Beantwoord

Na verdubbeling internetsnelheid werkt mijn Experia Wifi niet goed

  • 9 August 2023
  • 27 reacties
  • 139 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds kort is ons internet verdubbeld naar 200 ipv 100, gratis upgrade van KPN dus niks mis mee. Als ik de snelheid test zodra ik verbonden ben met het modem zelf dan haal ik dit ook met gemak.

Zodra ik buiten zijn bereik kom en met 1 van de 2 Experia wifi punten verbinding krijg dan komt de snelheid ineens niet meer boven de 5 !

Voorheen was de snelheid ongeveer 75, dat verlies is in orde.

Heb al meerdere maken de assistent gedaan, de wifi’s al gereset en ook opnieuw gekoppeld maar het probleem blijft.

Nooit problemen gehad en niks aan de thuissituatie veranderd, ik weet niet waar dit nu aan ligt maar het is erg vervelend.

 

Wat te doen?

 

mvg Martijn

icon

Beste antwoord door MvM78 11 August 2023, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je?

Reputatie 2

V10A

Badge +19

En de experia wifi's zijn direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er nog iets tussen?

Reputatie 2

Direct aangesloten met kabel inderdaad !

Reputatie 2

De uitgang gaat ook weer naar de tv kastjes en die werken nog steeds probleemloos.

Badge +19

Heb je wellicht cat 5 kabels gebruikt ipv cat5e of hoger?

Reputatie 2

Ik heb de kabels gebruikt die erbij geleverd zijn. Het heeft ook altijd goed gewerkt, maar sinds de upgrade is het mis.

Badge +19

Waar heb je de wifiversterkers staan?

Reputatie 2

1 op de eerste verdieping in de slaapkamer en 1 in de woonkamer, de modem in de trapkast.

 

Badge +19

Kan je een laptop met een kabel aansluiten op de tweede poort van de experia wifi boven en dan de snelheid meten? Kijken of die dan rond de 200 uitkomt?

Reputatie 2

Nee helaas, heb geen laptop meer met een poort.

Badge +19

Die kabels vanuit de meterkast naar de experia wifi's,  heb je die recent zelf gelegd of zaten die er al?

Reputatie 2

Zitten al zo sinds ik de experia wifi’s heb, weet zo niet hoelang dat al is maar denk jaar of 2

Badge +19

Er moet iets zijn wat niet geschikt is voor die hogere snelheid. Ik denk dus dat die kabels naar de experia wifi's een cat 5 kabel is. De experia wifi's zijn het niet want die kunnen een hoge snelheid aan. Heb je ergens een switch zitten?

Reputatie 2

Nee geen switch, ik zal morgen de kabels eens checken welke dit zijn

Badge +19

Ok. Ik zie het morgen wel. Voor nu een goede nacht.

Reputatie 2

Kabels gecontroleerd, allemaal cat5e

maar het kan toch geen toeval zijn dat het nu uitgerekend net tegelijk met de upgrade niet meer werkt ?

Als het verder altijd goed heeft gewerkt in deze situatie, en ineens na de upgrade mis is dan zal het toch niet aan de installatie liggen lijkt me zo……

 

Reputatie 6
Badge +6

soms kan het na een snelheids verhoging nodig zijn om het hele netwerk even een frisse herstart te geven.

dus in deze volgorde:

even alle apparaten uitzetten, glasvezel kastje, experiabox V10A en alle experia wifi punten.

even alles 5 minuten uit laten staan. dan weer 1 voor 1 aan zetten. eerst het glasvezel kastje helemaal op laten starten. dan de experiabox, en dan zou ik alle experia wifi punten even een factory reset geven met het reset knopje achterop. en dan even alles de tijd geven om op te starten en stabiel te worden, ± 30 minuten de tijd geven.

Reputatie 2

Inmiddels gedaan, maar zonder resultaat.

Reputatie 2

Nu dacht ik, laat ik dan maar superwifi proberen, maar die werkt dus niet met deze modem v10a……

Ook lekker prijskaartje, zelfs met de korting via de wifimanager.

Jammer dat je met alle diensten al meer dan 20 jaar klant bent en er dan geen gratis / goedkope oplossingen zijn, en als je een nieuwe klant bent er wel alles mogelijk is.

Badge +19

Ja zeker werken de SuperWiFi's samen met de v10a. Maar heb je die al in huis?

Reputatie 2

Nee ik heb niks besteld, ik las dat de nieuwe superwifi 6 niet werkt met de V10A, de oude wel.

Reputatie 2

Ik heb nogmaals gekeken, ik had het verkeerd gelezen, met de v10a heb je er dus maar 1 nodig omdat de andere zeg maar “ingebouwd” zit in het modem, ik heb er zojuist 1 besteld.

morgen weten we meer

Reputatie 2

Nu lees ik nog weer andere artikelen, waarbij weer staat dat je toch van de nieuwe weer 2 superwifi’s nodig hebt omdat die met 1 niet werkt op de V10A ? ( alleen de oude superwifi wel )

 

Als dit niet werkt dan heb ik er genoeg van

Badge +19

Maar je schiet er alleen niks mee op! Die experia wifi's moeten het gewoon doen. Ik heb er hier drie staan en ze werken uitstekend. Heb je toevallig een meter of 20 utp kabel met stekkertjes liggen in huis?