Beantwoord

Superwifi2 bekabeld in serie aansluiten. Hoe moet dit?

  • 17 June 2023
  • 6 reacties
  • 147 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Hi, 

Ik wil de Superwifi punten bedraad in serie aansluiten. Weet iemand of dit mogelijk is en de bedoeling is?

Superwifi2 heeft namelijk een 2e ethernet poort, waar je een volgend superwifi punt op zou kunnen aansluiten.

In het verleden heb ik wel eens een superwifi1 punt via een switch verbonden met het netwerk, maar dan viel het gehele draadloze netwerk om de paar dagen weg.

icon

Beste antwoord door JS- 17 June 2023, 12:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja dat kan. Ook via de switch kan en is eigenlijk beter. 

Thanks voor je snelle antwoord Nick!

 

Met superwifi1 had ik een setup waarbij 1 punt direct op de kpn modem had aangesloten en het 2e punt met een unmanaged switch ertussen.

Bijna iedere dag moest ik dan de KPN modem een keertje opnieuw opstarten.

Uiteindelijk maar gewoon een 2e kabel naar boven getrokken…

Reputatie 7
Badge +24

Dan is de switch niet in orde ofzo. Of de kabel. Het zou gewoon moeten werken. 

Hmm… het zou aan de switch kunnen liggen. Het is een goedkope TP-link met 5 poorten.
 

Echter hebben de andere apparaten op dezelfde switch nooit problemen gehad de afgelopen 2 jaar

Dan is de switch niet in orde ofzo. Of de kabel. Het zou gewoon moeten werken. 

@Nick83, mijn conclusie dat de conclusie is dat SuperWifi1 er niet geschikt voor is, maar superwifi2 wel.

 

zojuist getest:

✅ modem → kabel → superwifi2 → kabel → superwifi2

❌ modem → kabel → superwifi2 → kabel → superwifi1

in het laatste geval stopt het gehele draadloze netwerk ermee, zodra het superwifi1 gestart is.

 

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het met de 2 SuperWifi 2 punten gewoon helemaal goed gaat @JS- 😊