Beantwoord

Hoe kan ik zien of mijn Experia wifi's het doen?

  • 27 June 2023
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Reputatie 2

Al weer een paar jaar geleden heb ik 2 experia WiFi versterkers gekregen maar t.o.h. niet gebruikt, nu heb ik een audio setje voor in mijn garage gekocht en omdat ik naar internet radio wil luisteren kan dat alleen maar draadloos maar omdat het sinaal in mijn garage niet zo heel best is heb ik vandaag 1 van de experia WiFi versterkers geïnstalleerd en direct op de plank naast het setje geplaatst, nu branden er links 2 lampjes 1 groen en 1 blauw en het meest rechtse lampje brandt niet, ook is de WiFi indicatie in het display van het setje niet groter geworden, dus is naar mijn mening het WiFi-signaal  er niet beter op geworden, en ook is de versterker niet zichtbaar in de kpn thuis app?

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 June 2023, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @KijkenPratenNietsdoen de 2 linkse lampjes doen het dus goed, de groene geeft aan dat er spanning op het wifipunt staat en het blauwe lampje geeft aan dat met dit wifipunt verbinding gemaakt kan worden.

Het meest rechtse lampje gaat branden als deze verbinding heeft gemaakt met jouw apparaat, je radio of iets anders dus.

Je zou voor alle zekerheid het wifipunt eens kunnen resetten en de nieuwste software ophalen.

inloggen kun je in de regel met 192.168.2.150 en de inloggegevens op het wifipunt.

Succes.

 

Reputatie 2

Hallo JanD, bedankt voor je adequate reactie! Via het ip adres lukte het niet en heb evenals vanmorgen met mijn tablet geprobeerd om de sticker op de onderzijde van de versterker te scannen maar dat ging ook niet, later heb ik de kpn thuis app ook op mijn telefoon gezet en waar rempel daar lukte het wel mee en kreeg ik het bericht dat de versterker een update zou gaan krijgen, na ongeveer 10 min. kreeg ik de melding dat ik verder kon gaan en uiteindelijk resulteerde dit erin dat inderdaad het meest rechtse lampje ook ging branden. Maar nu heb ik nog een volgende vraag, als ik mijn tablet aanmeldt dan geeft het wifipunt geen lampje maar met mijn telefoon wel en ook bij mijn audioset geen reactie, dus rijst de vraag werkt het WiFi punt alleen op de 2.4 band? Hopende dat jij mij misschien verder kunt helpen, in ieder geval voor eerst al heel hartelijke dank. Mvrgrtn Ab.

Hallo @KijkenPratenNietsdoen het wifipunt werkt op beide banden, 2,4 en 5.0.

Sommige apparaten kunnen de 2.4-band moeilijk ondersscheiden van de 5.0-band en ‘denken’ daarom geen verbinding te kunnen maken. Meestal komt dit door de kwaliteit van de ingebouwde electronica en/of de geïnstalleerde firmware.

Een oplossing is binnen het wifipunt de optie ‘extra wifi’ in te schakelen. Dan kun je kiezen voor aparte banden, onafhankelijk van elkaar aan of uit te zetten en kan jouw hardware daar verbinding mee maken.

Succes.

 

Reputatie 2

Hallo JanD, allereerst wederom bedankt voor je reactie! Nadat ik je berichtje gelezen had heb ik gewoon eens even afgewacht en de  wifi versterker bovenop de audio set geplaatst, enige tijd was het meest rechtse lampje gaan branden en het wifi symbool in het display van de audio set wat de sterkte van het wifi signaal weergeeft was volledig uitgeslagen, nu kan ik tenminste zonder haperingen naar mijn favoriete muziek luisteren.

JanD, nogmaals dank voor het deskundige 👍👍🏻👍🏼👍🏽👍🏾👍🏿advies.

 

Met hartelijke groeten.

K (ijken) P (raten) N (ietsdoen), deze opmerking kreeg ik als oud medewerker eens van een klant te horen, en later toen ik mij aanmeldde op het forum leek mij dit een leuke naam😀 

Hallo @KijkenPratenNietsdoen 

K (ijken) P (raten) N (ietsdoen

Net zoiets als PTT:

P(utje graven, T(entje) zetten, T(ukkie) doen. 😎

Goed om te lezen dat het werkt zoals je wilt en graag gedaan uiteraard.😉