Vraag

Namen van apparaten blijven niet staan in de KPN Thuis App

  • 15 May 2023
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

In de KPN app van de Super Wifi2 kan men de apparatenlijst bekijken, daarbij worden soms de namen van het apparaten bv iphone van Frank weergegeven. Maar voor andere apparaten een macadres. Het mac adres naam kan je wijzigen maar na een tijdje vervallen deze namen. Ik vermoed dat dit na een stroomonderbreking gebeurt. Hoe is te voorkomen en de namen blijven?

Mvg.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Frank.b.12345 Welkom op het forum. 

De melding die je doet heb ik vaker voorbij zien komen. Het is lastig te duiden waar dit probleem ontstaat.

Ook is het een situatie waarvan ik bang ben dat deze ook niet meer opgelost gaat worden. 

Er komt namelijk nieuwe firmware aan voor onze modems. Voor de box 12 zijn we hier al mee bezig. Voor andere modems kan dit nog wel even duren. 

Hiermee komt ook de KPN Thuis app te vervallen. 

Hallo Rutger,

Bedankt voor jouw antwoord, nu weet ik iig dat het niet door een setting fout gaat. 

Ik had eerder verwacht dat het aan het SuperWiFi  systeem ligt. 

Ik heb nog het oude modem, zal die eens laten vervangen zodat de nieuwe firmware dan ook dit probleem zal oplossen. 

 

Mvg.

Frank. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Frank.b.12345 ,

Ik had dat met de v10a ook. Sinds ik Box12 heb en ik al mijn devices voorzien heb van een reserved IP, met daarbij een zinvolle naam voor ieder device, blijft de naamgeving behouden. Dat is echt wel handig om devices te herkennen en ze bijvoorbeeld binnen je mesh te volgen.

Let er even op dat sommige apparatuur fabriekshalve of na configuratie al een zinvolle naam hebben. Soms kan je dat zelfs in de settings van je device configureren. Bij mijn Plugwise energiemeter was dat in te regelen en ik dacht ook bij mijn MusicCast apparatuur van Yamaha. De iPhone heeft dat ook.

Maar best reserveer je het IP van de devices en geeft je het meteen een zinvolle naam in de client lijst van de modem. Reserveren zorgt tevens voor een echt stabiel netwerk. Bij mij draait het nu al twee maanden zo, en erg stabiel en met de zinvolle namen (ook na reboot en firmware update behouden)