Beantwoord

Moet de Experia Wifi altijd bekabeld aangesloten?

  • 10 December 2021
  • 6 reacties
  • 198 keer bekeken

vraagje, moet ik in een experia wifi box altijd een UTP kabel doen? Ik vind de instructie niet duidelijk daarin. Hopelijk niet anders heb ik 2 boxen voor niks gekocht en had ik toch voor die 3 super wifi aanbieding moeten gaan.


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 10 December 2021, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De Experia WiFi's moeten inderdaad altijd bekabeld aangesloten zijn.

ow ships, en die super wifi niet?

Badge +19

De super wifi's kunnen draadloos.  Maar de voorkeur gaat altijd naar bekabeld om signaalverlies te voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +24

ow ships, en die super wifi niet?

Nee. Maar beter is van wel. Je verliest een hoop snelheid bij draadloos aansluiten.

De eerste SuperWiFi moet overigens wel bekabeld aangesloten zijn. Tenzij je een Experiabox v10a hebt. Of een KPN Box met firmware 448.

Reputatie 4
Badge +2

Nee. Maar beter is van wel. Je verliest een hoop snelheid bij draadloos aansluiten.

als je snelheid 2.533 Mbit/s is (volgens de specs) en je levert de helft in…
dan zit je nog hoger als je glasvezel verbinding, dus die ruimte heb je. 

als je het over een ouderwetse 2,4 Ghz 11 Mbit/s wifi had is 50% veel maar op 2533 niet.
 

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Maar beter is van wel. Je verliest een hoop snelheid bij draadloos aansluiten.

als je snelheid 2.533 Mbit/s is

Dat is een theoretische snelheid. Die haalt nooit iemand in de praktijk. Als je 600 - 700 mbit haalt, dan is dat al heel wat. Als de omstandigheden heel goed zijn kun je misschien nog iets hoger halen. Maar bij een draadloze SuperWiFi, +10 meter verderop met een betonnen vloer of muur er tussen, dan blijft er echt niet veel over.