Vraag

Superwifi punt wil niet verbinden met Experia Box

  • 28 July 2023
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Hij gaat inderdaad groen branden.

Heb hem de hele nacht gewoon met rust gelaten alleen brand nog wel steeds groen.

Als ik bij de Wifi netwerken kijk dan zie ik wel de SuperWiFi SSID maar de modem koppelt hem dus niet aan mijn eigen WiFi. Echt al diverse malen gerest (lampje brand paars zonder ethernet kabel) Als ik hem dan uit zet en weer met ethernet kabel aan zet dan gebeurt er weer exact hetzelfde.

 

Lijkt wel of er een update is geweest van de modem (v12)

Afstand kan het niet zijn en hij heeft het altijd goed gedaan.

Hij begon ineens eerst orange te branden en dus daarom gereset.

Ik heb ook de modem al een keer opnieuw opgestart.

 

Dit heeft niks te maken met het gast netwerk wat ik ook aan heb staan toch?

 

Aangezien ik dit eerst niet had.

Onlangs aangezet.

 

Admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @PietjePuk80 maak s.v.p. een eigen topic aan voor je vraag, dan ga ik daar reageren.

Je breekt nu in in het topic van iemand anders en dat is tegen de huisregels en geeft verwarring met het antwoorden.

 

Reputatie 7

Hoi @PietjePuk80, we hebben je bericht afgesplitst naar een eigen topic. Ik begrijp dat de SuperWifi wel werkt, maar dat hij niet de wifigegevens overneemt van je Box 12? Welke SuperWifi heb je (wit of zwart) en hoe is die nu aangesloten? Heb je meerdere SuperWifi, en zo ja, werkt de rest wel goed? 

Hoi Erik,

Ik heb de zwarte variant met een V12 modem met de nieuwste firmware. Nadat ik hem gereset heb. Brand hij paars zonder kabel. Als ik hem aansluit rechtstreeks op me modem dan gaat hij wel groen branden alleen zie ik de SSID van de versterker (wat achterop de versterker staat)

Dus hij neemt de wifi gegevens van me modem niet over.

Moet ik nu zeker de modem resetten?

 

Groet,

Pieter

Reputatie 7

Met nieuwste firmware, @PietjePuk80, bedoel je deze? 

 

Zo ja, is de SuperWifi 2 dan ook al geüpdatet naar de nieuwste versie?

Als dat niet zo is, neem even de stappen door onder de kop “Box 12 met KPN Software en een bestaande SuperWifi 2

Dit staat er in mijn modem.

Kan hier niet de versie zien die jij noemt.

Maar dan vermoed ik dat het superwifi punt nog geüpdate moet worden. Ik zal even de stappen daarvoor doorlopen.

 
Device Info
Serial Number N7211457M002386
Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ1000060E
Bootloader 0.96.42-sec
GUI Version 5.48.11
System Up Time 12d 22h03m04s
Datapump Version A2pv6L047d.d27o
WAN MAC Address 98:42:65:8E:0D:F0
Reputatie 7

Nee, jouw Box 12 heeft nog niet de nieuwe KPN Software. Jij zit nog op SGEJ1000060E. Betekent dat jouw SuperWifi op versie 3.00.31 zou moeten zitten.

Als dat zo is, dan zou ik verwachten dat ze goed samenwerken. Is het nog steeds zo dat hij paars brand als je de kabel loshaalt? Want dat geeft aan dat hij niet goed verbinding maakt. Neem in dat geval eens dit artikel door. Begin onderaan bij de kop over het paarse lampje. En dan hoor ik het graag of de SuperWifi daarna wel goed wil verbinden.