Beantwoord

Slecht wifi buitenshuis na ontvangst Experia V10

  • 18 June 2023
  • 15 reacties
  • 124 keer bekeken

Sinds ontvangst Experia V10 hebben we buiten geen wifi bereik meer. Met de Experia V8 en slechte 1 wifi versterker geplaatst in woonkamer werkte alles als een zonnetje. Nu met V10 en 2 versterkers (bedraad aangesloten), waarvan 1 in woonkamer en 1 in keuken, werkt wifi niet meer in de tuin. Al getracht wifi terug te zetten naar 2,4 gHz omdat 5 gHz meer problemen schijnt te geven. Ik kom er niet uit. Wil dat het gewoon werkt als voorheen

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 June 2023, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke WiFi versterkers heeft u?

De zwarte wifi versterkers van KPN.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb het vermoeden dat je buiten het Wifi signaal van je arcadyan v8 gebruikte en nu met de arcadyan v10 staat die uit als het goed is zodat de superwifi punten geen hinder ondervinden voor het Mesh systeem waardoor je geen sterk signaal meer buiten hebt of helemaal niet zelfs.

 

Het is een sterk vermoeden maar kan het ook mis hebben, wellicht kun je meer vertellen of dit inderdaad klopt of niet. 

Ik heb geen super wifi punten, maar de standaard zwarte experia versterkers. Ik heb al wel in de instellingen van de wifi gekeken, maar ik ben niet super technisch. Ik weet niet goed hoe ik de instellingen op de juiste manier wijzig.

Hallo @TamaraD als je de vierkante zwarte wifi verstkers hebt, behoren die bekabeld aangesloten te zijn aan het modem en behoort de wifi op het modem uit te zijn.

 

Hallo @JanD,

De versterkers zijn beide bekabeld aangesloten op de router. Hierdoor neemt de 1e versterker het signaal van de router in zn geheel over, aldus de handleiding van de versterkers.

Voorheen met de V8 en 1 versterker in de woonkamer had ik in de tuin prima wifi bereik. Nu met 2 versterkers is het slechter.

Hallo @TamaraD dan zet je de versterkers op een plek waar je betere wifi hebt, net zolang proberen tot je goed resultaat hebt, desnoods met langere of korte netwerkkabels, kwaliteit minimaal CAT5e.

Succes,

 

Reputatie 7
Badge +24

Voorheen met de V8 en 1 versterker in de woonkamer had ik in de tuin prima wifi bereik. Nu met 2 versterkers is het slechter.

En dat is eigenlijk raar. Want bij de v8 stond het WiFi ook al uit volgens mij. En nu bij de v10 ook als het goed is. U heeft dus een apparaat gewisseld wat niets deed met WiFi. 

Het stond specifiek beschreven in de handleiding van de V10. 

Reputatie 7
Badge +24

Het stond specifiek beschreven in de handleiding van de V10. 

Klopt. Maar bij de v8 ging het WiFi ook uit als u de Experia WiFi versterker aansloot. Voor zover ik weet.

De apparatuur (tv ontvanger en router)  is verwisseld doordat we veel problemen hadden met tv ontvangst. Maar goed tv werkt prima, alleen flink qua wifi bereik en connectie er op achteruit gegaan.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TamaraD, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een goed eind op weg geholpen heeft!
Had je het al geprobeerd met het wifi van je V10 uit?

Voor wifiproblemen hebben we ook een handig algemeen topic:

Als je hier graag telefonisch contact over hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402 

Beste Thomas,

Kun je me aangeven hoe ik de wifi van de V10 uitzet?

Beste Thomas,

Kun je me aangeven hoe ik de wifi van de V10 uitzet?

Hallo @TamaraD het wifiknopje aan de zijkant van het modem indrukken tot het wifilampje uitgaat en dan meteen loslaten.

 

Het werkt inmiddels weer. De wifi versterker had hard het oude netwerk in geheugen staan. Toen ik dat eenmaal had opgelijnd werkt het weer als een zonnetje