Beantwoord

SuperWiFi 2 zichtbaarheid in KPN Thuis App

  • 19 April 2023
  • 9 reacties
  • 86 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb mijn Superwifi2 punt bedraad aangesloten op de  Box12 en mijn 2e TV+ box weer bedraad op datzelfde superWifi2 punt. 
Ook de 1e TV+ box is rechtstreeks bedraad aangesloten.

In de “ Apparaten op Thuisnetwerk” app vind ik slechts 1 apparaat waarbij de indicatie Ethernet staat.

Heeft iemand dezelfde aansluiting en hier een verklaring voor?

icon

Beste antwoord door Corné vT 4 May 2023, 17:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Corné vT! Raar dat het apparaat niet naar voren komt in de KPN Thuis app. Werkt alles wel goed verder? Alle lampjes op groen en heb je overal goede wifi?

Als dat zo is, dan kan je nog een keer de KPN Thuis app installeren. 

Als dat niet lukt, wil je dan nog aangeven of er een specifieke reden is waarvoor je de app gebruikt?

Reputatie 3
Badge

@Bram_  ja alle lampjes branden en wifi werkt goed. De enige reden is dat ik gebruik wil maken van de app omdat deze tool geadviseerd wordt, ik wil graag zien welke apparaten er bedraad en via wifi zijn verbonden met box 22 én mijn super Wifi2. Hoezo, zou ik er geen gebruik van moeten maken?

Reputatie 7
Badge +17

@Corné vT de KPN Thuis app is een prima tool voor dat soort dingen. Wel zien we dat soms dit soort problemen optreden.

De app opnieuw installeren kan dan de oplossing zijn. Als dat niet zo is, en alles werkt gewoon, is het makkelijker om in te loggen op het modem. Daar staan dezelfde gegevens. 

Reputatie 3
Badge

@Corné vT de KPN Thuis app is een prima tool voor dat soort dingen. Wel zien we dat soms dit soort problemen optreden.

De app opnieuw installeren kan dan de oplossing zijn. Als dat niet zo is, en alles werkt gewoon, is het makkelijker om in te loggen op het modem. Daar staan dezelfde gegevens. 

Ga ik uitproberen Bram.

ik zie in het overzicht in de Thuis App bij Internetpunten 1) Modem (primair) 2) Superwifi2

het vreemde is dat ik onder aangesloten apparaten bv mijn TV+ box , via ethernet NIET in de app zie onder 1) Modem (Primair), terwijl die wel rechtstreeks op het Modem bedraad is aangesloten.
 

Bij mijn Superwifi2, bedraad aangesloten op mijn Modem, zie ik onder aangesloten apparaten,  de 2e TV+ box WEL als ethernet aangesloten. En dat klopt ook , die heb ik bedraad aangesloten op de Super Wifi2.

heel vreemd!

 

Reputatie 7
Badge +17

@Corné vT ik ben het met je eens dat dit wat vreemd is. En ik heb dus niet direct een antwoord waarom dit zo is. 

Wel ben ik nog benieuwd of deze aansluiting in het modem zelf wel goed staan weergegeven.

Reputatie 3
Badge

@Corné vT ik ben het met je eens dat dit wat vreemd is. En ik heb dus niet direct een antwoord waarom dit zo is. 

Wel ben ik nog benieuwd of deze aansluiting in het modem zelf wel goed staan weergegeven.

Ik zal het checken en je laten weten @Bram_ 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Corné vT! Is het nog gelukt via de modemsoftware te testen of ook daar alles goed staat?

Reputatie 3
Badge

Hi @Corné vT! Is het nog gelukt via de modemsoftware te testen of ook daar alles goed staat?

Hi @Bram_ , direct in de modemsoftware zag het er voor mij al voor 95% herkenbaarder uit dan via de app. Slechts een apparaat herkende ik niet, maar dat kan wel de telefoon van mijn dochter geweest zijn die hier ingelogd is geweest.  Dank je wel voor de support 👊🏻

Reputatie 7
Badge +17

@Corné vT super! En inderdaad. Soms zie je een naam die niet direct herkenbaar op het apparaat zelf staat. Zie bijvoorbeeld dit topic waar iemand Hon Hai Precision in zijn modem verbonden zag. Dat lijkt eerst gek. Tot je bedenkt dat het gewoon een grote elektronicafabrikant is die gebruikt wordt door heel veel bedrijven.