Beantwoord

KPN thuis app koppelt verkeerde wifi

  • 11 December 2021
  • 11 reacties
  • 352 keer bekeken

Gisteren is door de kpn monteur ons nieuwe netwerk (op glasvezel) aangesloten incl 2 superwifi punten. We kregen uitleg over het beheer van deze punten via de kpn thuis app.

Nu het probleem: de app selecteert zelf het wifi netwerk, maar hij pakt hierbij automatisch het verkeerde netwerk (waarschijnlijk die van een van de buren). Zelfs als ik naast onze modem sta pakt de app de verkeerde wifi. En ergens anders in huis blijft dat andere netwerk overal even sterk terwijl die van ons slechter wordt naarmate ik verder van de modem af ga. (Wat ik sowieso al gek vind: hoe kan t netwerk van buren beter zijn in ons huis dan ons netwerk MET superwifi punten?!)

Maar: hoe krijg ik in de thuis app dan toch ons eigen netwerk geselecteerd aangezien ik dat niet handmatig kan wijzigen?

Groetjes

Jordy

icon

Beste antwoord door Jordy_ 14 December 2021, 07:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De app pakt wel het goede WiFi netwerk denk ik, dat van de SuperWiFi's. Vandaar dat het overal in huis even sterk blijft. De SuperWiFi's doen goed hun werk. Het netwerk waarmee u verbonden bent is denk ik van de KPN Box. Dat heeft een andere naam. Maar euhm... heeft de monteur dat niet goed ingeregeld? 

Ok, je hebt gelijk. Als ik de wifipunten uitzet, verdwijnt dat andere netwerk.

Maar volgens de monteur en de instructiebrief zouden de wifipunten hetzelfde netwerk van de modem automatisch moeten overnemen zodat je overal hetzelfde netwerk hebt. 

Als ik (na uitzetten wifipunten) de thuisapp voor installatie van de superwifipunten doorloop, nemen ze echter ook niet t modemnetwerk over. En t probleem voor mij is: van t netwerk dat de wifipunten weergeven heb ik helemaal geen wachtwoord...dus ik kan zo niet op het netwerk van de wifipunten komen. Tips???

Reputatie 7
Badge +24

Begint de naam van het netwerk wat de SuperWiFi's uitzenden met "WE2-"? Zoja, dan kunt u het wachtwoord vinden achterop 1 van de SuperWiFi's achter het klepje.

Nee. Het netwerk van de modem is KPNE39456 en dat van de wifipunten KPN386A76. Ik heb alle codes en wachtwoorden die op beide klepjes staan al geprobeerd, maar krijg telkens de melding dat het wachtwoord onjuist is...

Reputatie 7
Badge +10

Dus je bent verbonden met de Box12, en kan niet verbinden met de Superwifi’s omdar je daar het wachtwoord niet van hebt? Lekker geregeld.

Heb je wel het beheerderswachtwoord voor de thuisapp?

 

Simpelweg de Superwifi’s resetten zou het makkelijkst zijn. Dan kun je alles zelf bepalen en instellen zoals je wilt.

En anders zou je via ip adres kunnen inloggen op de 1e (bekabelde) Superwifi, daar de wifi gegevens aanpassen, en dan zou de 2e Superwifi ook mee moeten gaan.

 

Nee, want de thuis app pakt automatisch het netwerk van de wifipunten, waar ik dus geen wachtwoord van heb…

En de wifipunten resetten en heel de installatie opnieuw doorlopen via de thuisapp heb ik al 3x gedaan, maar blijft telkens t verkeerde netwerk pakken. Om gek van te worden.

Het inloggen op ip heb ik ook al geprobeerd, maar ook daar kom ik niet. Krijg telkens melding dat het wachtwoord niet klopt 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, want de thuis app pakt automatisch het netwerk van de wifipunten, waar ik dus geen wachtwoord van heb…

Het beheerderswachtwoord staat achterop de SuperWiFi's achter Admin Password. Als het Admin Password van de eerst aangesloten SuperWiFi niet werkt, probeer dan dat van de andere.

En de wifipunten resetten en heel de installatie opnieuw doorlopen via de thuisapp heb ik al 3x gedaan, maar blijft telkens t verkeerde netwerk pakken. Om gek van te worden.

Bij resetten moet je eerst bij beide punten de utp-kabel los maken. Daarna beide het reset knopje ongeveer 15 seconden vast houden met een paperclip. Daarna 1 voor 1 weer aansluiten.

Reputatie 7
Badge +24

Het inloggen op ip heb ik ook al geprobeerd, maar ook daar kom ik niet. Krijg telkens melding dat het wachtwoord niet klopt 

Daarbij moet je hetzelfde Admin Password gebruiken. Om verwarring te voorkomen, de login pagina ziet er zo uit:

 

Reputatie 7
Badge +10

Wat moet je scannen volgens de thuisapp, een Superwifi of de Box12 zelf?

 

Haal ze los van de utp kabels en reset ze goed, echt ingedrukt houden tot lampje uit gaat.

Geef de Box12 ook reset voor de zekerheid. 

Concentreer je dan tot 1 Superwifi om aan te sluiten.

Geef hem een minuut of 10 en probeer dan de thuisapp nog eens en anders op ip adres inloggen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jordy_, ben je er nog uit gekomen met de bovenstaande tips?

Dank iedereen. Ik heb de wifispots een nacht losgekoppeld en daarna gereset en heel de installatie opnieuw doorlopen. Hoewel ze toen alsnog niet automatisch het wifi netwerk van de modem overnamen, kon ik toen wel inloggen in het wifipunt via de app en het overzetten  naar het juiste netwerk