Beantwoord

Vreemd probleem met Wifi. Sommige website werken niet

  • 29 May 2023
  • 8 reacties
  • 216 keer bekeken

Hallo,

  • Ik heb een vreemd probleem met mijn Wifi. Het komt er op neer dat bepaalde websites / services geen verbinding kunnen krijgen. Gek genoeg sommige andere websites kan ik gewoon bezoeken. Sites als KPN, Youtube, Google kan ik gewoon bezoeken. Sites als Nu.nl, Hotmail, NFL.com kan ik niet bezoeken. Services als Discord en Steam geven ook aan dat er geen verbinding is. Ook kan ik via 192.168.2.254 niet in de experiabox komen. Bekabeld wil dit wel, enkel via WIFI niet. Dit probleem doet zich voor op mijn laptop. Niet op mijn telefoon of de telefoon van mijn vrouw. Hier merken wij niets op. Het maakt ook niet uit welke browser ik gebruik. Ik heb het probleem overal.

    Ik heb een Experiabox V10 met Superwifi 2.0 wifi versterker. 

    Ik heb afgelopen 2 dagen met 3 verschillende personen van KPN helpdesk gesproken en dit zijn de acties die geprobeerd zijn:

    Persoon 1:
    - Browser cache and cookies zijn geleegd
    - via CMD prompt enkele commands gedaan zoals IPFlush etc
    - Incognito browsen geprobeerd


    Persoon 2:
    - Zag een rood kruis bij mijn Wifiversterker. Raadde aan mijn versterker te resetten en 20 minuten te wachten. als dit niet werkte moest ik de experiabox resetten. Beide gedaan. geen verandering.

    Persoon 3:
    - Gaf zojuist aan dat WIFI zelf geen service van KPN is en zij hier niet mee verder kon helpen.

Ik heb tegen beterweten in geprobeerd in de experiabox via DHCP binding de laptop een statisch IP te geven. Dit werkte niet. Leek mij ook al niet te werken aangezien ik contact maak met de versterker en niet met de Experiabox zelf. Hiervan staat namelijk de WIFI ook uit.

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 June 2023, 18:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @FriekNL! Begrijp ik goed dat het specifiek om je laptop gaat die deze websites niet kan bezoeken? En lukt het wel om via internetkabel deze websites te bezoeken?

Wil je daarnaast laten weten welk merk en type laptop het betreft?

Wat betreft de ondersteuning, als het aan je laptop ligt valt dit buiten de ondersteuning. Op dit moment kan ik dat nog niet uitsluiten. Als later blijkt dat het wel een defect in de laptop is zal ik je moeten doorverwijzen. Als ik je wel kan helpen dit op te lossen doe ik dat graag!

Even in aanvulling op @Bram_ 

Ik mis eigenlijk dat de meest traditionele antwoorden hierop aan jou niet zijn gegeven. 

Testen via de commandline of er wel verbinding is:

Ping www.Youtube.com wel werkt en als dit werkt wat Tracert www.Youtube.com wel doet. 

Let er wel op dat je Ping altijd moet kunnen uitvoeren, het kan zijn dat het in een andere map staat en er dan geen verwijzing naar toe is. 

Ik denk trouwens dat Wifi wel binnen de ondersteuning van KPN ligt, maar dat zoals Bram het beschrijft, correct is, je laptop niet. 😊

Hallo @Bram_ 

 

Bedankt voor je reactie. Via de kabel is er geen probleem. Via de kabel kan ik alle sites gewoon bezoeken en verbinding met met Steam, discord etc…

De laptop is een Lenovo IdeaPad L340-15IRH

 

Het is een beetje lastig. Aangezien het enkel voordoet via de wifi en niet via de kabel denk ik dat het aan de WiFi ligt. Maar aan de andere kant hebben we op de smartphone/tablet geen problemen via de wifi, waardoor je weer zou denken dat het aan de laptop ligt...

Hallo @Bram_ 

 

Bedankt voor je reactie. Via de kabel is er geen probleem. Via de kabel kan ik alle sites gewoon bezoeken en verbinding met met Steam, discord etc…

De laptop is een Lenovo IdeaPad L340-15IRH

 

Het is een beetje lastig. Aangezien het enkel voordoet via de wifi en niet via de kabel denk ik dat het aan de WiFi ligt. Maar aan de andere kant hebben we op de smartphone/tablet geen problemen via de wifi, waardoor je weer zou denken dat het aan de laptop ligt...

Ik schreef, dat wat Bram over je Laptop schreef correct was. Is wel zo, maar een Laptop is maar een stuk ijzer in ICT terminologie. Het kan liggen aan een software instelling. Heb je al meerdere browsers geprobeerd?

Yes. Chrome, Edge, Mozilla... Geen verschil

Heb je de wifi kaart drivers al eens geupdate? En dan niet via de lewnovo site, maar bij de leverancier van de wifi-chip?

meestal is dan de volgorde: 

sluit de laptop bedraad aan, verwijder de wifi kaart uit de instellingen/apparaten, en laat de drivers ook verwijderen.

start de pc opnieuw, drivers van windows zullen geinstalleerd worden

dan 

ga naar de sit van de kaart leverancier (realtec, intel of wat apparaat beheer aangeeft).

download de juiste laatste drivers, installeer, en probeer opnieuw te connecten met internet.

 

@EAZ1964  Dank u…

Dit was het. Heel apart want hij gaf wel aan dat de nieuwste versie wel al geïnstalleerd was. Maar blijkbaar ging er toch iets mis. Blijf het een vreemde storing vinden.

Nogmaals bedankt. 

Reputatie 7
Badge +17

@EAZ1964 goed gevonden! Vooral in een situatie waar zo veel verschillende dingen kunnen spelen

@FriekNL blij dat alles weer werkt. 🙂 Ik ga het topic voor je sluiten!