Beantwoord

Master super wifi 2 in meterkast heeft sticker SW2-BED3D0

  • 18 June 2023
  • 10 reacties
  • 153 keer bekeken

De master met sticker “SW2-BED3D0” (geinstalleerd op de Experiabox V10) komt in de netwerkomgeving voor als “SWP2-BED867” en deze SSID-omschrijvingen komen dus niet overeen.

Een 2e super wifi 2 heeft tevens op de sticker dezelfde SSID “SW2-BED3D0” met weliswaar een ander password als de master.

Vraag: Hoe kan dit ?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 18 June 2023, 22:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +8

De master met sticker “SW2-BED3D0” (geinstalleerd op de Experiabox V10) komt in de netwerkomgeving voor als “SWP2-BED867” en deze SSID-omschrijvingen komen dus niet overeen.

Een 2e super wifi 2 heeft tevens op de sticker dezelfde SSID “SW2-BED3D0” met weliswaar een ander password als de master.

Vraag: Hoe kan dit ?

Superwifi staan in onderlinge communicatie met elkaar. Daarbij wordt er eentje de master die de eigen gegevens (wifi naam, wifi password en inlog password) door kopieert  naar de andere(n). De superwifi die blauw staat te knipperen op het moment dat er met een browser verbinding wordt gemaakt is de master unit. Met het inlog password van de master unit zou er ingelogd moeten kunnen worden.

Ik heb een 3-tal Super WiFi 2 versterkers. Een ervan hangt als master-unit bij het modem V10.

Vooraf: Alle versterkers en de experiabox V10 gereset conform de voorschriften, maar als ik wil inloggen op het mijn WiFi-netwerk knippert er geen blauw lampje op geen enkel modem en ook het gebruik van de wachtwoorden (ook van het modem) leidt tot niks.

Rechtstreeks inloggen op het modem 192.168.2.254 gaat wel maar inloggen op de versterkers wil niet lukken. Hier wil ik het 2,4GHz instellen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb een 3-tal Super WiFi 2 versterkers. Een ervan hangt als master-unit bij het modem V10.

Vooraf: Alle versterkers en de experiabox V10 gereset conform de voorschriften, maar als ik wil inloggen op het mijn WiFi-netwerk knippert er geen blauw lampje op geen enkel modem en ook het gebruik van de wachtwoorden (ook van het modem) leidt tot niks.

Rechtstreeks inloggen op het modem 192.168.2.254 gaat wel maar inloggen op de versterkers wil niet lukken. Hier wil ik het 2,4GHz instellen.

Probeer eens smartphone app als Fing te downloaden. Hiermee kan eenvoudig een thuisnetwerk scan worden gedaan. Alle superwifis zouden hier met naam en ip adres in voor moeten komen. Connectie maken op 1 hiervan is voldoende voor alle tegelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u de thuisapp? 

U probeert in te loggen op dit inlogvenster? 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @inloggen super wifi 2 en welkom hier op ons forum!

Is het met de tips van @BruisTablet en @Nick83 nog allemaal gelukt?

Via Fing kom ik wederom in het inlogscherm maar inloggen lukt -wederom- niet.

Daarna vergroot alleen maar de wachttijd voor een volgende inlog poging.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u antwoord geven op mijn vragen?

Gebruikt u de thuisapp? 

U probeert in te loggen op dit inlogvenster? 

 

 

Ik heb ingelogd op het IP-adres van de versterker(s). Er verschijnt dan ‘log in op uw wifi netwerk’.

Maar bij het ingeven van het Admin Password conform de stickers gaat het niet goed. Ook het password van het modem wordt niet geaccepteerd. (En inmiddels loop de tijd op om opnieuw in te loggen!)

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u de thuis app op uw smartfoon? 

Bij het resetten heeftbu het knopje met een paperclip minimaal 15 seconden vast gehouden?

U heeft ze allemaal tegelijkertijd gereset? En daarna pas weer aangesloten? 

Even ter bevestiging. Het probleem is inmiddels opgelost. Had even wat tijd moeten vinden om de voorgestelde oplossing uit te voeren. Bedankt...