Beantwoord

Moet de eerste SuperWifi per se bekabeld worden aangesloten op de V10?

  • 2 March 2023
  • 10 reacties
  • 152 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Even in het kort

Modem V10 Wifi staat hier na installatie uit

Superwifi 2 nummer 1 aan de kabel

Superwifi 2 nummer2 draadloos

Goede verbindingen van Wifi en alles groen

Zodra ik nummer 1 van de kabel haal dan wordt alles rood. Moet nummer 1 dus altijd bekabeld zijn?

Marcel

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2023, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @jacobusja zie hieronder een artikel uit de kennisbank en zie verder ook je eigen installatiehandleiding:

KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

Reputatie 2
Badge +1

Ik wist niet dat bij de V10 modem het eerste superwifi 2 bekabeld moet zijn. De advertentie geeft aan dat alles draadloos is

Die marketingjongens en -meisjes kletsen wel vaker uit hun nek, als ze maar kunnen verkopen. 

Badge +19

Uiteraard heb je de beste wifi als je ze allemaal bekabeld!!

Reputatie 2
Badge +1

Gelukkig heb ik er niet teveel voor betaald via marktplaats want ik vind het toch wel jammer dat ik er 1 moet bekabelen.

Snelheden zijn wel goed  en naderen die van de vaste aansluiting. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik wist niet dat bij de V10 modem het eerste superwifi 2 bekabeld moet zijn. De advertentie geeft aan dat alles draadloos is

Bij het V10 modem dient idd de eerste SuperWifi 2 punt bekabeld aangesloten te worden. Dat is bij mijn V10 ook. Daarna kun je de andere wel draadloos aansluiten. Maar wat @Joep1965 zegt…, allemaal bekabeld aansluiten is uiteraard beter ;-)

Overigens bestaat de kans dat op termijn het ook bij de V10 niet meer nodig is. Momenteel is kpn voorzichtig begonnen met een nieuw menu op de Box 12. De bedoeling is dat dat menu ook naar de V10 en V10a komt én naar de Experia WiFi's en SuperWifi's. Dan zal ook mesh waarschijnlijk naar de V10 komen. E.e.a. heeft nog wel wat voeten in de aarde dus daar moeten we vast nog wel een tijdje op wachten. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jacobusja,

Momenteel is het alleen mogelijk om de box12 en sinds een paar weken ook de v10a volledig draadloos te gebruiken. Dat wil zeggen dat het modem zelf ook onderdeel van het mesh netwerk is. Bij de v10 is dit niet het geval en zal bij aansluiten van de bedrade superwifi op het modem de WiFi van het modem zelf worden uitgezet en overgenomen worden door het bedrade superwifi punt. Dat is de reden dat het eerste punt bedraad moet worden aangesloten op het modem.

Ik zelf heb ook pas superwifi aangeschaft sinds de v10a zelf een mesh punt is. Ik ben het met je eens dat dit wat duidelijker gecommuniceerd mag worden maar zoals vaak ontbreekt vaak het waarom van een bepaalde situatie.

Overigens heeft @Henk2304 een juiste toevoeging. Lees hiervoor even de product update van het box12 modem hier:


Dat zal nog wel even duren denk ik ook want dat is een complexe operatie met veel potentiële ellende bij klanten.

Tip: abonneer op de product updates. Dan ben je snel op de hoogte van de wijzigingen en toekomstige opties.

Reputatie 2
Badge +1

Komt er voor de V10 uiteindelijk ook een update zodat hij geschikt is voor mesh ?  Ik zal me abonneren op product updates

Reputatie 7
Badge +7

@jacobusja daar lijkt het wel op maar dat zal zeker nog even gaan duren. Alleen KPN kan dat echter bevestigen. Vooralsnog moet je dus 1 superwifi bedraad laten aan de v10 en staat WiFi om deze reden uit op de modem zelf.

Â