Beantwoord

Problemen met Experia Wifi's aansluiten op Experia Box V10a

  • 22 December 2021
  • 14 reacties
  • 387 keer bekeken

Mijn oude modem V10 was stuk, ik kreeg toen de V10A toegestuurd. Ik wil hier echter mijn 2 experia wifi versterkers op aansluiten, maar ze doen het niet. Alles al geprobeerd, resetten enz. Wat doe ik fout, die zwarte experia wifi versterkters horen toch te werken met de V10A?

Als ik inlog als admin bij het modem zie ik ze ook gewoon verbonden staan en op de apparaten zelf, gaan alle lichtjes op de goede manier branden, ik kan er alleen geen apparaten op verbinden. Ze zijn beide bedraad aangesloten.

icon

Beste antwoord door NHendriks 22 December 2021, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dan zenden ze een andere WiFi netwerk naam uit. Is die veranderd? Heeft u nu een andere WiFi netwerk naam dan voorheen?

Badge +19

Heb je de experia wifi's al gereset?

Reputatie 7
Badge +10

Zenden ze alle 3 (v10a en 2 stuks Experiawifi) hetzelfde wifi netwerk uit? Te zien met een wifianalyzer app

 

Makkelijkst is denk ik beide Experiawifi’s resetten door knopje achterop ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan. Vervolgens een kwartier laten gaan, bekabeld aangesloten. Ze zullen dan de wifi van de v10a overnemen. Met de thuisapp kun je mooi zien of het lukt.

Er hoeft geen Experiawifi naast de v10a want blijft ook wifi uitzenden. Beide kunnen dus op een andere plek in huis.

Dan zenden ze een andere WiFi netwerk naam uit. Is die veranderd? Heeft u nu een andere WiFi netwerk naam dan voorheen?

Ja, maar die verschijnt dus niet.

Alles al meerdere keren gereset, werkt dus niet.

Ik ga de wifi analyzer app downloaden, dank je wel!

Badge +19

Waarschijnlijk ziet u een ssid wat u eerder gebruikt heeft?

Reputatie 7
Badge +24

Dan zenden ze een andere WiFi netwerk naam uit. Is die veranderd? Heeft u nu een andere WiFi netwerk naam dan voorheen?

Ja, maar die verschijnt dus niet.

Dus de Experiabox v10a zend een nieuwe netwerk naam uit? En de Experia WiFi's zenden de oude netwerk naam nog uit? Of een totaal onbekende naam?

V10A zend nieuwe netwerk aan uit, daarmee kan ik probleemloos wifi gebruiken. Maar buiten bereik bij versterker, die zend als naam nu 'arcadyandefault' uit

Reputatie 7
Badge +24

V10A zend nieuwe netwerk aan uit, daarmee kan ik probleemloos wifi gebruiken. Maar buiten bereik bij versterker, die zend als naam nu 'arcadyandefault' uit

Ok. Duidelijk. 

Als ik inlog als admin bij het modem zie ik ze ook gewoon verbonden staan en op de apparaten zelf...

Dan ziet u daarbij het ip adres staan. Dat kunt u in een nieuw tabblad in de adresbalk invullen met "http://" er voor. Zo kunt u inloggen op de versterkers:

Het "Web password" vind u op het voetje van 1 van de versterkers.

Bent u er nog? Of heeft u al afgehaakt? 🤔

Reputatie 7
Badge +11

V10A zend nieuwe netwerk aan uit, daarmee kan ik probleemloos wifi gebruiken. Maar buiten bereik bij versterker, die zend als naam nu 'arcadyandefault' uit

Ah, dat klinkt bekend. Meestal komt dit voort uit een fout in de communicatie tussen de apparaten en het systeem waarin deze zich aanmelden om de juiste informatie binnen te halen. Soms werkt het dan voldoende om alles (zowel modem als Experia-wifi's) eens te resetten en opnieuw aan te sluiten. Koppel eerst alles los van het netwerk, voer dan de resets uit. Sluit daarna eerst het modem aan op het ISRA/glasvezelkastje en laat deze rustig opstarten, wacht een minuut op tien. Hierna kan je de Experia-wifi's weer aansluiten, na 10 minuten zouden deze het weer moeten doen.

Als dat niet werkt dan zullen de wifigegevens in onze database opgeschoond moeten om vervolgens de installatie na een reset opnieuw uit te voeren. Als je je profiel invult (alle velden waar ‘prive’ bij staat) dan kan een moderator dit voor je oppakken. Bellen met de klantenservice kan ook, dit kan via 0800-0402. 

Wat je ook nog zelf kan proberen is alles loskoppelen en resetten, dan het modem terug aansluiten zonder wifipunten, daarna de wifinaam wijzigen in de instellingen van het modem.  Voor de zekerheid een paar minuten wachten. Hierna de geresette wifipunten weer opnieuw aansluiten.

 

Dan ziet u daarbij het ip adres staan. Dat kunt u in een nieuw tabblad in de adresbalk invullen met "http://" er voor. Zo kunt u inloggen op de versterkers:

Het "Web password" vind u op het voetje van 1 van de versterkers.

Bent u er nog? Of heeft u al afgehaakt? 🤔

De V10a krijgt tegenwoordig standaard de OWL-software, daarmee is het niet meer mogelijk om in te loggen op de Experia-wifi's omdat de V10a de master wordt. Ik gok dat Motive hier roet in het eten gooit, dat geeft vaak de SSID ‘ArcadyanDefault’ als resultaat. Ergens gaat er iets mis met het inladen van de gegevens waardoor ze dat SSID weergeven. Zonder OWL-software volstaat het vaak om handmatig de wifigegevens aan te passen van de apparaten via de WebGUI, met OWL-software wordt dat helaas wat lastiger.

Dank jullie wel! Ik ga resetten en opstarten zoals hierboven beschreven. Hopelijk werkt het dan en anders bel ik idd de helpdesk maar eens even.

Reputatie 7
Badge +24

Dank jullie wel! Ik ga resetten en opstarten zoals hierboven beschreven. 

Maar dat had u al gedaan toch?

Alles al meerdere keren gereset, werkt dus niet.

 

Ik had het nieuwe modem nog niet gereset, alleen de versterkers. En ik had niet eerst alles eruit gelaten, dat ga ik toch nog een keer proberen morgen. 

Reputatie 7

Welkom op het forum @EstrD. Met de reacties van de anderen ben je zo te zien al een eindje op weg geholpen. Is het gelukt om alle apparaten te resetten, en werkt het daarmee weer?