Beantwoord

Wegvallende wifi Experia Wifi, Lampje brandt dan ook niet

  • 22 December 2022
  • 8 reacties
  • 382 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb 2 experia wifi's: 1x in de woonkamer. en een op de 1e verdieping. We hebben al geruime tijd haperende Wifi op beide plekken, gewoon tijdens het surfen of alleen mailen.

Ik heb alle tests en resets doorlopen die KPN in de aanbieding heeft en en die gaven geen problemen aan. Ook een harde reset (spanning er een minuut af) van het betreffende kastje gedaan.

Nu ik het probleem heb opgepakt zie ik dat dat het verbindingslampje van de Experia Wifi in de woonkamer regelmatig voor langere tijd (soms meer dan 5 minuten) uit staat, terwijl ik er 3 meter vandaan op mijn Macbook werk of op mijn iPhone 8 Plus . Ik ben op dat moment dan de enige en met het enige apparaat die het wifi netwerk gebruikt. Mijn indruk is dat het dan verbinding heeft met de Experia Wifi op de 1e verdieping, waar dus een betonnen vloer tussen zit, i.p..v. de verbinding vast te houden op de dichtstbij zijnde Wifipunt. Ik vermoed dat daardoor de verbinding traag wordt zeker als mijn partner ook op het net is

De verbindingslampje van het kastje op de 1e verdieping blijft wel altijd branden, zo heb ik de indruk (kan maar op een plek tegelijk zijn, maar als ik daar ben is het altijd aan). Wij hebben glasvezel van 50 Mbit/s. snelheid. Voor ons licht gebruik van internet is dit ruim voldoende. We hebben maximaal 2 apparaten gelijktijdig in gebruik (mobiel en/of PC/Mac).
Hoe kan ik dit oplossen?

B.v.d. voor een reactie.

Groet,
Arie

icon

Beste antwoord door Eagleintheair 22 December 2022, 23:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Dag @Eagleintheair welk modem heb je?

Reputatie 1

Dag Joep, dank voor de snelle reactie.

Ik heb Box 12.

Ja, volgens die momentopnamen is de snelheid/verbinding okay. Maar waarom heb ik dan soms uitval of flinke vertraging? En waarom wordt de verbinding soms verbroken op een van de Wifi-versterkers? Dat is toch niet gebruikelijk op het moment dat ik wifi gebruik? (mobiel of laptop)?

Ik zal een van de adapters uitschakelen om beter te kunnen waarnemen of Wifi wordt afgebroken of niet…..Maar dat neemt even tijd..

Badge +19

Nee  nee @Eagleintheair nog even niets doen aub😉. Is de wifi van de box 12 wel uit???

Reputatie 1

Nee! die lijk actief te zijn. Gezien jouw reactie moet die blijkbaar uit staan? En zo ja, hoe doe ik dat?

Badge +19

Nee foutje van mij. Juist bij de box 12 mag de wifi aanblijven. Heb je dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 1

Heb de knop inmiddels gevonden en wifi is nu uit op de Box 12. Ik had net een set van 12 tests gedaan met (achter elkaar) met heel slechte en met een paar goede resultaten.

Dat ga ik dan in de nieuwe situatie nog een paar keer doen.

Ik zal de resultaten melden

Vast dank tot zover.

Reputatie 1

Nee, heb ik niet. Wel lampen van ikea met afstanbdiening.(niet via een app)

Dus ik kan de wifi op box 12 weer aanzetten? Er was ooit een update volgens mij die conflicten tussen box wn Wifi adapt. zouden opheffen?

Toen het nog aan was heb ik die tests gedaan: wil je die inzien (PNG’s). Binnen 2 minuten zeer uiteenlopende resultaten: van bijna niks to normaal. Getest met MacbookPro, 2,5 meter van de Experia Wifi. Daarbij de experia op de1e verdieping uitgezet. Verbindingssignaal op de Exp. in  de woonkamer waarmee ik gemeten heb,bleef wel branden.

Reputatie 1

Dag Joep,

Update: waarschijnlijk zat het probleem in de Macbook. Na een restart draaide alles uiteindelijk weer normaal, met alleen maar hoge waarden  voor up en downloads.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor de suggesties. Weer veel geleerd.

Arie