Beantwoord

SuperWifi op begane grond, wifi boven werkt niet goed

  • 18 June 2023
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Wie kan me het volgende uitleggen.

Wij hebben op de beganegrond de wifi met versterker, op de eerste verdieping staat de ontvanger.

Nu heeft de ontvanger wel altijd goed signaal (groene lampje brand) maar heel vaak zijn er problemen met de wifi op de eerste verdieping. 

Smart tv die opeens geen wifi meer vind maar ook helemaal geen andere signalen, telefoon die melding geeft “kan IP adres niet ophalen

Nu was dit net weer en heb ik de ontvanger van de versterker van de stoom afgehaald (en eraf gelaten), en de smart tv maakte direct verbinding met wifi net als telefoon.

Heb toen de wifi-ontvanger weer aan de stroom gehangen maar deze kreeg op dit moment geen verbinding (rood lampje)

Herkent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing. 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 20 June 2023, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Was deze situatie altijd al zo of recentelijk?

Normaliter verbinden de SuperWiFi punten onderling of met het modem via de 5Ghz band voor een stabieler en snellere verbinding alleen werkt de 5Ghz niet goed op grote afstanden en met teveel obstakels dus ik weet niet hoe ver verwijderd ze van elkaar zijn en hoeveel obstakels er tussen zit behalve de vloer ik zou ze niet verder dan 5 meter van elkaar  verwijderen en met zo min mogelijk obstakels of elektronische apparatuur ertussen erachter of ernaast daarnaast kunnen signalen van de buren ook storen als ze hetzelfde kanaal gebruiken.

Om al deze problemen te voorkomen is het als die optie er is alles bedraad aan te sluiten onderling de beste oplossing. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jelleenmargreet, welkom terug!
Hoe heb je de superwifi punten op je experiabox aangesloten zitten?
Is het wifi op je V10 nog wel uitgeschakeld?

We hebben hier ook een handig topic over!