien van hardware. Ik persoonlijk vind 45 euro heel schappelijk en reken mijn provider liever af op stabiliteit en goede dienstverlening dan op al die cadeaus.

Reputatie 1

Deels ben ik het met je eens Roy, echter als je al vele jaren klant bent, bij de collega's wel allemaal mooie aanbiedingen krijgt en bij je vertrouwde leverancier het deksel op de neus dan is dit best zuur. In theorie zou je dan om de paar jaar moeten overstappen want als je loyaal bent krijg je niets….. Ik ben overgestapt, heb nu glasvezel, drie keer sneller internet, drie WiFi punten en betaal een jaar lang nog eens € 25,= per maand minder, na dit jaar betaal ik evenveel als wat ik bij KPN betaalde…..

Reputatie 7
Badge +7

@Chiel301 het is zeker zo dat overstappen loont. Dat was jaren ook zo bij energie tot 2 jaar geleden…

Het is een apart fenomeen maar er zal ongetwijfeld onderzoek naar gedaan zijn wat voor KPN het meeste in het laadje brengt. Uiteindelijk draait het daarom.

Ik snap ook wel dat trouwe klanten zich verbazen over de cadeaus voor nieuwe klanten. Maar ik betoogde dus dat ik stabiliteit ook heel erg waardeer en ook kwaliteit. En die termen zijn subjectief natuurlijk want iedereen ervaart dat anders. Ik gun dat nieuwe klanten dan maar en betaal een prijs voor als ik ook een superwifi wil. Ik ben als ITer handig met dit soort dingen en kan eenvoudig wisselen als ik wil. Maar ik vind met name de kwaliteit bij KPN goed en ik vind de diensten fijn. Overigens vind ik vaak dat er appels met peren wordt vergeleken. Bij het bedrijf met de T komen er vaak extra kosten bij voor bijvoorbeeld opnemen. Bij KPN is dat inbegrepen bij een tweede ontvanger. Als ik vergelijk scheelt het vaak niets of heel weinig. KPN is als je minimale dienstverlening wilt inderdaad duurder.

Overigens is er vaak wel wat mogelijk als je na contract even belt met de klantenservice. Mijn ervaring is dat dreigen met opzeggen dan niet helpt. Zeggen dat je graag blijft maar wellicht een korting wel op prijs kan stellen, levert vaak een korting op waar je dan een superwifi voor kunt aanschaffen. Echt dat werkt zo!

En ja, je gaat een nieuw jaarcontract aan maar het is natuurlijk nemen en vervolgens ook wat geven. Ik zie soms reacties hier van klanten die korting willen maar geen nieuw contract.

Het zal altijd wel een discussie opleveren maar overstappen om een paar centen of cadeau doe ik alleen als de dienst niet klopt tov de prijs.

Reputatie 7
Badge +24

Kan zijn maar wel kwalijk dat KPN met 2 maten meet mijn dochter heeft er nl wel 2 gratis gekregen van KPN niet dat ik het haar niet gun maar dat vind ik niet echt eerlijk 

Tja... er is geen vast beleid voor. Zo'n KPN medewerker maakt een inschatting: zal die klant echt overstappen of niet? Er zijn namelijk enorm veel klanten die dreigen met overstappen maar het niet doen. Elke dag wel 10-tallen aan de telefoon bij KPN vermoed ik.

Bedenk wel: KPN geeft geen korting om de klant te plezieren. KPN geeft alleen korting als het er zelf beter van word. 

Reputatie 7
Badge +7

In de basis klopt het wat je zegt @Nick83, een bedrijf is er om winst te maken. En dus moet het meer opleveren dan het kost om een dienst te leveren. Om dat in verhouding te houden is er concurrentie die of een betere prijs heeft, of een betere dienst. De klant beslist wat het zwaarste weegt en de markt zal zich daarop aanpassen.

Als klant reken ik KPN af of ik tevreden ben met de kwaliteit van de dienst in verhouding met de prijs. Omdat ik veel thuis werk is het voor mij belangrijk dat mijn internetverbinding goed is. En laat ik die verbinding van KPN gewoon beter vinden dan de concurrentie. En dat beter zijn zit in de dingen zoals een beter modem, een betere helpdesk, milieuaspecten etc.

Dat laatste aspect is overigens nog een reden om tegen al die gratis spullen te zijn. En bewust zijn gaat vaak via de portemonnee. Ik geloof dat Ziggo momenteel een gratis tv heeft. Of dat nou allemaal zo handig is…

Zoals je zegt dreigen mensen vaak om te vertrekken en doen dat niet omdat ze stiekem toch heel tevreden zijn of de rompslomp niet willen. Dat zijn keuzes. Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat je graag blijft en vraagt of er een korting mogelijk is in ruil voor een nieuw contract. Soms gaat de deur open en soms niet. Dat hangt denk ik van veel factoren af maar we zijn ook allemaal mensen en de gunfactor speelt ook mee. Zou jij een klant korting geven als die klant zegt te willen vertrekken, of als ze graag blijven?

De afweging zal voor iedereen anders zijn en dat is te respecteren. Vergelijken met anderen die wel iets krijgen is discutabel vind ik, niet iedere situatie is vergelijkbaar. En op een forum als dit hoor je vaak ook maar een deel van de puzzel. Ook de keus van KPN om de afgesproken prijs in rekening te brengen is te respecteren.

Maar het is natuurlijk wel zo, dat als KPN een goed netwerk bied d.m.v. gratis wifiversterkers, minder mensen de klantenservice bellen.En daar worden ook kosten mee bespaard.

KPN is in de basis een hele goede provider vind ik, maar de hard/soft-ware laat naar mijn idee de wensen over.Maar bij Ziggo en T-Mobile is de hardware ook niet high-end en en bij Ziggo eigenlijk alleen maar slechter met de Connectboxen.

Hopelijk word de Box 12 toch wel wat beter met de nieuwe firmware.

 

Reputatie 7
Badge +7

Deels ben ik het met je eens Roy, echter als je al vele jaren klant bent, bij de collega's wel allemaal mooie aanbiedingen krijgt en bij je vertrouwde leverancier het deksel op de neus dan is dit best zuur. In theorie zou je dan om de paar jaar moeten overstappen want als je loyaal bent krijg je niets….. Ik ben overgestapt, heb nu glasvezel, drie keer sneller internet, drie WiFi punten en betaal een jaar lang nog eens € 25,= per maand minder, na dit jaar betaal ik evenveel als wat ik bij KPN betaalde…..

Je verhaal past in het patroon meer voor minder. Let wel, als dat voor jou goed uitpakt heb je een goede deal gemaakt in jouw geval. Daar is niets mis mee. Helemaal niet want het zorgt er voor dat KPN aan de bak moet. Daar profiteer ik weer van. Zonder concurrentie reden we nog op houten wielen.

Wat jammer is: ik hoor altijd goedkoper of sneller of meer maar zelden zie ik de schifting op basis van kwaliteit. Delta heeft nu een 2Gbps abonnement maar dan vraag ik me af wat je met die verbinding allemaal van plan bent. Ik heb liever dat mijn 100Mbps lijn betrouwbaar beschikbaar is. Ik zie mensen overstappen omdat ze meer snelheid krijgen om vervolgens draadloos mails te versturen. Zelfs tegen een hogere prijs omdat het sneller is…

Ik vergelijk het ook wel eens met een restaurant. Ik heb liever iets minder op het bord maar wel van perfecte kwaliteit en met liefde in de keuken gemaakt en van verse spullen. Er zijn ook mensen die de voorkeur hebben om rollend naar buiten te gaan om vervolgens te klagen over de matige kwaliteit. Mijn moeder heeft altijd de volgende uitspraak: het komt uit de lengte of uit de breedte 😀

Reputatie 7
Badge +7

Maar het is natuurlijk wel zo, dat als KPN een goed netwerk bied d.m.v. gratis wifiversterkers, minder mensen de klantenservice bellen.En daar worden ook kosten mee bespaard.

KPN is in de basis een hele goede provider vind ik, maar de hard/soft-ware laat naar mijn idee de wensen over.Maar bij Ziggo en T-Mobile is de hardware ook niet high-end en en bij Ziggo eigenlijk alleen maar slechter met de Connectboxen.

Hopelijk word de Box 12 toch wel wat beter met de nieuwe firmware.

 

Dat ben ik met je eens maar de vraag is of een gratis superwifi daarbij help. Je kunt ook tegen een goede korting een aanbieden en een goede service bieden, dat ook geld kost. Ik vind 45 euro echt een koopje.

Laatst werden er twee gratis superwifi punten aangeboden bij een nieuw abonnement maar ik heb er genoeg aan 1 om goede WiFi over te houden. De vraag is dan of het verstandig is om die dingen cadeau te doen. Ze liggen in de kast, of er staan er teveel om wel energie te verbruiken of ze staan massaal op marktplaats. Ik kies liever bewust zelf welke producten ik aanschaf en hoeveel.

Mijn ervaringen met de KPN apparatuur is positief. Natuurlijk is er wel eens wat maar over het algemeen gaan ze lang mee met afdoende kwaliteit. En als er echt wat is volgt er een oplossing, mits je redelijk blijft. De hardware die je in bruikleen krijgt bij de concurrentie vind ik zelf niet prettig. Matige kwaliteit met hoog energieverbruik is wat ik meestal zie. Bij KPN hoef ik zelf geen spullen aan te schaffen om toch tevreden te zijn. 

Ik vind Box12 op wat kleine dingen na een prima modem. Mits goed geconfigureerd is dat ding voor veel mensen geschikt. Wil je meer dan is er de vrije modemkeus.

Dat ben ik met je eens maar de vraag is of een gratis superwifi daarbij help. Je kunt ook tegen een goede korting een aanbieden en een goede service bieden, dat ook geld kost. Ik vind 45 euro echt een koopje.

Inmiddels 52,50😉

Maar nog steeds vind ik die prijs inderdaad wel meevallen.

Persoonlijk hoef ik geen wifi 6 en vind ik het ook onnodig dat deze inmiddels standaard is, er had beter een keuze kunnen zijn en dan voor de wifi6 variant een hogere prijs.

En dan heb je ook nog de Experia Wifi voor 15 euro, dat is natuurlijk ook een goede koop.

Laatst werden er twee gratis superwifi punten aangeboden bij een nieuw abonnement maar ik heb er genoeg aan 1 om goede WiFi over te houden. De vraag is dan of het verstandig is om die dingen cadeau te doen. Ze liggen in de kast, of er staan er teveel om wel energie te verbruiken of ze staan massaal op marktplaats. Ik kies liever bewust zelf welke producten ik aanschaf en hoeveel.

Mijn mening:

Kies altijd korting , dit is over het algemeen een betere keus.En dan later via de wifimanager indien nodig alsnog Superwifi aanschaffen.Of Experia wifi via de winkel natuurlijk.

Ik vind Box12 op wat kleine dingen na een prima modem. Mits goed geconfigureerd is dat ding voor veel mensen geschikt. Wil je meer dan is er de vrije modemkeus.

Ik vind het modem nog te onstabiel.Dat kan nog wel wat beter.

En de bugs, zoals inloggen, hadden na 3 jaar wel iets minder gemogen.

Ik denk een kwestie van onvoldoende testen wat helaas erg veel gebeurd tegenwoordig, ook buiten KPN.

En als het eenmaal een goed modem is met vrijwel geen bugs meer, komt er natuurlijk weer een nieuw model...

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij zijn we het gewoon eens met elkaar. Overigens is er niets mis mee als andere mensen graag een cadeau wensen. Ik hoop dat bedrijven er mee stoppen.

De inflatie is wel een vervelende situatie, die zijn dan inderdaad flink gestegen in prijs. Voor mijn ouders kocht ik inderdaad een Experia WiFi wat voor het doel prima is. Meer dan 120Mbps uit een 100Mbps abo lukt toch niet en de draad lag er toch. Bewust kiezen kan veel schelen. Ik kies graag kwaliteit mits aantoonbaar beter.

Korting kiezen is vaak beter inderdaad. Daarmee is iets aan te schaffen wat je zelf graag wilt. Ik zou serieus niet weten wat ik met een, alle respect, budget tv zou doen. Het komt allemaal in ons milieu.

Ik ben opgegroeid in de jaren 80 waarin er minder overvloed was dan nu. Electronica ging langer mee of werd gemaakt. Voor mij mag dat weer terugkomen. Ik hoop dat met de nieuwe firmware de modems er weer even tegen kunnen want het gaat er om dat iets werkt en niet of het nieuw is.