Beantwoord

Waarom haal ik maar 450 Mb over wifi?

  • 14 May 2023
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Ha superwifi bekabeld aangesloten via lan1 . Er komt 900-1000 mb uit via de lan2.  Prima dus ok te gamen! Maar als je met de telefoon op het WiFi punt zit ( 1 meter ervanaf) heb je nog maar Max 450 mb? Waar is 500 mb gebleven? Iets verlies ok snap ik maar 500! En dan moet hij nog het signaal door zenden


opzich is dat al opvallend dat je tussen de 800-1000 mb wisselt. Op de piekmomenten in de buurt  zie je een duidelijke daling . Lekker die glasvezel

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 14 May 2023, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ondersteund uw telefoon WiFi 6? En de SuperWiFi? Is dat de zwarte of de witte?

Ja WiFi 6 : I phone 13

Het is de zwarte dus de wifi 2

Best je verwachtingspatroon aanpassen. 

Zet het voorlopig uit je hoofd dat je 930mbps via wifi gaat halen. In werkelijkheid bereik je dat niet, 450-600 is prima.
Wifi is feitelijk altijd, en bij elk apparaat langzamer dan bekabelde verbindingen. Afhankelijk van andere verbindingen op de router en andere signalen uit de buurt (ik ga hier even uit van de 98%, van ons die normaal betaalbare hardware hebben).

Oude versie:

https://nl.hardware.info/artikel/9951/6/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-testresultaten-multiroom-wifi

Nieuwe versie:

 

 

Reputatie 7
Badge +8

een iPhone13 stond ook in de kinderschoenen met Wifi6 de snelheid die je haald is dan ook prima voor deze generatie Wifi6 telefoon.

En een goeie speedtest doe je ook niet met Wifi maar altijd bekabeld

een iPhone13 stond ook in de kinderschoenen met Wifi6 de snelheid die je haald is dan ook prima voor deze generatie Wifi6 telefoon.

@MennoG78 Wifi 6 zat voor het eerst op de iphone 11 in 2019. Alle latere modellen hebben dus ook Wifi 6 (802.11ax) met 2x2 MIMO. Niets te maken met kinderschoenen. Wifi 6E 4x4 mimo zit op 14Pro en komt bij de Iphone 15, echter dit wordt door de superwifi ook (nog) niet ondersteund. Dus beide wifi-kanten zijn vergelijkbaar, ik ben met je eens dat dit volgens de stand ter techniek lijkt te werken.

Reputatie 7
Badge +8

 

een iPhone13 stond ook in de kinderschoenen met Wifi6 de snelheid die je haald is dan ook prima voor deze generatie Wifi6 telefoon.

@MennoG78 Wifi 6 zat voor het eerst op de iphone 11 in 2019. Alle latere modellen hebben dus ook Wifi 6 (802.11ax) met 2x2 MIMO. Niets te maken met kinderschoenen. Wifi 6E 4x4 mimo komt bij de Iphone 15, echter dit wordt door de superwifi ook (nog) niet ondersteund. Dus beide wifi-kanten zijn vergelijkbaar, ik ben met je eens dat dit volgens de stand ter techniek lijkt te werken.

Heb zelf ook Apple maar die lopen achter op Wifi6 met de rest.

Ik haal op de iPhone 14 pro max ook niet meer dan 750 / 800 mbit (heb dan geen epxeriabox v12 aangesloten wel keer getest ermee maar kwam niet verder op de experia box dan 600 mbit) maar Unifi 6 Accespoints.

Op me macbook haal ik dan wel volle snelheid 945 mbit net zoals bekabeld

Weet niet wat je de topic starter hiermee wilt duidelijk maken. Het is best verwarrend als je appels met peren vergelijkt.

KPN apparatuur en ook de iphones hebben momenteel twee antennes (2x2 mimo), en dat is zeg maar de stand der techniek. en dan is rond de 500mbps prima en voor de meesten genoeg.

Duurdere apparatuur: Unifi 6, fritz repeaters en moderne/betere laptops werken op een 4x4MIMO, dus meer antennes, meer verbindingen, meer snelheid. Dat is er bij degene die dit topic post niet, en dus irrelevante info denk ik dan, tenzij je hem wilt zeggen koop voor 700 euro nieuwe apparatuur plus een duizend voor de iphone 14Pro die 4x4 mimo heeft?

Ok dank voor al het meedenken!

voorlopig geen nieuwe aanschaf!