Beantwoord

SuperWiFi punten wederom rood, ook na resetten en opnieuw aansluiten

  • 21 May 2023
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Badge

Na weer een halve dag werk om deze SuperWiFipunten aangesloten te krijgen zijn ze na een KPN update wederom rood. De standaard procedure om ze bedraad aan te sluiten en weer te connecten heeft nog nooit voor mij gewerkt. Elke keer moeten ze helemaal gereset worden na een update van KPN. Ik word er helemaal dol van.

Ik ben blij wanneer de glasvezel van een andere aanbieder eindelijk beschikbaar is zodat ik ook wat stabieler internet krijg.

Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig?

Gr, Casper

 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 21 May 2023, 19:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

De combinatie met een v12 modem levert niet altijd succes op zoals te lezen valt in het forum. Al eens geprobeerd om minimaal 1 superwifi punt aangesloten te laten op ethernet direct aan de v12 en de wifi op de v12 geheel uit te zetten(wifi knop 10sec ingedrukt houden) en te houden. De wifi komt nu alleen vanuit de wifipunten. De samenwerking met de v12 verloopt niet altijd soepel. 

KPN is bezig met een softwarevervanging van vrijwel elk apparaat. Als deze erop staat dan kan de v12 wifi weer bijgeschakeld worden.

Het uitzetten van de v12 wifi heeft bij meerdere mensen de problemen verholpen.

 

Badge

Hoi ‘bruistablet’,

wat is de meerwaarde van een versterker ipv de modem zelf als ik vragen mag? Is het dan niet verstandiger om 1 versterker gewoon niet aan te sluiten en te gebruiken?

als het werkt, dan werkt het goed. Maar het vliegt er nog al eens uit. Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld in KPN. Zeker omdat ik ben overgetapt van Ziggo vanwege betrouwbaarheid problemen.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi ‘bruistablet’,

wat is de meerwaarde van een versterker ipv de modem zelf als ik vragen mag? Is het dan niet verstandiger om 1 versterker gewoon niet aan te sluiten en te gebruiken?

als het werkt, dan werkt het goed. Maar het vliegt er nog al eens uit. Ik ben eerlijk gezegd best teleurgesteld in KPN. Zeker omdat ik ben overgetapt van Ziggo vanwege betrouwbaarheid problemen.

Uit andere berichten blijkt vaker dat de combinatie met de v12 niet lekker loopt. De meerwaarde van een versterker in dit verhaal is dat qua wifi dan alle apparaten identiek zijn.  1 versterker af te schakelen verandert niets aan de werkingscombinatie omdat de wifi van de v12 zou wel eens de verstorende factor in dit verhaal kunnen zijn. 

Badge

Net lag alles er wederom 10 minuten uit. Zelfs de bekabelde apparatuur. Tijd voor een nieuwe provider denk ik. 😏

 

maar bedankt voor je advies!

Badge

Na het uitschakelen van de WiFi op de router/modem, en 1 van de SuperWiFipunten bekabeld aansluiten is het stabiel.