Vraag

Verbonden met SuperWifi maar geen internet verbinding

  • 17 April 2023
  • 18 reacties
  • 623 keer bekeken

Beste , 

 

Sinds 2 weken hebben wij een KPN abonnement (voorheen Ziggo) ivm glasvezel . 

Nu hebben wij de V12 Modem met 2 super Wifi versterkers. (origineel KPN)

1 Wifi versterker hangt in de gang , de andere op me zoon ze kamer die daarmee met kabel verbonden is aan ze desktop.

Nu valt beneden geregeld de Wifi weg op onze telefoons en op de TV ( deze is ook via de WIFI aangesloten), boven bij me zoon is storingsloos.

Ons probleem is dan ook dat die dus beneden iedere keer weg valt en dat we ook iedere keer op onze telefoons zien dat we verbonden zijn zonder internet. (Meestal gebeurd dit na WIFI storing) als ik dan me WIFI uit en weer aan zet op me telefoon is die weer verbonden met internet.

Als ik niet de verbinding handmatig weer aan zet , blijft die ook “verbonden “met dit netwerk ondanks dat ik ver buiten bereik van het netwerk bent . Erg storend , dus thuis mis ik nu whatsapp berichten en als ik onderweg bent koppelt die niet vanzelf aan 5g netwerk of aan een ander WIFI netwerk. Dus noodgewdongen moet ik dan hele dag me telefoon handmatig koppelen.

 

Heb al van alles geprobeerd , modem & wifi versterkers gereset , netwerk verbinding op me telefoon laten “vergeten”en weer opnieuw ingesteld , maar niks mocht baten.

Om radeloos van te worden , maar misschien is hier iemand die me kan helpen want ben bijna zover om terug te gaan naar me oude vertrouwde  leverancier.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @Marco75 waar hangt de modem, in de meterkast?

Dan is een versterker in de gang geen optie, staat te dicht bij modem, beter in de huiskamer bijvoorbeeld.

Zijn de versterkers wel bekabeld aangesloten aan het modem?

Bedoel je dat je tv-toestel draadloos aangesloten is en/of de tv-decoder van KPN? Welk merk en type decoder van KPN?

 

 

Hoi Jan 

Modem staat achterin de huiskamer , aan andere kant van huis.

Versterkers zijn niet bekabeld aangesloten aan moden en hebben de kpn tv + box, gekoppeld aan de Wifi.

Kan je hier iets mee ?

Hallo @Marco75 de mogelijkheid bestaat dat de versterkers te ver van de bron (lees modem) staan en de verbinding dus niet optimaal kan worden/zijn.

Probeer de versterkers eens dichterbij te plaatsen, als je dan een constant groen lampje op de versterkers ziet branden heb je een degelijke verbinding, zie je een oranje lampje, schakelt deze terug naar een lagere snelheid.

Het meest optimaal is de versterkers bekabeld op het modem aan te sluiten. Zo zou je de versterker op de begange grond rechtstreeks op het modem aan kunnen sluiten en de versterker bij je zoon bekabeld aan te sluiten op de versterker in de gang, in cascade aansluiten noemt men dat.

Succes.

 

Hallo Jan ,

 

Dat is het aparte dat ze wel allebei continue groen branden dus aangeven dat goed moet zijn. En juist degene die verst weg is doet het storingsvrij.

En zelf kan ik nog niet de link vinden wat het ermee te maken heeft dat me telefoon nog steeds verbonden met wifi blijft zonder internet , zelfs als ik ver buiten bereik van het netwerk ben 🤔

Hallo @Marco75 wat je zou kunnen proberen en vaak helpt, binnen de modem de wifi6 AX uitzetten en overschakelen naar wifi5 AC .

Reputatie 7
Badge +24

Welke SuperWiFi's heeft u? De zwarte of de witte? 

De zwarte Nick83

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Marco75 en welkom hier op ons forum!
Leuk dat je ons hier hebt gevonden en mooi om te zien dat onze community al met je mee probeert te denken.

 

Hallo @Marco75 wat je zou kunnen proberen en vaak helpt, binnen de modem de wifi6 AX uitzetten en overschakelen naar wifi5 AC .

Heb je ook al naar deze tip van @JanD gekeken?

Hoi JanZ,_ dat had ik via de wifi geprobeerd maar toen lag ineens het hele huis plat . Heb geen netwerkkabel om me laptop op router aan te sluiten ( geen standaard aansluiting op me laptop). Maar heb nu 1 wifi punt bedraad aangesloten en zo ver minder tot geen storing meer. Fingers crossed !🤞

Reputatie 7
Badge +12

Hoi JanZ,_ dat had ik via de wifi geprobeerd maar toen lag ineens het hele huis plat . Heb geen netwerkkabel om me laptop op router aan te sluiten ( geen standaard aansluiting op me laptop). Maar heb nu 1 wifi punt bedraad aangesloten en zo ver minder tot geen storing meer. Fingers crossed !🤞

Bedankt voor deze terugkoppeling @Marco75 en mooi om te lezen dat je geen storing meer hebt ervaren sinds je 1 wifi punt bekabeld hebt aangesloten!

Ik heb min of meer hetzelfde probleem en heb het opgegeven om met kpn apparatuur tot een oplossing te komen.

Los van de zeer matige zendcapaciteit van box 12 (zelfs mijn aloude experia 9 deed het veel beter - op advies van kpn op box 12 en superwifi overgegaan (dank u wel kpn….)) is het hele idee dat superwifi pas werkt als je bedraad een primaire verbinding maakt natuurlijk een gotspe. Onbedraad kunnen werken is juist voor 80% het bestaansrecht van wifiversterking. Bij kpn schijnt dat basale idee niet door te dringen.

Reputatie 5
Badge +5

Het is geen geheim dat Wifi access points bedraad aansluiten op het modem de beste wifi kwaliteit garandeert en uiteraard een goed geconfigureerd netwerk en dit is bij alle internet providers zo 

Reputatie 7
Badge +12

Het is geen geheim dat Wifi access points bedraad aansluiten op het modem de beste wifi kwaliteit garandeert en uiteraard een goed geconfigureerd netwerk en dit is bij alle internet providers zo 

Precies wat @Cappuccino2 hier zegt @Han Biemans. Wifi is wifi, ongeacht je provider, dat werkt overal precies hetzelfde. 

Kan wel zijn, maar het blijft vreemd dat er om ergens wifi te hebben dus een draad in de buurt moet liggen. Gaat nogal ten koste van de juichende verhalen over superwifi, mesh etc etc.

En kijk eens naar alle Kafka situaties op dit forum van radeloze mensen die met box12 en superwifi worstelen. Dat moet toch aan het denken zetten. 

Pikant detail is dat ik met een oude Experia 8 barrel en 1 onbedrade (!) signaalversterker - zo’n witte van kpn - nooit echt problemen had. Dus de stap naar wat dan zogenaamd het allernieuwste snufje zou moeten zijn is een stap achteruit gebleken.

Naar een andere provider doe ik niet om de hardware, maar om de software (hopeloze thuisapp) en peopleware (onbehulpzame klantenservice).

Badge +19

Verwacht jij nou serieus dat je met wifi dezelfde kwaliteit hebt dan bekabeld? Het bereik van modems lijkt, gelukkig, wat minder te worden. En als je dan perse draadloos wil zet dan de SuperWiFi's niet verder dan 4 meter van elkaar.  Uiteraard moet het modem dan wel vrij staan en niet in een afgesloten meterkast.  

4 meter….. en niet in een afgesloten meterkast…dat kun je toch niet kwalificeren als een serieuze technologie???? 

By the way, ik wil helemaal niet de performance van bekabelde verbinding. Een paar streepjes wifi signaal is genoeg (maar blijkbaar is dat al teveel gevraagd).

Badge +19

Dat zegt helemaal niets!! Het bereik van wifi via de 5ghz is max. 8 meter zonder belemmeringen en de 2.4ghz band maximaal 10 meter zonder belemmeringen.  Dat zijn gewoon de kenmerken van wifi.

Reputatie 7
Badge +12

4 meter….. en niet in een afgesloten meterkast…dat kun je toch niet kwalificeren als een serieuze technologie???? 

By the way, ik wil helemaal niet de performance van bekabelde verbinding. Een paar streepjes wifi signaal is genoeg (maar blijkbaar is dat al teveel gevraagd).

Wifi is hartstikke leuk en handig @Han Biemans maar het is inmiddels ook een verouderde techniek die zo zijn beperkingen kent. Precies zoals @Joep1965 ook uitlegt.