Beantwoord

Hoe krijg ik de beste wifi in huis met mijn wifi versterker?

  • 18 April 2023
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Hallo ik heb zojuist mijn wifi versterker binnen gekregen.

Nu heb ik boven bijna geen wifi maar het is toch de bedoeling dat ik het wifi punt dan daar zet? Dan blijf ik een rood lampje houden al zet ik hem halverwege de trap dan nog staat hij te ver weg 

Mijn huisje is echt niet groot maar houd dit in dat het niet voor mij geschikt is of is er een andere oplossing? Anders stuur ik het wifi punt terug

 

Groetjes Joyce

icon

Beste antwoord door freddyfrl 18 April 2023, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Het beste is om de wifi versterker bedraad aan te sluiten.
Als dit niet kan de wifi versterker neerzetten waar de wifi nog voldoende is.
Beide zorgen voor een verbinding tussen de router en de wifi versterker.

Uitleg installatie wifi versterker: Wifi versterken en verbeteren

Hallo @Joycewes welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welk type versterker heb je bij KPN gekocht?

 

Box 12 en wifi versterker 2.0 maar las nu ook iets dat 1 bedraad moet blijven en dan een tweede aanschaffen en die kan draadloos klopt dat? Ik heb er namelijk 1 

Box 12 en wifi versterker 2.0 maar las nu ook iets dat 1 bedraad moet blijven en dan een tweede aanschaffen en die kan draadloos klopt dat? Ik heb er namelijk 1 

Hallo @Joycewes de nieuwste versterkers kunnen allemaal draadloos omdat de modem onderdeel van de mesh is.

Maar voor een stabiel en snel signaal heeft bekabeld aansluiten altijd de voorkeur.

 

 

Nja zodra ik mijn gang in ga doet hij het al niet meer...🤷‍♀️ dus ik zal wel iets verkeerds doen🙊

Reputatie 4
Badge +4

Je moet je SuperWifi eerst wel even 15 min - 30 min aan het modem hangen met een UTP kabeltje. 
 

Je kunt daarnaast op je telefoon of tablet een wifi Analyzer o.i.d. installeren om te kijken waar het signaal nog voldoende is. Plaats hem dan vervolgens op deze grens. Je kunt ongeveer -70dB aanhouden. 
 

Dit is wellicht iets te technisch. Doorgaans laten houten vloeren beter signaal door dan beton, dus kun je hem met houten vloeren net wat verder plaatsen. 
 

Dit is een proces van trial and error helaas ;)

 

Hij staat nu aan de kabel naast dr router ben nu aan het werk dus ga het vanavond nog is proberen heb hem idd niet zolang eraan gehouden omdat het lampje na minder als 5 min al op groen bleef staan

Reputatie 5
Badge +5

Voor de meeste mensen is 1 box 12 + 1 superwifi2 punt voldoende zo ook bij mij heb ik beneden overal goede wifi dekking als boven in de slaapkamer (ik heb maar 1 verdieping) 

Ik vermoed dat je het Wifi punt en/of de box 12 modem niet op de juiste plek hebt geplaatst waardoor Wifi dekking in huis niet voldoende is

 

Misschien kan je een plattegrond tekenen en hier posten zodat we een idee hebben van de situatie.