Beantwoord

Wat is de sleutel van de gastnetwerkfunctie van mijn modem?

  • 13 April 2023
  • 14 reacties
  • 139 keer bekeken

Bij mijn wifi kpn-account hoort ook een wifi gast-account. Helaas heb ik geen beveiligingssleutel voor dit account. Iemand een idee hoe of waar ik deze beveiligingssleutel kan bemachtigen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2023, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @forumhv afhankelijk van het merk en type modem dat je van KPN in bruikleen hebt, is de gastnetwerkfunctie wel of niet aanwezig, het hoort er dus niet standaard bij.

Als hoofdgebruiker van het netwerk kun je inloggen in de modem en als deze de gastnetwerkfunctie ondersteunt kun je deze activeren en zelf het standaard wachtwoord voor het gastnetwerk aanpassen en waar nodig aan je gasten verstrekken.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

ZXHN H368N

Merk: ZTE met twee Chines? tekens

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een Experiabox v9. U kunt er op inloggen via http://192.168.2.254. Eerste keer geen wachtwoord gebruiken. 

Het model is verouderd. Als u de WiFi Manager doorloopt krijgt u een nieuwer model. 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Hallo @forumhv jouw type modem heeft geen gastnetwerk.

 

Ja ik gebruik WiFi versterkers van KPN.
Ik kreeg vanochtend aanbod van KPN het modem te vervangen. Oude modem inleveren op hetzelfde moment dat ik de nieuwe in ontvangst neem. Ik weet niet wat me dan te wachten staat qua installatie en dergelijke. Dat levert mij nl stress op en dat net voor het weekend.

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik gebruik WiFi versterkers van KPN.
Ik kreeg vanochtend aanbod van KPN het modem te vervangen. Oude modem inleveren op hetzelfde moment dat ik de nieuwe in ontvangst neem. Ik weet niet wat me dan te wachten staat qua installatie en dergelijke. Dat levert mij nl stress op en dat net voor het weekend.

Welke WiFi versterkers? De SuperWiFi's? 

inloggen op http://192.168.2.254. Bij de aangesloten apparaten kunt u uw WiFi versterkers vinden. Met een ip adres erbij. Bijvoorbeeld 192.168.2.30 ofzo.

Open een nieuw tabblad in uw browser en vul dat ip adres in op de adresbalk met "http://" er voor. Dan kunt u rechstreeks op de WiFi versterkers inloggen. 

 

Hallo @forumhv stress is nergens voor nodig, je maakt een foto van de achterkant van je modem waar de kabels zitten, haalt het modem los.

Bij installatie nieuw modem de kabel weer op dezelfde wijze inpluggen, modem opstarten en je hebt als het goed is dezelfde wifinaam en wachtwoord, want dat slaat KPN versleuteld op.

De kleuraansluitingen zijn bij de modems gelijk, dus er kan geen verwarring ontstaan.

Groen is voor de vaste telefoon

Geel zijn de LAN-aansluitingen

Rood is de WAN-aansluiting als je een glasvezelaansluiting hebt

en grijs of zwart is de aansluiiting voor de DSL-kabel van af je IS/RA-punt.

 

 

 

Inmiddels de wifimanager gebruikt. Advies: uw modem is te oud. Aanbod van een KPN box 12 modem. Weet iemand of dat hetzelfde is als een 4G-modem?

Reputatie 7
Badge +24

Weet iemand of dat hetzelfde is als een 4G-modem?

Nee, dat is geen 4G modem. Vanwaar deze vraag?

Er ligt hier nl een 4G-modem. Maar als dat niet hetzelfde is, moet ik toch maar een nieuw modem bestellen.

Reputatie 7
Badge +24

Er ligt hier nl een 4G-modem. 

Van KPN? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @forumhv, hoe staat het er nu voor? Heb je wel of niet het omruilen van het modem in gang gezet, en kan je nog ergens verdere hulp bij gebruiken? Hoor het graag!

Ik ben nog in conclaaf met mijn partner, die bang is voor storingen wanneer ik een nieuw modem zou plaatsen.

Reputatie 5
Badge +5

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn het is al voor ingesteld bij kpn zelf als je de nieuwe modem aansluit ziet kpn hem en zou het in feite binnen minuten operationeel moeten zijn 

Ik had zelfs het model v8 wat is vervangen (omdat na een update hij niet meer werkte) door v10 (modem als een rots stabiel en niet stuk te krijgen) nadat ik die aansloot werkte het vrijwel direct